Nova pot

V nasprotju z večino avtomobilskih znamk se pri Seatu (za zdaj) še ne silijo v ospredje z električno prihodnostjo, ampak so se odločili za nekaj povsem nasprotnega – ustanovitev nove, in to športne znamke.

No, zadeva vseeno ni tako zelo resna, ali če hočete dramatična, saj so pravzaprav samo ločili močnejše serijske različice od drugih. Tudi ime (ki je pravzaprav izpeljanka iz Cup racing) je že znano, saj so se močnejše različice že doslej ponašale z oznako Cupra, ki tako po novem ni več zgolj oznaka, ampak kar ime znamke. Vse, kar bo pri Seatu po novem močnejše od povprečja (kjer ostaja športna oznaka FR), bo spadalo k znamki Cupra.

In tudi začetek je pravzaprav precej logičen. Takoj po uspešnem začetku prodaje prvega Seatovega križanca Atece so se pojavile govorice o močnejši različici. Zdaj, ko trg še vedno hlasta za križanci, je pravzaprav logična poteza, da je prvi Avto pod Cuprino znamko prav križanec.

A vendarle je treba povedati, da Cuprina Ateca ni zgolj Ateca z močnejšim motorjem. Kot pravijo pri znamki Cupra, bodo njihovi avtomobili izraz športnosti, tudi zato, ker so jih razvili ljubitelji avtomobilov za ljubitelje avtomobilov. Pri tem bodo izkoristili zajeten nabor tehnologij koncerna Volkswagen, predvsem pa bodo sodelovali tudi s podobnimi oddelki. Kar pomeni, da Cupra sicer bo mlada znamka, a znanje in tehnologije bodo bolj kot ne preverjene, kar vsemu skupaj precej dviguje ceno.

O Cupri Ateci ne gre izgubljati besed. Avto se je pod Seatovim logotipom izvrstno prijel, še več, bil je vodilo in navdih za nove križance, kot sta manjša Arona in večji Tarraco. Prav Arona naj bi bila po nekaterih informacijah naslednji Cuprin avtomobil. Torej še pred napovedanim popolnoma novim Leonom, ki mu bo nato predvidoma čez dve leti sledil povsem nov križanec s Cuprinim logotipom.

Logično je Ateca oblikovno enaka, vendar zgolj malce bolj športno opremljena. Opazni so drugačna prednja maska, na kateri je seveda nov logotip, v svetlečo črno lakirani dodatki, posebna 19-palčna platišča in dvojni zaključki dvojne izpušne cevi.

V notranjosti bi si morda želeli več športnosti, vseeno pa ne gre spregledati odličnega volanskega obroča, posebnih sedežev, športnih aluminijastih pedalih in alkantare, ki so jo uporabili za obloge vrat na notranji strani.

Tako je tudi Cupra Ateca volk v ovčji podobi – na eni strani povsem običajen družinski avto, na drugi pa brezkompromisni dirkalnik. Za to gredo zasluge seveda prirejenemu podvozju, štirikolesnemu pogonu, prenovljenemu sedemstopenjskemu samodejnemu menjalniku DSG in pa dvolitrskem turbobencinskemu motorju, ki ponuja okroglih 300 'konj'. Slednji je že znan, saj je enak tistemu, ki ga ima tudi Seatov Leon z oznako Cupra.

A čeprav Cupra Ateca tehtaveč kot tono in pol, je moči dovolj, da avto z mesta do 100 km/h pospeši v vsega 5,2 sekunde, največja hitrost pa znaša 247 km/h. To pa je seveda dovolj, da bo Cupra Ateca za seboj pustila marsikateri športni avtomobil, tudi iz višjega cenovnega razreda.

A kot pravijo Španci (oziroma v resnici Italijani, saj je tako kot pri Seatu trenutni glavni šef znamke Italijan), je to šele začetek. Zbrali so se namreč ljudje, ki ljubijo hitrost in hitre avtomobile, zato se bodo potrudili, da bodo ponujali zanimive in hitre avtomobile. Če gre soditi po Ateci, jim lahko verjamemo!

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja