Mitsubishi ASX

5. 8. 2010 | Tomaž Porekar
Deli

Po premieri marca v Ženevi bodo zdaj tudi prvi slovenski kupci lahko že dobili novi manjši Mitsubishijev SUV – ASX. Japonci želijo z njim mešati štrene nekaterim drugim, predvsem Nissanovemu Qashqaiju.

ASX pomeni active sports crossover, Mitsubishi pa ga je kot študijo cX predstavil na lanskem salonu v Frankfurtu. Na Japonskem ga od letošnjega februarja poznajo kot RVR. Zakaj različni imeni, ni znano, kot tudi ne, zakaj so se pri Mitsubishiju sploh odločili za kratico, in ne za ime, kakršna imajo sicer vsi njihovi drugi modeli.

ASX je oblikovan precej po mitsubishi­jevsko, čeprav sicer na isti platformi kot Outlander, a je vendarle precej prijetnejših oblik. Takoj ugajajo njegove manjše mere, predvsem dolžina. Mitsubishijevi tržniki pravijo, da je namenjen predvsem kupcem, ki sicer segajo po avtomobilih nižjega srednjega razreda, pa tudi za tiste, ki se odločajo med manjšimi enoprostorci. Gre torej za nekakšnega križanca, ki naj bi nagovoril sedanji sodobni okus, pri katerem si lastnik avtomobila ob vsakodnevni uporabi zaželi še primeren pripomoček za aktivno preživljanje prostega časa.

Odlike ASX so v primerjavi s sorodnim Outlanderjem predvsem v zelo posodobljeni tehniki. Ob tem, da je lahko od Outlanderja lažji tudi za 300 kilogramov, je najpomembnejša novost še nov turbodizelski motor z le 1, 8-litrsko prostornino, a zmogljivostmi, ki so boljše celo od dosedanjega dvolitrskega turbodizla, ki ga je Mitsubishi vgrajeval v Outlander, kupoval pa pri Volkswagnu.

Novost je tudi ta, da bo pri ASX veliko več poudarka na različicah z le prednjim pogonom, za kar bosta odgovorna 1, 6-litrski bencinski motor (razvit iz dosedanjega 1, 5-litrskega) in 1, 8-litrski turbodizel. Ta bo čez nekaj časa dobil še manj zmogljivo različico (85 kW/115 KM).

Mitsubishi za ASX serijsko ponuja tudi tehnološko novost, imenovano Clear tech, s katero poskušajo zmanjšati izpuste CO2. Sestavljajo ga samodejni izklop in zagon motorja (AS&G), električni pogon servovolanskega mehanizma, sistem polnjenja električne energije pri zaviranju in gume z zmanjšanim tornim koeficientom.

ASX ima povsem enako medosno razdaljo kot Outlander, ki je občutno daljši. Na cesti se tako izkaže z zanesljivo lego, kar je za visok avto kar presenetljivo, ta pa je še toliko bolj poudarjena pri štirikolesno gnani različici. Kljub gumam, katerih osnovne značilnosti so namenjene varčnejši vožnji kot čemurkoli drugemu, zato zadovolji tudi pri voznem udobju.

Tomaž Porekar, foto:? tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja