Novi BMW serije 3 je avto za voznike

Novemu BMW serije 3 so namenili asistenčni sistem, ki do hitrosti 60 kilometrov na uro ne zahteva voznikovih rok na volanu. Problem je v tem, da jih ne boste hoteli umakniti z volana.

 

Novi BMW serije 3 je avto za voznike (foto: BMW) BMW
27. 12. 2018

Glavno vodilo pri konstruiranju BMW-jeve serije 3 je bilo od nekdaj postaviti voznika v ospredje in dati poudarek športnosti in voznim lastnostim. Ste pričakovali, da bo v novi seriji 3 kaj drugače? Seveda ne. Spreminjati ideologijo po 15,5 milijona prodanih avtov po vsem svetu bi bil strel v koleno. Zato nova “trojka” tudi v sedmi generaciji prihaja kot še bolj dinamičen, zabaven in vozniško naravnan avto.

Novinec, ki nosi oznako G20, je od predhodnika za 76 milimetrov daljši, 16 milimetrov širši ter milimeter višji. Tudi razdalje med kolesi so nekoliko drugače razporejene: medosje je za 41 milimetrov daljše, koloteka pa sta širša za 43 milimetrov spredaj ter 21 milimetrov zadaj. Ob vsem tem mu je uspelo tudi nekoliko shujšati (pri nekaterih specifikacijah vse tja do 55 kilogramov), ohranili so mu idealno razporeditev teže v razmerju 50: 50, z dodatnimi ojačitvami na točkah, kjer se stikata šasija in karoserija, pa so mu izboljšali vzvojno togost za kar 25 odstotkov glede na predhodnika. Za boljšo zaznavo v trikotniku voznik-volan-kolesa so v sklopu volanskega sistema zmanjšali trenja in pridobili 15 odstotkov več povratnih informacij na samem volanu, popolnoma na novo pa so razvili blažilnike, ki z dvojnim hidravličnim sistemom blaženja bolj naravno absorbirajo vse udarce, ki prihajajo s ceste.

To, da smo se v startu razpisali o vozni dinamiki, ne da bi omenili vse druge novosti, kot so oblika, notranjost, asistenčni sistemi itd., je posledica navdušenja po prvi vožnji, ki smo jo opravili po jugu Portugalske. Čeprav je bilo pričakovati, da je nova “trojka” med ovinki doma, se je vseeno lepo prepričati, da se vse te obljubljene izboljšave znajo tudi dejansko prenesti v zaznavo med samo vožnjo. In res, “trojka” prepriča. Zaupanje v avto pri dinamični vožnji je eden od najlepših vozniških občutkov, ki ga proizvajalci lahko ustvarijo. In pri novem BMW serije 3 jim je to še kako uspelo. Hipna zaznava, kdaj je avto stabilen, predkrmarjen, podkrmarjen, koliko je še manevrskega prostora, kako “dozirati” volan … vse to so občutki, ki jih nova “trojka” nosi s sabo v ovinek. Volanski sistem je izjemno natančen, a nikoli “tečen” v iskanju majhnih popravkov, prilagodljivo vzmetenje pa avtu odlično vliva različne osebnosti in tudi po preizkusu na avtocesti vožnja nikoli ni delovala utrujajoče.

To, da je pri sami obliki BMW tokrat šel malce iz svojih okvirjev, je hipoma sprožilo številne debate. In medtem ko je nos ostal dokaj prepoznaven zaradi večnih, a vseeno tokrat malce bolj ostrih “ledvičk” ter prepoznavnih luči (ki sedaj serijsko svetijo v LED-tehniki, ob doplačilu pa z lasersko tehnologijo), je zadek precej spremenjen in v BMW-jevem oblikovnem genetskem bazenu še neviden. Tudi notranjost je za BMW-jeve standarde radikalno spremenjena. Okolje je prepoznavno, a so vsi sklopi, ki obdajajo voznika, popolnoma novi. Merilniki so digitalni in se znajo z različnimi grafikami prikazovati na 12,3-palčnem zaslonu (mimogrede, težko smo se navadili na to, da se merilnik motornih vrtljajev zdaj vrti v nasprotni smeti urinega kazalca, gumb za prižig avta pa je ob ročici menjalnika), zdaj se podatki na vetrobranskem steklu projicirajo na mnogo večjem območju, osrednji informacijsko-zabavni vmesnik pa poganja nova, sedma generacija sistema iDrive. Ta je opremljen tudi z osebnim govornim asistentom, ki nam zna priskrbeti marsikateri pomemben ali nepomemben podatek. Tisti manj vešči vzvratne vožnje pa se bodo razveselili pripomočka, ki deluje tako, da si avto vedno zapomni zadnjih 50 metrov opravljene poti in se po želji vrne sam točno po isti poti nazaj.

Pod motornim pokrovom je osvežena motorna paleta, ki bo vsaj na začetku sestavljena iz štirivaljnikov. Dizelskima 318d in 320d s 150 in 190 “konji”, ki sta predvsem ekološko prečiščena, se bo pozneje pridružil šestvaljni 330d z 265 “konji”, ob tem pa bo ponujal kar 580 njutonmetrov navora. Bencinskemu dvojcu 320i in 330i (184 in 258 “konjev”), ki jima pri dihanju pomaga prenovljeni TwinPower Turbo, pa se sredi prihodnjega leta pridružita priključnohibridni 330e, za katerega obljubljajo boljši baterijski doseg, ter šestvaljni M340i, ki bo pomenil vstop v M svet pri seriji 3. Ob samem prihodu na trg bosta v Sloveniji na voljo 320d ter 330i.


 

BMW M340i xDrive

Precej zaupanja v izdelek moraš imeti, da ga v predprodukcijski fazi zaupaš novinarjem za vožnjo. In tokrat nas je BMW razveselil s petimi krogi z BMW M340i na dirkališču v Portimau, kjer smo lahko zamaskiranca preizkusili do meja sposobnosti voznika in tehnike. Avto, ki bo naprodaj sredi poletja 2019, poganja turbobencinski šestvaljnik s 382 “konji”, ki se na cesto prenašajo na vsa štiri kolesa prek osemstopenjske avtomatike, serijsko pa bo opremljen z M športnim diferencialom, boljšimi zavorami in športnim vzmetenjem. Ura pokaže, da se do stotice izstreli za vsega 4,3 sekunde, občutki na dirkališču pa povedo, da je že M340i resna napoved za prihajajoči M3. Fotografija je dokaz, da je kljub štirikolesnemu pogonu možno z lahkoto drseti bočno ter obenem lepo nadzorovati pospeševanja iz ovinkov. Odlična napoved za vse tiste, ki si bodo v novem M3 zaželeli pogon xDrive.

Prvi vtis
  • Videz

    Klasična, nizka, limuzinska linija, ki je tokrat začinjena z malce več drznosti, kot smo jo pri BMW sicer vajeni.

  • Motorji

    Motorji so večinoma osveženi, kar v prenesenem pomenu pomeni, da je že tako odlična tehnika zdaj še boljša.

  • Notranjost in oprema

    Notranjost oblikovno morda ni tako zelo razgibana, a je vse na svojem mestu. Zdaj še z dodatno merico digitalizacije voznikovega okolja.

  • Cena

    Kdor se v startu odloči za avto premijskega razreda, je pripravljen seči globlje v žep. Pri novi “trojki” je najbolj vredna stvar že v sklopu serijske opreme, in to je dobra vozna dinamika.

Prva ocena

BMW serije 3 ostaja eden najbolj vozniško naravnanih avtov v svojem razredu in z novo generacijo je celo naredil malce daljši korak stran od konkurence. Hkrati je dobil tudi bolj drzno obliko ter vse potrebne digitalne nadgradnje.

Podatki

Model: BMW 330i

Motor (zasnova): Turbobencinski, 4-valjni
Gibna prostornina (cm3): 1.998
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 190/258 pri 5.000-6.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 400 pri 1.550-4.400
Menjalnik, pogon: AT8, zadnji
Prednja prema: Posamične obese, vzmetne noge, dvojna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.851
Dolžina x širina x višina (mm): 4.709 x 1.827 x 1.442
Prtljažnik (l): 480
Masa praznega vozila (kg): 1.470
Največja hitrost: 250
Pospešek (0-100km/h): 5,8
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,1
Izpust CO2(g/km): 139

Model: BMW 320d

Motor (zasnova): Turbodizelski, 4-valjni
Gibna prostornina (cm3): 1.995
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 140/190 pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 400 pri 1.750-2.500
Menjalnik, pogon: MT6/AT8, zadnji, štirikolesni
Prednja prema: Posamične obese, vzmetne noge, dvojna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.851
Dolžina x širina x višina (mm): 4.709 x 1.827 x 1.442
Prtljažnik (l): 480
Masa praznega vozila (kg): 1.450/1.455*/1.540**
Največja hitrost: 240/240*/233**
Pospešek (0-100km/h): 7,1/6,8*/6,9**
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,7/4,5*/4,8**
Izpust CO2(g/km): 122/117*/125**
Opombe:

*samodejni menjalnik; **samodejni menjalnik in štirikolesni pogon

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri