Peugeot 207 RC

28. 3. 2007
Deli

Po dobrih stotih kilometrih divje, ampak zares divje vožnje je bil potovalni računalnik neusmiljen: povprečno 18, 6 litra goriva na 100 kilometrov. Počakajte, da malo razmislim.

Pa je tu. Najmočnejša in najbolj športna različica Dvestosedmice. Na prvi pogled sicer to (skoraj) ni opazno, saj je zunanjost (namerno in k sreči) le diskretno športno agresivna: maska hladilnika je v videzu polirane kovine, okrogli meglenki sta obkroženi s kromom, na vrhu zadka je skromen spojler (ki pa vseeno zadek pri 200 kilometrih na uro potisne za dodatnih 25 kilogramov proti tlom), žarometa imata črno obrobo, šipe v zadnjem delu so dodatno zatemnjene in na zadku je par kromastih trapezoidnih izpušnih zaključkov. Aha: gume so Bridgestone Potenza (205/45 R 17 W), ki se na tem 207 vrhunsko izkažejo. In platišča so oblikovana posebej za RC, vzeta pa iz koncepta 207 Epure.

Znotraj? Le štirje sedeži, a dobro oprijemljivi, sploh seveda prednja, ki telo izdatno držita od stegen do ram in kjer sta vzglavnika njuna integralna dela. Bolj športnega videza so tudi me-rilniki, obrobljeni s kromom in z rdečimi iglami, športen je tudi v usnje oblečen volan, a motita (pre)debeli prečki. In stopalke so aluminijaste in z gumastimi čepki zoper drsenje.

To je to. Ampak videz ne prinaša (toliko) veselja kot mehanika, zaradi katere je to RC, najbolj športen 207 doslej. Motor je res 'le' 1, 6-litrski, kar je celo manj kot pri uspešnih predhodnikih, a si povsem zasluži naziv najbolj uživaški del mehanike. Je sicer tretja, najmočnejša izvedba iz te družine (doslej sta bila v prodaji dva šibkejša, gre pa za izdelek, nastal v sodelovanju z Beemvejem) in je v primerjavi s podobnim, a 110-kilovatnim, rahlo spremenjen: elektronika sledi drugemu programu, ohišje turbopuhala (KKK) ima drugo geometrijo in je iz jekla (namesto litine), največji tlak polnjenja puhala je 0, 8 bara (1 bar pri 'overboostu'), vstop izpušnih plinov v turbinski del je razdeljen na dvoje (skupaj prvi in četrti ter drugi in tretji valj), potem pa so plini še zvrtinčeni (Twin-Scroll za kratek odzivni čas motorja), oljna črpalka je gnana z verigo (manjša poraba energije), dvobatna črpalka stlači gorivo v skupnem vodu do 120 barov, kompresijsko razmerje je precej visoko (10, 5 : 1) in oljni hladilnik je vgrajen v oljni filter. Obljubljajo menjavo olja na 30.000 (ali dve leti), svečk pa na 60.000 kilometrov.

Takoj za motorjem je najslabši del mehanike menjalnik. Prestavna razmerja so sicer zelo dobro prilagojena temu motorju (daljša prva prestava in krajše preostale štiri), je pa ročica tipično peugeotovsko (kar sicer pri bolj 'civilnih' Peugeotih ne moti, tule pa vsekakor) nenatančna in z zelo malo povratne informacije. Ni pa kritično. Za večji navor je ojačena tudi sklopka, za bolj športno lego na cesti je ojačeno podvozje (spremenjena in ojačena vpetja prednjega trikotnega vodila, za 30 odstotkov bolj toga zadnja poltoga prema, blažilniki imajo drugo karakteristiko delovanja in togost vseh vzmeti je povečana), uspešno dodelan in zato bolj športen je električni servovolan, zavore so večje in serij-ski ESP v kritičnih trenutkih sodeluje tudi z elek-troniko servovolana (SSP – Steering Stability Program). Mimogrede: za sladokusce je ESP v celoti izklopljiv.

RC ima tudi precej bogato serijsko opremo, ampak prav to se zazdi še najmanj pomembno, ko sučete volan tega avtomobila, potem ko ste se ga vsaj malo navadili. Od podobnih izdelkov se loči po tem, da je izjemno suveren v nizkih in srednjih vrtljajih, pa v tem, da mu v visokih 'malce zmanjka'. Nič pretresljivega, le navaditi se je treba. Odličen položaj za volanom, zelo dober volan, odlične gume in podvozje in odličen motor sladokusca ne pustijo hladnega.

Uradni material med drugim opravičuje zmanjšanje prostornine in sploh zasnovo motorja s tem, da je pri takšnem tudi (normna) poraba goriva zelo majhna, celo manjša kot pri mode-lu 206 RC kljub boljšim zmogljivostim. No, potovalni računalnik verjetno ne laže, a se vseeno vprašam: kako visoko bi se 207 RC utegnil uvrstiti na seznamu želja? Odgovor je povsem v slogu Rodinovega Misleca: Čakajte, da razmislim . .

Vinko Kernc

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja