Peugeot Partner Tepee

Če je dovoljeno malo pesniške prispodobe, lahko zapišem tudi, da je avtomobil človekov partner. Dober ali ne, to je povsem drugo vprašanje ? odvisno od avtomobila in človeka.

22. 5. 2008

Zdaj že stari Partner je zdržal celih 12 let, kar je danes v svetu avtomobilizma velika redkost. In ironično je, da so jih največ v vseh letih prodali lani! To nedvomno kaže na priljubljenost modela in do neke mere na genialnost zasnove; očitno je, da je koncern PSA našel pravo zasnovo avtomobila, ki je v tistem trenutku avtomobilska industrija ni ponujala in ki jo je javnost (nevede? ) potrebovala.

Ampak čas nezadržno stara avtomobile, zato je tu novi Partner. V skladu z novim poimenovanjem avtomobilov pri Peugeotu se mu zdaj, če je namenjen osebni rabi in za prevoz ljudi ter njihove prtljage, reče Partner Tepee. Nov je od spodaj navzgor.

Zrasel je na hišni platformi številka dve, ki jo, med drugim, deli s Peugeotom 308. To ne pomeni le sorodstva gabaritov, zasnove prem in všitosti pasivne varnosti, ampak tudi možnost nadgradnje z opremo, ki doslej ni bila na voljo. Novi Partner je tudi (znotraj) tišji in z manj tresljaji, ponuja pa ? med drugim ? serijsko oziroma za doplačilo (odvisno od paketa opreme oziroma trga) parkirni pripomoček zadaj, samodejno in deljivo klimatsko napravo, tipalo za dež, električno zložljivi zunanji ogledali, ločeno odpiranje šipe v zadnjih vratih, nadzor tlaka v gumah, dodatno gretje notranjosti (pri dizelsko gnanih), gretje prednjih sedežev, potovalni računalnik, do šest varnostnih blazin ter stabilizacijski ESP v vseh motornih kombinacijah.

Toda prva naloga Partnerja je ? dobro partnerstvo. Zunaj in znotraj je malce zrasel (v dolžino, denimo, za slabo četrtino metra, v medosju pa za štiri centimetre), kar seveda pomeni več prostora za potnike. Njegova višina zagotavlja okrogel meter prostora nad sedeži, zadnji potniki sedijo za dva centimetra više od prednjih, uporabne komolčne širine je za meter in pol in tudi občutek prostornosti je zaradi velike notranje prostornine več kot ugoden.

V osnovi je v drugi vrsti klasična, tretjinsko deljiva, povsem naprej prekucljiva in v celoti odstranljiva klop, kupci pa bodo namesto nje lahko izbrali tudi tri med seboj enake sedeže, ki so seveda posamično odstranljivi. Še ena lepa doplačljiva možnost je večnamenska streha Zenith, ki ima štiri (fiksna) okna, tri dodatne zračne reže z ločenim ventilatorjem in dodatkom za odišavljanje prostora ter dodatne predale. Ti so sploh lepša stran novega Partnerja; že v osnovi jih je veliko in vsi se zdijo uporabno zasnovani ter dovolj prostorni za življenje v avtomobilu.

Pri Peugeotu so namerili skupaj do 64, 5 litra prostora v njih plus 80 litrov, ki jih doda streha Zenith. Zanimiva rešitev je še možnost notranjih strešnih nosilcev, ki so v osnovi namenjeni prevozu jadralnih in drugih desk, vsekakor pa tanjšim predmetom do dolžine treh metrov. In če ne deske, potem bicikli: v prtljažnik gresta menda z lahkoto dve gorski kolesi.

Silhueta novega Partnerja se sicer ne zdi bistveno drugačna od tiste pri starem, je pa znotraj nje več dinamičnih, bolj živahnih potez, poleg tega pa so vodila drsnih bočnih vrat (serijsko so le ena) skrili, da so le stežka opazna pod tretjim bočnim oknom. Novi ali vsaj sveži so tudi motorji, ki so vsi 16-ventilski in štirivaljni, so si pa po značaju in po ceni dokaj različni. S tem in z razponom moči (od 75 do 110 'konjev') bodo zadovoljili večino želja tipičnih kupcev.

Paleta tehnike Partnerja seveda še ni dokončna; že letos bo dobil motor 1.6 HDi (90) s filtrom delcev (FAP), ki se bo od podobnega motorja ločeval po turbopuhalu s spremenljivo geometrijo ? za zdaj ima takšno le HDi (110), ki pa je na voljo le s filtrom FAP. Pričakujemo lahko tudi samodejni menjalnik in morda celo podaljšano karoserijo s sedmimi sedeži.

Partnerju so namenili tri pakete opreme, poleg teh pa še posebno različico Outdoor, ki ima poleg bogatejše opreme tudi za centimeter dvignjeno podvozje, posebne blažilnike in gume, zaščito motornega karterja, zajetnejše bočne zaščitne letve, strešna nosilca, sivo obrobo motorne maske za zajem zraka in nekaj enake sivine na zadnjem odbijaču. Za bolj brezskrbno vožnjo zunaj urejenih cest ali kar tako, za imidž.

Partner Tepee torej poskuša biti ? tako kot doslej ? dober partner predvsem mladim družinam z bolj dinamičnim načinom življenja. Pa tudi vsem drugim.

Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc

Prvi vtis
  • Videz

    Enaka ideja kot prej, a več dinamike in 'živahnosti' pri osnovnih potezah.

  • Motorji

    Že v začetku pestra izbira, ki bo zadovoljila večino zahtev kupcev. Manjka močnejši stroj.

  • Notranjost in oprema

    Izjemna uporabnost in prostornost, a žal zelo skopa osnovna oprema.

  • Cena

    Ker so skorajda enake kot pri prejšnjem Partnerju, le da ima novi več dodane varnosti in možnosti bogatejše opreme, se zdijo ugodne.

Prva ocena

Enaka ideja, a sodobnejša, za 12 let mlajša izvedba ? varnejši, udobnejši, več izbire.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri