Novi mejnik: Audi Q8 50 TDI Quattro

Ali je lahko še nekaj več kot Q7? Seveda, Q8!

Novi mejnik: Audi Q8 50 TDI Quattro (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
23. 10. 2018

Audijeva ofenziva novih športnih terencev je skoraj neverjetna. Kakšen je odgovor na povpraševanje po čedalje različnejših avtomobilih v ponudbi križancev in športnih terencev, pa si lahko preberete v oktobrski številki Avto magazina. Ob novi generaciji Q3 sta tu še novi električni križanec E-tron in Q8, oba brez pravih predhodnikov. Seveda so imeli Audijevi strokovnjaki za trg in konstrukcije pri snovanju Q8 v mislih konkretne avtomobile tekmecev, kot je BMW ali Mercedes-Benz. Prvi je že pred časom s kupejevskim športnim terencem postregel z X6, nato se je pojavil Mercedesov GLE Coupe. Zdaj je tu torej Audijev odgovor nanju.

Podoben postopek kot pri obeh omenjenih so za stvaritev novega kupejevskega SUV našli tudi pri Audiju. Za osnovo svoje novosti so si izposodili Q7. A ta je luč sveta zagledal že pred tremi leti in med tem se je pri Audiju že marsikaj spremenilo. Za obliko zdaj skrbi nov prvi oblikovalec Mark Lichte. Ta je z nekaterimi novostmi pripomogel, da so Audiji zdaj oblikovno drugačni. To velja tudi za Q8. Skoraj petmetrski avtomobil je dobra dva metra širok in seveda tudi nadpovprečno visok, a vseeno njegov videz ni tako vpadljiv kot tisti pri Q7. Osnova je nova šesterokotna in tridimenzionalna maska, ki na sprednjem delu najbolj izstopa, dopolnjujejo jo žarometi z LED-tehniko. Sicer pa je tudi zadek v povsem drugačnem slogu, kot smo ga bili do zdaj vajeni pri Audiju. Zadnje luči prek vse karoserije povezuje oblikovalski trik.

Tudi zaradi notranjosti in tega, da le malo uporabnikov res potrebuje še tretjo sedežno vrsto (ki jo ponuja Q7) ter predvsem zaradi novega videza se lahko zgodi, da bo prav Q8 prevzel marsikaterega potencialnega kupca dosedanje sedmice. Tu je tudi notranjost z novo zasnovano armaturno ploščo. Ta je v slogu zadnjih limuzinskih Audijevih novosti (8, 7, 6), torej s kar dvema velikima digitalnima zaslonoma na dotik v sredini ter digitalnimi merilniki pred voznikom, na izbiro pa je tudi prikazovalnik na vetrobransko steklo (HUD). Ker gre za premijsko ponudbo, je že osnovna izvedenka opremljena z žlahtnimi materiali. Kupec lahko že pri osnovni različici izbira med tremi možnostmi kombinacije z usnjem. Veliko naj bi pri Audiju naredili tudi pri odlični zvočni izolaciji, tako da je v notranjosti zelo malo hrupa izpod koles ali od motorja.

Za udobje in športno držo so pri Q8 sicer v osnovni različici nameščeni kovinske vzmeti in prilagodljivimi blažilniki, a pričakovati je, da se bo večina kupcev odločila za zračne vzmeti, ki res prepričajo (in omogočijo dvigovanje avtomobila vse do 245 mm od tal). Izbira med kolesi je široka, osnovna ponuja 19-palčne kolesne obroče, a vsaj oblikovalci pravijo, da se Q8 najbolje podajo 22-palčni. Na seznamu opreme je tudi štirikolesni volan (štirikolesni pogon je seveda serijski).

Za zdaj je v motornem programu zgolj en motor, trilitrski turbodizelski V6, ki ga poznamo tudi iz zadnjih modelov A6 in A7. Za prenos 286 'konjev' na vsa štiri kolesa skrbi samodejni osemstopenjski (klasični) menjalnik. Za premikanje več kot dve toni težkega avtomobila se mora kar potruditi, zato lahko pričakujemo, da bo v bolj ali manj primernem trenutku tudi za evropski trg na voljo še kaj drugega kot le ta motor. Audi ima težave s homologacijo motorjev, pričakujemo pa lahko še Q8 z dodatno oznako 55 TFSI in okoli 340 'konji'.

Seveda je v Q8 dobro poskrbljeno za pomoč vozniku glede varne in udobne vožnje. Tu so številni pomočniki, ki jih bolje obveščeni bralci poznajo že iz različnih drugih najbolj premijskih avtomobilov. Delno avtonomno vožnjo omogočajo prilagodljivi oziroma aktivni tempomat, sledenje voznemu pasu in drugi elektronski pripomočki, računalniško povezani tudi z navigacijo, Q8 tudi samodejno prilagaja hitrost glede na trenutne razmere ali pa glede na prometno signalizacijo. Elektronskih dobrot je veliko, novost pa je, da lahko pametni telefon (zgolj android) uporabljamo tudi kot ključ za vstop in zagon avtomobila. Pri Audiju pravijo, da je mogoče že v serijsko vgrajen personalizacijski meni vstaviti okoli 400 spremenljivk po izbiri osebnega profila nekega uporabnika. Na splošno velja, da prav na področju povezav med avtomobilsko in telefonsko elektroniko Audi zdaj kupcem ponuja veliko dodatnih možnosti.

Prvi vtis
  • Videz

    Oblikovalci so z obliko dobro skrili velikost tega športnega terenca.

  • Motorji

    Povezava turbodizla in samodejnega menjalnika je odlična med vožnjo, ne prepriča pa pri speljevanju.

  • Notranjost in oprema

    Okusno oblikovana notranjost daje vtis sodobnega prestiža.

  • Cena

    Za ta razred seveda povsem sprejemljiva, a visoka.

Prva ocena

Nov Audijev največji športni terenec bo zagotovo našel odjemalce, z neverjetno paleto tistega, kar ponuja, pravzaprav nakazuje na povsem drugačen način uživanja v vožnji.

Podatki

Model: 50 TDI Quattro Tiptronic

Motor (zasnova): V6, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 2.967
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 210/286 pri 3.500–4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 600 pri 2.250–3.250
Menjalnik, pogon: S8, štirikolesni
Prednja prema: posamični obesi, petvodilska prema, stabilizator
Zadnja prema: posamični obesi, petvodilska prema, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.995
Dolžina x širina x višina (mm): 4.986 x 1.996 x 1.705
Prtljažnik (l): 605
Masa praznega vozila (kg): 2.145
Največja hitrost: 245
Pospešek (0-100km/h): 6,3
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,6–6,8
Izpust CO2(g/km): 172 do 179

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri