Mazda MX-5 2.0 135 kW ponuja še več zabave

Za marsikoga najbolj zabaven avto na svetu je dobil močnejši motor. Ali, drugače povedano, MX-5 bo ponujala še več zabave.

Glede na to, da jih pri nas ni tako zelo veliko, saj je avto bistveno bolj primeren za toplejša podnebja (izjema so seveda Angleži), najprej kratko obujanje spominov. Mazda MX-5 se je na svet pripeljala že daljnega leta 1989 in je vpisana v Guinnessovo knjigo rekordov kot najbolje prodajan roadster. Osrečila je že več kot milijon kupcev.

Prenovljena Mazda MX-5 bo v slovenske salone pripeljala predvidoma spomladi prihodnje leto

Skozi tri desetletja je trikrat spremenila obliko, torej je zdaj aktualna četrta generacija, pri čemer je od leta 2016 Mazda MX-5 na voljo tudi s trdo streho in oznako RF.

Ne glede na to, kakšno streho ima, je svetovna rekorderka Mazdin avto, ki se najbolj približuje Mazdini filozofiji Jinba Ittai, s katero označujejo voznika in avto kot eno.

Vozniška izkušnja še naprej ostaja neprekosljiva. Pristna, avanturistična, na trenutke nepredvidljiva, seveda če se pretirava. Fizike ne zmorejo prelisičiti niti Japonci. Čeprav za MX-5 velja, da je eden od najbolj obvladljivih avtomobilov, kar bo zdaj še bolj, saj MX-5 nima zgolj močnejšega motorja, temveč so dodali tudi nekaj 'malenkosti', ki so za marsikaterega voznika zelo pomembne.

Nove barve platišč in na nekaterih trgih tudi rjava platnena streha sicer k vožnji ne pripomorejo, zagotovo pa to naredi pomik volanskega obroča. Če kje, potem je v avtomobilu, s katerim lahko brez težav drsiš skozi ovinke, pomemben voznikov položaj. In ta bo zdaj lahko končno tak, kot mora biti, saj bo po novem MX-5 ponujala tudi globinsko nastavljiv volanski obroč.

Še bolj pomembna novost je paket varnostno-asistenčnih sistemov, združenih v paket tehnologij, imenovan i-Activsense. V njem so mestno zaviranje v sili, ki zaznava tako vozila kot pešce, zaviranje v sili pri vzvratni vožnji, vzvratna kamera, zaznavanje utrujenosti voznika in sistem za prepoznavanje prometnih znakov. Zasluge za dodatne sisteme lahko pripišemo predvsem novi kameri, ki 'gleda' pred avtomobil in je zamenjala radar. Težava Mazde MX-5 je bila namreč, da je avto zelo nizek, s tem pa je bilo delovanje radarja precej omejeno. Kamera ima boljši vidni kot, s tem pa so se odprle možnosti za nove varnostne sisteme. Hkrati bosta z določenimi paketi opreme na voljo povezljivostna sistema Apple CarPlay in Android Auto.

MX-5 z mesta do 100 kilometrov na uro pospeši pol sekunde hitreje od predhodnice z enakim, dvolitrskim motorjem.

In motor? 1,5-litrski ostaja bolj kot ne nespremenjen, močnejši pa je precej dodelan in dvolitrski se bo po novem bohotil s 184 'konji'. Ob 24 dodatnih 'konjih' so spremenili tudi delovanje, saj se motor od prejšnjih 6.800 vrtljajev zdaj zavrti do dirkaških 7.500. Malenkostno (pet njutonmetrov) je bil povečan tudi motorni navor. Če k temu prištejemo še prenovljen izpušni sistem, ki se zdaj oglaša bolj športno, je jasno, na katere tipke bo novinka pritiskala.

In kako ji bo to uspevalo, smo preizkusili na eni od najlepših gorskih cest na svetu – na romunski cesti Transfagarasan. V redu, mogoče s to hvalo vseeno malce pretiravam, za takšno so jo med drugim označili fantje iz oddaje Top Gear, sam pa sem preizkusil še kar nekaj cest po svetu in romunske ne bi uvrstil čisto na vrh. Predvsem zaradi gostega in počasnega prometa in slabe podlage na nekaterih odsekih. A vseeno, 151-kilometrska cesta se na najvišjem delu povzpne na višino 2.042 metrov, s čimer seveda ponuja nešteto ovinkov. In Mazda MX-5 je z njimi opravila skorajda brez težav. Jasno, voznik bi si vedno lahko želel še več moči, a po drugi strani je povezava cesta–avto–voznik v Mazdi MX-5 neprekosljiva. Zdaj še toliko bolj.