Predpremiera: Audi A3 Cabriolet

20. 12. 2007
Deli

Marsikaj se govori in veliko prototipov ujamejo vohunski fotografi, a so nekateri novi avtomobili vseeno bolj logično pričakovani kot drugi. Audi A3 Cabriolet je zagotovo eden tistih manj pričakovanih.

Bog ni, pa tudi stroj ga ni naredil, nastal je po enakem vzorcu kot vsi drugi (serijski) avtomobili. Sicer pa vemo, da je na osnovi starogrških dram nastali pregovor že v starorimskih časih in zlasti v sodobnem svetu dobil precej širši pomen.

Brez dvoma je prvi pogled usmerjen v streho; ta je znova klasična, torej platnena, saj so pri Audiju prepričani, da le takšna zasnova zagotovi pravi videz kabrioleta tako pri odprti kot pri poveznjeni strehi. Pa vendar je pri strehi opazen napredek. Na voljo bo v dveh različicah, kot polsamodejna in kot samodejna. V obeh primerih skrbi za klasičen pomik ‘Z’ elektrohidravlika, ki streho v zadek pospravi v le devetih sekundah, ravno dovolj hitro, da voznik to stori pred rdečo lučjo na semaforju.

Za obe različici velja tudi, da v zadek posprav­ljena streha ne potrebuje dodatnega pokrova, saj je, ko se zloži, prav čednega videza. Razlika med sistemoma je drugje: pri samodejni lahko ta pomik poteka tudi med vožnjo, in sicer pri hitrosti do 30 kilometrov na uro, streha pa je v tem primeru dodatno toplotno in zvočno izolirana ? pri Audiju trdijo, da je A3 Cabriolet znotraj pri poveznjeni strehi in pri 140 kilometrih na uro le za en decibel glasnejši od klasičnega A3! In, jasno, na voljo bo tudi vetrna mreža, ki naj bi bila preprosta za postavitev, tudi če to opravlja le ena oseba.

V platneno streho je všita velika steklena šipa (z gretjem), platna streh pa bodo v treh barvah: v črni, modri in vinsko rdeči, kar se bo (če sodimo po dveh prikazanih primerkih na predpremieri) lepo skladalo s 15 karoserijskimi barvami.

Povsem logično je, da je A3 Cabriolet karoserijsko dodatno ojačan – dodatne ojačitve in trdnejše jeklo na izpostavljenih mestih.

Da pa bi bil prepoznaven tudi po čem drugem kot le po strehi, je A3 Cabriolet spredaj rahlo spremenjen, delno tudi zaradi (opcijskih) biksenonskih žarometov in dnevnih luči v tehniki LED ter zadnjih lučeh, kjer je pozicijska luč videti kot zaključen svetleči trak. Zaradi načina zasnove strehe je pokrov prtljažnika zelo kratek, luknja pod njim pa razmeroma majhna, a je naslonjalo zadnje klopi prekucljivo, kar poveča prtljažnik z osnovnih 260 na največ 674 litrov.

Prednja kolesa (Quattro v začetku ni predviden) bodo gnali štirje motorji, vsi prisilno polnjeni in vsi z neposrednim vbrizgom goriva. Prvi je zdaj že stari, a preizkušeni 1.9 TDI (77 kilovatov), drugi je novejši 2.0 TDI (103 kilovate), bencinska pa sta 2.0 TFSI (147 kilovatov) in novi 1.8 TFSI (118 kilovatov). Poleg klasičnega menjalnika (od motorja s 103 kilovati in več bodo menjalniki šeststopenjski) bo za doplačilo ob motorju 2.0 TFSI na voljo tudi S tronic, Audijeva različica Volkswagnovega DSG, ki zmore pri polnem plinu pretikati v le 0, 2 sekunde.

Vsa preostala mehanika je poznana in pričakovana – od dinamičnega podvozja do elektrohidravličnega volanskega mehanizma, večvodilske zadnje preme in možnosti (za 15 milimetrov nižjega) športnega podvozja, 17-palčnih koles ali zunanjega paketa S line. Tudi osnovna paketa opreme sta po imenu poznana: Attraction in Ambition. Cene pa vsaj za zdaj ostajajo stvar špekulacij.

Zdaj je torej A3 Cabriolet nepreklicno tu; tokrat sicer le kot predpremiera, prve preizkusne vožnje bodo že januarja, naprodaj pa bo spomladi. Ravno v pravem času.

Proizvodnja: Györ

Na dan uradne predpremiere se je začela tudi proizvodnja novega Audija. Ceremoniji sta bili združeni, uradno pa sta ju odprla madžarski šef vlade Ferenc Gyurcsány in Audijev predsednik upravnega odbora Rupert Stadler. Audi A3 Cabriolet se je torej na tekočih trakovih pridružil Audiju TT (kupeju in roadsterju), ki ga že od leta 1993 izdelujejo v tej tovarni na Madžarskem. Proizvodna zmogljivost znaša 300 vozil dnevno.

Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja