Opel Corsa OPC

15. 10. 2010 | Tomaž Porekar
Deli

Tokrat ne moremo poročati, da je Corsa OPC avtomobil, ki ga bo mogoče kupiti v bližnji ali daljni prihodnosti – Opel namreč to najmočnejšo različico že nekaj mesecev ponuja, šele zdaj pa so jo predstavili novinarski srenji.

AM21/2010Tako kot že pri marca predstavljeni prenovi običajnih različic Corse je tudi pri OPC treba omeniti, da gre za kar skromno prenovo zunanjosti in notranjosti, bolj pa so se posvetili nekaterim tehničnim podrobnostim. Posebno pomemben del novosti so bili deležni motorji.

Vsi zdaj ustrezajo zahtevam avtomobilskih izpustnih standardov EU5 (od začetka prihodnjega leta drugačnih v EU pač ne bo več mogoče prodajati). Ob tistih s skromnejšo močjo pa so se pri Oplu odločili osvežiti tudi obe najmočnejši različici. Kupec namreč lahko dobi Corso s prenovljenim 1, 6-litrskim turbobencinskim motorjem (in z oznako OPC), lahko pa se odloči tudi za nov turbodizelski motor (1.7 TDCI s 130 'konji').

Oznaka OPC pomeni seveda Opel Performance Center in je namenjena najmočnejšim različicam posameznih modelov. Pri Corsi je bila že doslej, zmogljivosti pa se pri prenovljenem motorju niso prav nič spremenile, največja moč je tudi zdaj 141 kW (192 'konjev'). Oplovi inženirji pa so nalogo izboljšanja in prenove motorja vseeno dobro opravili, saj se novi zdaj izkaže z manjšo porabo goriva in manjšim izpustom CO2, za 9, 5 odstotka so te vrednosti zdaj v normnem ciklusu boljše.

Corsa OPC je vsekakor zelo zmogljiv majhen avtomobil, saj ga od mirovanja do hitrosti 100 km/h lahko pospešimo v zgolj 7, 2 sekunde, zelo prijetno pa se izkaže tudi pri pospeševanju iz nižjih vrtljajev. Za to je odgovoren zelo dober navor motorja, 230 Nm je na voljo že pri malenkost manj kot 2.000 vrtljajih, s takšnim navorom pa motor deluje vse do 5.850 vrtljajev. Če komu to še ni dovolj, pa je tu še možnost kratkega povečanja navora ('overboost') na kar 266 Nm.

Poleg motorja so pri Corsi OPC prenovili tudi volanski mehanizem, tako da je vodenje še malo bolj natančno, z nekaj spremembami pa se pohvali tudi podvozje. Corsa OPC je tako zagotovo dobra izbira za vsakogar, ki si v majhnem avtomobilu želi nadpovprečne zmogljivosti. Te dopolnjujejo tudi solidne zavore, spredaj imajo prisilno hlajeni koluti premer 308 mm, zadaj pomagata polna koluta s premerom 264 mm, zavorne čeljusti pa so v značilni Oplovi modri OPC-barvi. Razen serijskih 17-palčnih pa je mogoče dobiti tudi 18-palčne kolesne obroče z gumami širine 225 mm.

Druga nova različica, ki smo jo vozili, pa je bila opremljena s prenovljenim 1, 7-litrskim turbodizelskim motorjem, ki ima zdaj največjo moč 96 kW oziroma 130 'konjev' (prej 92 kW oz. 125 'konjev'). Povečal se je tudi največji navor (z 280 na 300 Nm) pa še pri nižjih vrtljajih je na voljo. Ta različica je pomembna tudi zato, ker je njen izpust CO2 na prevoženi kilometer le 118 g. Novi motor je na voljo v obeh karoserijskih različicah, torej tri- in petvratni.

Corsa Color Edition je zdaj spet na voljo, že v prvo je tako pri nemških kot slovenskih kupcih naletela na dober odziv, lani se je zanjo odločila kar petina vseh kupcev na obeh trgih. Trivratna Corsa z 1, 2-litrskim motorjem (63 kW/85 KM) tako stane 11.410 evrov, doplačilo za enako petvratno je 350 evrov, za trivratno Corso Color Edition z 1, 4-litrskim motorjem (74 kW/100 KM) pa zahtevajo 12.280 (za petvratno pa 220 evrov več).

Opel Corsa OPC (sedaj na voljo v treh barvah)

motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbobencinski

gibna prostornina (cm? ): 1.598

največja moč (kW/KM pri 1/min): 141/192 pri 5.850

največji navor (Nm pri 1/min): 230 pri 1.980 do 5.850

menjalnik, pogon: R6, spredaj

prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator

zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator

medosna razdalja (mm): 2.511

dolžina × širina × višina (mm): 3.999 x 1.944 x 1488

prtljažnik (l): 285/1.050

masa praznega vozila (kg): ni podatka

največja hitrost (km/h): 225

pospešek 0–100 km/h (s): 7, 2

poraba goriva po ECE, mešan cikel (l/100 km): 7, 3

izpusti CO2 (g/km): 172

Tomaž Porekar, foto: tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja