Peugeot 207 1.6 THP 16V GT

26. 10. 2006
Deli

Če se izra­zim po tehni­ško: do pred­sta­vit­ve tega motor­ja so v 207 po zmog­lji­vo­stih pred­nja­či­li tur­bo­diz­li. No, zdaj je pred­nost na stra­ni ben­ci­nar­jev.

Pravkar pred­stav­lje­ni motor ni le Peugeotov niti ne le Peesajev, ampak to že vemo: ker BMW (kot kaže) ni bil zado­vo­ljen z Decejevimi motor­ji za svo­je­ga Minija, se je lotil zasno­ve sam, ampak ne pov­sem sam, tem­več v ena­ko­prav­nem part­ner­stvu s kon­cer­nom PSA. Toliko na krat­ko, da raz­či­sti­mo pore­klo.

Zdaj bodo menda oboji zado­volj­ni, saj je novi 1, 6-litrski motor z dvema bese­da­ma: zelo dober. V 207 je lahko miro­lju­ben do sko­raj surov, odvis­no od tega, kako rav­na­te s sto­pal­ko plina. K takš­ne­mu zna­ča­ju je poma­ga­la sodo­bna teh­ni­ka: nepo­sred­ni vbrizg gori­va (tlak do 120 barov) in tur­bo­pu­ha­lo s teh­ni­ko ’Twin-Scroll’; to pome­ni, da sta po dva valja pove­za­na s skup­nim vodom, ki potem izpuš­ne pline pri­pe­lje­ta v komo­ro, ki zmore z načr­to­va­nim vrtin­če­njem skraj­ša­ti odziv tur­bi­ne. Zato je motor upo­ra­ben sko­raj od pro­ste­ga teka, zato dose­že 156 nju­ton­me­trov že pri 1.000 vrt­lja­jih in zato ima pri 5.800 vrt­lja­jih še vedno 208 nju­ton­me­trov navo­ra. Zato ga, pove­da­no po doma­če, lahko enako zado­vo­lji­vo vozi­te ležer­no ali šport­no dina­mič­no.

Čeprav je tak 207 z zmog­lji­vost­mi in s pora­bo bolj­ši od 206 S16, vse­eno ne pome­ni šport­ne­ga vrha Dvestosedmic; tudi zato je ESP izklop­ljiv le do hitro­sti 50 kilo­me­trov na uro in tudi zato ima ’le’ pet pre­stav v (sicer skraj­ša­nem) menjal­ni­ku. So mu pa vse­eno rahlo pri­la­go­di­li nasta­vi­tev elek­trič­ne­ga ser­vo­vo­la­na (zelo dober pov­rat­ni obču­tek! ! ), rahlo oja­či­li ule­ža­je­nje pred­nje preme, za 12, 5 odstot­ka pove­ča­li togost zadnje preme (glede na 1.6 HDi), nanj natak­ni­li naj­več­je obsto­je­če zavo­re in ga obuli v gume Pirelli P Zero Nero mer 205/45 R17.

Res je, da je pod­voz­je še vedno prej udo­bno kot šport­no, res pa je tudi, da je tak 207 že zelo dina­mi­čen avto­mo­bil z lepi­mi šport­ni­mi ambi­ci­ja­mi. (Dobri) ben­cin­ski motor­ji so namreč še vedno v lepi pred­no­sti pred tur­bo­diz­li. Dokler seve­da ne spre­go­vo­ri eko­no­mi­ja pora­be gori­va.

Tehnika

Zaradi dobre­ga nad­zo­ra nad pro­ce­som zgo­re­va­nja ima lahko motor dokaj viso­ko kom­pre­si­jo 10, 5 : 1. Turbina se zavr­ti do 220.000 vrt­lja­jev v minu­ti, puha­lo pa natla­či pol­nil­ni zrak do 0, 8 bara nad­tla­ka. Motor ima v glavi zmanj­ša­no tre­nje, oljno zob­ni­ško črpal­ko pa žene veri­ga, kar na koncu pome­ni za odsto­tek manj­šo pora­bo gori­va. Menjava olja je potreb­na po 30, svečk in zrač­ne­ga fil­tra pa po 60 tisoč kilo­me­trih.

Družina motorjev

To ne bo edini motor iz sode­lo­va­nja obeh kon­cer­nov. Že pri­hod­nje leto bosta na voljo dodat­ni dve raz­li­či­ci tega stro­ja (s 120 in 175 ’konji’), raz­vi­li pa so tudi 1, 4-litrsko raz­li­ei­co, ki bo sle­di­la kas­ne­je.

Prvi vtis

Videz 4/5

Če ne opa­zi­te 17-palčnih pla­tišč, je to kla­si­čen 207 – kar tudi ni slabo.

Motor­ji 5/5

Prijazen, a zelo zmog­ljiv in brez nelju­be ’turboluknje’.

Notra­njost in opre­ma 3/5

Dobra sede­ža in dober pol­ožaj za vola­nom, sicer pa le nekaj doda­ne opre­me.

Cena 2/5

Več kot štiri mili­jo­ne za avto­mo­bil niž­je­ga raz­re­da. Res ima dober motor, a vse­eno.

Prva ocena 4/5

Prijetna pope­stri­tev pale­te, saj so bili doslej naj­zmog­lji­vej­ši tur­bodiz­li!

Vinko Kernc

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja