Peugeot 3008: Popolna preobrazba

Novi Peugeot 3008 je res nov. Tokrat so Francozi spremenili prav vse, ostalo je le ime. In če vam je bil prejšnji 3008 všeč, ne bodite žalostni – novi je od starega boljši v vseh pogledih.

Peugeot 3008: Popolna preobrazba (foto: PSA) PSA
5. 11. 2016

O novem Peugeotu 3008 smo v reviji že pisali. Pa ne enkrat, to pa predvsem zato, ker so se pri Peugeotu odločili predstaviti novega 3008 z velikim pompom, posledično pa so z njega odkrivali tančico za tančico. A zdaj, ko smo avto končno preizkusili, se lahko v marsičem strinjamo s Peugeotovimi strokovnjaki. In hkrati tudi razumemo, zakaj je za njih ta avto, ki so ga začeli ustvarjati že pred štirimi leti, tako pomemben.

Ker smo o 3008 že pisali, o obliki bolj na hitro. Prinaša oblikovno svežino, za katero sicer ni nujno, da bo vsem všeč, a 3008 je drugačen Peugeot. Morda bo komu (tako kot nam) bolj všeč zadek, ki ga zaznamujejo odločne in odsekane linije, medtem ko na prednjem delu izstopajo mehkejše in ukrivljene. Prav ta kombinacija mehkobe in robustnosti bi lahko koga zmotila, spet drugemu pa je bila zaradi tega, ker ni veliko takšnih avtomobilov, takoj všeč.

A ker je o obliki oziroma o njeni všečnosti brezpredmetno razpravljati, raje nekaj besed o notranjosti. Velik, ampak res velik plus prinaša nova ureditev armaturne plošče. Povsem digitalni merilniki so všečni, predvsem pa prilagodljivi, zato bo brez težav vsak voznik našel postavitev, ki mu ustreza. Celoten sistem, ki so ga pri Peugeotu poimenovali i-Cockpit, prinaša še povsem nov 8-palčni osrednji zaslon, ki je veliko bolj odziven od prejšnjega, hkrati so pod njega fizično namestili najbolj potrebne tipke. Tako sta počutje in predvsem upravljanje avtomobila zdaj bistveno lažji.

Veliko prahu je že v preteklosti dvigoval Peugeotov volanski obroč, zdaj bo verjetno še bolj prašno. Namreč, novi ni odrezan le na spodnji strani, temveč je v korist boljšemu pogledu na armaturno ploščo in večjemu prostoru za noge odrezan tudi na zgornji. A če je bil prejšnji trikraki, je novi zgolj dvokraki, v praksi pa je ravnanje z njim lažje, kot se na prvi pogled zdi.

In v novem 3008 je sukanje volanskega obroča (pa kakršenkoli že je) prijetno opravilo. Sicer smo preizkusili najmočnejše motorne različice in najmanjši, a verjetno tehnološko najnaprednejši 1,2-litrski trivaljnik (ki povsem zadovolji in zadosti), poleg vsega so bili avtomobili opremljeni z najboljšimi opremami, pa vseeno: novi Peugeot 3008 še bolj kot z obliko navduši z vožnjo. Lega na cesti je odlična, podvozje se dobro spopada z neravninami in luknjami, tudi izolacija potniške kabine je nadpovprečna. Preseneča vožnja po ovinkasti cesti, kjer je nagibanja karoserije izjemno malo. Vozniku je (odvisno od motorja in opreme) na voljo tudi gumb Sport. Z vklopom slednjega otrdi volanski obroč, pedalo za plin postane bolj odzivno, samodejni menjalnik prestavlja hitreje pa tudi zvok motorja se umetno spremeni.

Čeprav ne verjamemo, da se bo veliko lastnikov novega Peugeota 3008 podalo z njim na brezpotja, je avto opremljen s sistemom Advanced Grip Control, ki z različnimi programi (običajen, sneg, blato, pesek, izključen ESP) poskrbi za različne prenose moči. Hkrati je na voljo tudi sistem HADC (Hill Assist Descent Control), ki nadzira vožnjo po hribu navzdol in samodejno zadržuje hitrost okoli 3 kilometre na uro.

Novi Peugeot 3008 se bo v Slovenijo pripeljal predvidoma prihodnji mesec, ko bo znana tudi natančna cena.

Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto: Sebastjan Plevnjak, tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Glasujemo za zadnji del, morda pa bo komu bolj všeč prednji.

  • Motorji

    Veliko izbire, a manjka štirikolesni pogon. A se utegne to že kmalu spremeniti.

  • Notranjost in oprema

    Nova ureditev je odlična, navdušuje ozvočenje Focal, ki je nadpovprečno in zagotovo eno od boljših v tem razredu.

  • Cena

    Natančna še ni znana, a naj bi bila na ravni dosedanjega 3008.

Prva ocena

Kvantni preskok za Peugeot, a ker tudi konkurenca ne spi, ne moremo trditi, da jo je že ujel. Ponuja pa novi 3008 odlično vozniško izkušnjo in marsikomu bi znal biti zelo všeč. V vseh pogledih.

Podatki

Model: 1.2 PureTech 130

Motor (zasnova): turbobencinski, 3-valjni, 12V
Gibna prostornina (cm3): 1.199
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 96/130 pri 5.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 230 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R6; S6*, spredaj
Prednja prema: Posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.675
Dolžina x širina x višina (mm): 4.447 x 1.841 x 1.620
Prtljažnik (l): 520–1.482
Masa praznega vozila (kg): 1.250; 1.270*
Največja hitrost: 188
Pospešek (0-100km/h): 10,8; 10,5*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,1; 5,3*
Izpust CO2(g/km): 117; 120*
Opombe:

* samodejni menjalnik

Model: 1.6L THP 165

Motor (zasnova): turbobencinski, 4-valjni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.598
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 121/165 pri 6.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 240 pri 1.400
Menjalnik, pogon: S6, spredaj
Prednja prema: Posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.675
Dolžina x širina x višina (mm): 4.447 x 1.841 x 1.620
Prtljažnik (l): 520–1.482
Masa praznega vozila (kg): 1.300
Največja hitrost: 206
Pospešek (0-100km/h): 8,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,7
Izpust CO2(g/km): 129

Model: 1.6 BlueHDi 120

Motor (zasnova): turbodizelski, 4-valjni, 8V
Gibna prostornina (cm3): 1.560
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 88/120 pri 3.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 300 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R6, S6*, spredaj
Prednja prema: Posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.675
Dolžina x širina x višina (mm): 4.447 x 1.841 x 1.620
Prtljažnik (l): 520–1.482
Masa praznega vozila (kg): 1.300; 1.315*
Največja hitrost: 189; 185*
Pospešek (0-100km/h): 11,2; 11,6*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,0; 4,2*
Izpust CO2(g/km): 104; 108*
Opombe:

* samodejni menjalnik

Model: 2.0 BlueHDi 150

Motor (zasnova): turbodizelski, 4-valjni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.997
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 110/150 pri 3.750
Največji navor (Nm pri 1/min.): 370 pri 2.000
Menjalnik, pogon: R6, spredaj
Prednja prema: Posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.675
Dolžina x širina x višina (mm): 4.447 x 1.841 x 1.620
Prtljažnik (l): 520–1.482
Masa praznega vozila (kg): 1.425
Največja hitrost: 207
Pospešek (0-100km/h): 9,6
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,4
Izpust CO2(g/km): 114

Model: 2.0 BlueHDi 180

Motor (zasnova): turbodizelski, 4-valjni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.997
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 133/180 pri 3.750
Največji navor (Nm pri 1/min.): 400 pri 2.000
Menjalnik, pogon: S6, spredaj
Prednja prema: Posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.675
Dolžina x širina x višina (mm): 4.447 x 1.841 x 1.620
Prtljažnik (l): 520–1.482
Masa praznega vozila (kg): 1.465
Največja hitrost: 207
Pospešek (0-100km/h): 8,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,8
Izpust CO2(g/km): 124

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri