Porsche Boxster Spyder

V grobem je Boxster Spyder od osnovnega Boxsterja za 60 kilogramov lažji in za šest centimetrov nižji.

Ni še konec dobrih novic.

29. 10. 2010

Stopničko više: od Boxsterja S je sicer nižji le za 5, 5 centimetra, zato pa lažji kar za 80 kilogramov. In zdaj najlepše: v primerjavi z Boxsterjem S je motor v Spyderju še za 10 'konj' močnejši.

Spyder nadaljuje izvirno poslanstvo avtomobilov znamke Porsche na najboljši način: lahek serijski avtomobil, namenjen vožnji po cesti, naj bo tudi dirkaško naravnan – lažji, zmogljivejši in z boljšo lego na cesti. Tistih šest (oziroma 5, 5) centimetra razlike v višini se na koncu pozna pri nižjem težišču, vse skupaj pa je podčrtano z na novo, bolj dirkaško nastavljenim podvozjem. Nekako tako kot pri modelu 550 Spyder iz leta 1953, prav takšnem, kot ga je vozil James Dean onega zanj usodnega dne.

Spyder je torej lahek in v tem trenutku najlažji Porsche sploh. Shujševalna kura in oblikovna tradicija sta se srečali v strehi, ki je kar opazno nižja, zato je tudi znotraj manj višine, a sta k sreči tudi sedeža nižja, ker sta tik pred tem, da bi bila dirkaška. Nižje postavljena streha pomeni, da je nižja tudi prednja šipa in da sta nižji šipi v vratih, streha sama, platnena in seveda zložljiva, pa služi – po besedah mož iz Stuttgatra – le za zaščito voznika in sopotnika pred močnim soncem, vetrom in padavinami.

Morda ste prezrli: vse opisano je namreč logično za vse kabriolete, ampak pri Spyderjevi strehi manjka postavka o zvočnem udobju. O njem je skoraj nemogoče govoriti, saj je streha izjemno preproste zasnove in se le slabotno prilega robovom. Zato se pri večjih hitrostih dvigne, ob majhni pomoči roke pa lahko platno dvignemo toliko, da zazeva luknja. To se pri hitrostih nad 120 kilometri na uro pozna toliko, da piš vetra preglasi vsak normalen pogovor.

A nič ne de; purizem športne vožnje se ne šteje v zvočnem udobju. Na dan preizkusa so debeli oblaki sredi dneva naredili mrak, pošteno je deževalo in istrske ceste so bile precej mokre in ponekod spolzke. In tu se izkažejo vse vrednote Spyderja: vodljivost, lega na cesti in natančnost, hitrost ter odzivnost volana naredijo vožnjo prvinsko v športnem, da ne rečem dirkaškem pomenu besede.

Samo da tega Spyderja ne dobi v roke kak novodobni James Dean . .

Porsche Boxter Sypder

motor (zasnova): 6-valjni, bokserski, neposredni vbrizg

gibna prostornina (cm? ): 3.436

največja moč (kW/KM pri 1/min): 235 (320) pri 7.200

največji navor (Nm pri 1/min): 370 pri 4.750

menjalnik, pogon: R6 (DS7*), zadaj

prednja prema: pomožni okvir, posamične obese, vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator

zadnja prema: pomožni okvir, posamične obese, vzdolžna in prečna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator

medosna razdalja (mm): 2.415

dolžina × širina × višina (mm): 4.342 × 1.801 × 1.231

prtljažnik (l): 150 + 130 (spredaj + zadaj)

masa praznega vozila (kg): 1.275 (1.300*)

največja hitrost (km/h): 267 (265*)

pospešek 0–100 km/h (s): 5, 1 (5, 0*; 4, 8**)

poraba goriva po ECE, mešan cikel (l/100 km): 9, 7 (9, 3*)

izpusti CO2 (g/km): 228 (218*)

R6 = ročni, S5 = samodejni, RR5 = ročni robotizirani, DS7 = dvojna sklopka, *Z dvosklopčnim menjalnikom PDK; **Z vklopljenim sistemom Sport Plus, ki je del doplačilnega Sports Chrono Package.

Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc, tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    No, zaradi nesorazmerno nizke strehe je nekoliko manj skladen od drugih Boxsterjev, je pa zato tudi bolj zanimiv.

  • Motorji

    Brez pripomb, razen po tistem pregovoru, da 'konj' nikoli ni preveč.

  • Notranjost in oprema

    V splošnem takšna kot pri drugih Boxsterjih, le da je nekoliko bolj špartanska.

  • Cena

    Manj mase in opreme ter s tem udobja, a več moči in ekskluzivnosti, zato tudi višja cena.

Prva ocena

Ob Spyderju se zdijo vsi drugi Porscheji luksuzni športni avtomobili. Lahko bi rekli: čista, izvirna športnost. hhhhh

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri