Mazda3 MPS

2. 10. 2009 | Dušan Lukič
Deli

Kakšno glasbo boste poslušali med vožnjo z novo Mazdo3 MPS, je seveda povsem vaša stvar. A če bo disko iz osemdesetih, ne bo prav nič narobe.

Zakaj? Poglejte si, kakšna je nova Empeeska navzven. Vpadljiva, kričeča, a tudi razigrana. Napihnjeni blatniki, spojlerji, luknje, zareze in gube. Bolj kričeče je, bolje je . . In znotraj: utripajoča osvetlitev, rdeče-črne kombinacije na sedežih in na delih armaturne plošče, bula na motornem pokrovu . . Disko . .

Zgodovina Mazde3 MPS ni dolga. Že njena predhodnica, le v Severni Ameriki dobavljiva Mazdaspeed Protege (torej na ameriškem športnem oddelku Mazde obdelana tamkajšnja različica limuzinske 323), je na trg prišla leta 2001, Mazda3 MPS pa pred dvema letoma, seveda na osnovi prejšnje Mazde3. In ker je naslednico dobila ta, jo je moral seveda tudi model MPS.

Nova Mazda3 MPS je od predhodnice lažja za celih 25 kilogramov. To je v svetu avtomobilizma redkost, zato si Mazda zasluži posebno pohvalo, še zlasti ker je novinka bolje zvočno izolirana, bolj uglajena, a hkrati opremljena tudi z večjim kupom okrasu in boljši aerodinamiki namenjene plastike.

Izstopa velik spojler nad zadnjimi vrati, namenjen izboljšanju obnašanja avtomobila pri velikih hitrostih, zračne tokove okoli avtomobila pa izboljšujejo tudi obrobe pragov in seveda popolnoma nov sprednji odbijač. Vse skupaj je učinkovito, saj je MPS na avtocesti tudi pri največjih hitrostih (teoretično 250 kilometrov, v praksi pa nam je uspelo doseči nekaj čez 240 kilometrov na uro, preden je zmanjkalo prostora na avtocesti) zelo mirna in dovolj tiha, da je lahko tudi daljša vožnja s takimi hitrostmi neutrujajoča.

Podvozje je sicer prav tako čvrsto, kot je bilo pri predhodnici (in zaradi tršega stabilizatorja z večjim razponom je nova MPS v ovinkih manj nagnjena k nagibanju), a še vedno dovolj naklonjena voznemu udobju, da je avto popolnoma uporaben tudi v vsakdanjem prometu.

Kljub močnemu motorju in pogonu na le sprednji kolesni par je negativnih vplivov na krmiljenje malo – ne sicer tako malo kot pri Focusu RS, a še vedno je ob ostrem pospeševanju Mazda3 MPS dovolj mirna, da je povsem primerna tudi za tovrstnih avtomobilov nevešče voznike.

Mazdini inženirji so to dosegli s kombinacijo pogonskih polgredi neenake togosti (desna, ki je daljša, je tudi bolj toga) ter mehanskega samozapornega diferenciala, poleg tega pa elektronika v prvih treh prestavah omejuje razpoložljivi navor, enako pa počne tudi glede na zasuk koles – večji je, bolj zmanjša največji možni navor v prvih treh prestavah.

In glede na to, da motor zmore 260 'konjev' oziroma 191 kilovatov, so bili tovrstni posegi nujni. 2, 3-litrski štirivaljnik je znan že iz predhodnice, tokrat pa je zmogljivejši, zveni nekaj bolj športno (zaradi dveh izpušnih cevi, na žalost pa smo pogrešani grgranje in pokanje iz izpuha ob odvzetem plinu), moč pa na sprednji kolesi prenaša prek šeststopenjskega ročnega menjalnika (o različici z dvema sklopkama pri Mazdi za zdaj nočejo nič slišati).

Zadnji ima nekaj daljša prestavna razmerja kot pri predhodnici, še vedno pa se motor pri največjih hitrostih vrti s skoraj 6.000 vrtljaji.

Navznoter se MPS od klasične Mazde 3 loči po merilnikih z logom MPS, športnih sedežih v črno-rdečem blagu (bočni deli so oblečeni v usnje), enaka črno-rdeča kombinacija pa je tudi na okrasnih delih armaturne plošče. Med merilnikoma hitrosti in vrtljajev je prikazovalnik nadtlaka v turbini (največ en bar), celotno počutje pa je (z izjemo prekratkega vzdolžnega pomika voznikovega sedeža) prijetno in udobno, a nezgrešljivo športno.

Mazdo3 MPS že lahko naročite, za dobrih 30 tisočakov pa boste dobili avto s popolno opremo, vključno z avdiosistemom BOSE ter navigacijo.

2, 3 litra, 191 kilovatov

model: Mazda3 MPS

motor (zasnova): štirivaljni, vrstni, turbo

gibna prostornina (cm? ): 2.261

največja moč (kW/KM pri 1/min): 191/260 pri 5.500

največji navor (Nm pri 1/min): 380 pri 3.000

menjalnik, pogon: R6, S

masa praznega vozila (kg): 1.385

največja hitrost (km/h): 250

pospešek 0–100 km/h (s): 6, 1

poraba goriva po ECE (l/100 km): 9, 6

Dušan Lukič, foto: Tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja