Prava izbira za šport ali teren: vozili smo Škoda Octavia RS in Scout - Vozili smo - Avto Magazin

Prava izbira za šport ali teren: vozili smo Škoda Octavia RS in Scout

Le kratek čas za predstavitvijo prenovljene Octavie so pri Škodi običajnim različicam dodali še Octavio RS in Octavio Scout. Obe sta doslej že prepričali več kot desetino vseh kupcev.

2. 6. 2017

Slovenski kupci so od povprečnih evropskih še bolj prepričani o dobrih lastnostih Octavie RS, saj je kar 15 odstotkov vseh novih Octavij pri nas takšnih z dodatkom RS (pri čemer je večina Combijev in opremljenih s turbodizelskim motorjem), v Evropi le 13 odstotkov. Podobno boljše je razmerje za kupce Scoutov v Sloveniji, do zdaj jih je bilo okoli 10 odstotkov, med evropskimi le šest.


Obe žlahtnejši različici so prenovili na podoben način kot že običajno Octavio. To pomeni nov videz maske in žarometov, ki so zdaj pri RS tudi s tehniko LED. Maski RS in Scout se razlikujeta po značilnostih, ena z bolj športnim druga z bolj 'terenskim' videzom. Namenom primerni sta tudi drugačni višini avtomobila, RS je znižan (za 1,5 centimetra), Scoutovo dno je višje od tal (za tri centimetre). Omenimo naj predvsem spremembe v notranjosti, saj so se zdaj Škodini tehniki potrudili z dodatki bogatejše in bolj všečne opreme. Pri RS to pomeni športne sedeže z odličnim oprijemom telesa ter odete v umetno usnje alcantara. Nov je tudi info-zabavni sistem z dodatki, kot so večji zaslon na dotik, wi-fi hotspot, SmartLink+, avdiooprema z desetimi zvočniki (Canton), induktivni polnilnik za mobilnik (Phonebox). Za zmrzljive je dobavljiv grelnik volanskega obroča. Novost je tudi pametni ključ, pri katerem lahko v spomin naložimo avtomobilske nastavitve za različne uporabnike.


Motorna oprema je bolj ali manj znana. Bencinski motor pri RS ima zdaj 230 'konj', kar je za 10 več kot v prejšnji osnovni različici. Pri Škodi obljubljajo, da bosta proti koncu leta na voljo še močnejša bencinska različica za RS in Scoutova z zgolj 110 'konji'. Vsa druga motorna oprema je v primerjavi s prejšnjo nespremenjena. Oprema menjalnikov, ročnih in dvosklopčnih, je odvisna od motorne. A zdaj bo šeststopenjski dvosklopčni samodejni menjalnik posodobljen, takšen, kot ga je prvi dobil Kodiaq. Novi je občutno lažji in ima tudi nekaj drugih izboljšav. Pri obeh, RS in Scoutu, je zdaj tudi v vseh različicah elektronska diferencialna zapora XDS+.


Športno podvozje Octavie RS je znižano in ponuja zmogljivejše zavore, ob 17-palčnih serijskih platiščih je mogoče izbrati še za palec ali celo dva večje kolesne obroče. V primerjavi z običajno Octavio je pri RS razširjen zadnji kolotek (za tri centimetre). Novost je tudi progresivni elektro servo volanski mehanizem, ki se pri hitri in drzni vožnji v ovinkih (še zlasti na kakšni zaprti progi) dobro poda k preostali zasnovi RS. Skupaj s prilagodljivim blaženjem podvozja (DCC) je pri RS na voljo tudi dvostopenjsko uravnavanje delovanja ESP (izbira voznega profila).


Pri Scoutu naj omenimo, da za odličen prenos moči na katerokoli od štirih pogonskih koles skrbi nov zadnji diferencial (hidravlična lamelna sklopka – Haldex), že peti rod tega pomembnega sestavnega dela za odlične pogonske lastnosti. Razdelitev moči po kolesih se odvija glede na razmere na podlagi.


Spisek serijske opreme je kar dolg, temu primerne pa so tudi cene, najbolj se razlikujejo glede na motorno opremo, saj je večina varnostnih in drugih tehnoloških dodatkov vedno kar obilna. Po želji pa seveda tudi pri Octavii ponujajo marsikaj, na primer pomoč za vzvratno vožnjo s prikolico. Obe posebni Octavii je že mogoče naročiti pri nas.

besedilo: Tomaž Porekar · foto: Škoda in Tomaž Porekar

Prvi vtis
  • Videz

    Osvežen videz, predvsem maske.

  • Motorji

    Izbira ni velika, a tako bencinski kot dizelski motorji omogočajo dobre zmogljivosti.

  • Notranjost in oprema

    Vsaka različica dokazuje, da sta bili zasnovani s primernim okusom.

  • Cena

    Niso za vsakogar, a za primerno vsoto nudijo dobro in raznovrstno opremo.

Prva ocena

Obe različici bosta tudi v prihodnje kupcem ponudili zelo ciljano opremo in uporabnost.

Podatki

Model: Octavia RS TSI (Combi)

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.984
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 169/230 pri 4.700 do 6.200
Največji navor (Nm pri 1/min.): 350 pri 1.500 do 4.600
Menjalnik, pogon: R6 ali DS6; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilska prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.680
Dolžina x širina x višina (mm): 4.689 x 1.814 x 1,338 (1.452)*
Prtljažnik (l): 590 (610)
Masa praznega vozila (kg): od 1.420
Največja hitrost: 250
Pospešek (0-100km/h): 6,7/6,8
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,5/6,6
Izpust CO2(g/km): 149
Opombe:

Opombe: *-podatek za Combi; R6 = ročni, S6 = samodejni, DS = dvojna sklopka, CVT = neskončnostopenjski

Model: Octavia RS TDI (Combi)

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.968
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 135/184 pri 3.500 do 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 380 pri 1.750 do 3.250
Menjalnik, pogon: R6 ali DS6; spredaj ali štirikolesni
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilska prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.680
Dolžina x širina x višina (mm): 4.689 x 1.814 x 1,338 (1.452)*
Prtljažnik (l): 590 (610)
Masa praznega vozila (kg): od 1.445
Največja hitrost: 232
Pospešek (0-100km/h): 7,9/7,6
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,5 do 5,1
Izpust CO2(g/km): 119 do 134
Opombe:

Opombe: *-podatek za Combi; R6 = ročni, S6 = samodejni, DS = dvojna sklopka, CVT = neskončnostopenjski

Model: Octavia Scout TSI

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.798
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 132/180 pri 4.500 do 6.200
Največji navor (Nm pri 1/min.): 280 pri 1.350 do 4.500
Menjalnik, pogon: DS6; štirikolesni
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilska prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.680
Dolžina x širina x višina (mm): 4.687 x 1.814 x 1,531
Prtljažnik (l): 610
Masa praznega vozila (kg): 1.522
Največja hitrost: 216
Pospešek (0-100km/h): 7,8
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,8
Izpust CO2(g/km): 158
Opombe:

Opombe: *-podatek za Combi; R6 = ročni, S6 = samodejni, DS = dvojna sklopka, CVT = neskončnostopenjski

Model: Octavia Scout TDI

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.968
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 110/150 pri 3.500 do 4.000 (135/184 pri 3.500 do 4.000)
Največji navor (Nm pri 1/min.): 340 pri 1.350 do 4.500 (380 pri 1.750 do 3.250)
Menjalnik, pogon: R6 ali DS7/DS6; štirikolesni
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilska prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.680
Dolžina x širina x višina (mm): 4.689 x 1.814 x 1,338 (1.452)*
Prtljažnik (l): 610
Masa praznega vozila (kg): od 1.526
Največja hitrost: 207 (219)
Pospešek (0-100km/h): 9, 1 (7,8)
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,0 do 5,1
Izpust CO2(g/km): 130 do 135
Opombe:

Opombe: *-podatek za Combi; R6 = ročni, S6 = samodejni, DS = dvojna sklopka, CVT = neskončnostopenjski

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri