Predstavitev: Volkswagen Caddy

23. 4. 2015
Deli

V Nemčiji od junija, v Sloveniji pa od septembra bo na voljo novi, četrti rod uspešnega Volkswagnovega dostavnika Caddyja.

Caddy si je na evropskih cestah pridobil pomemben delež, v 11 letih je njegov tretji rod postal precej uveljavljen, saj so ga izdelali v več kot 1,5 milijona primerkih. Tako kot njegovi glavni tekmeci, Renaultov Kangoo, Citroënov Berlingo in Peugeotov Partner ter Fiat Doblo, v zadnjem letu pa še Fordov Tourneo ali Transit Connect, tudi Caddyja povezujeta dve plati uporabnosti majhnega dostavnega avtomobila – gospodarska oziroma tovorna ter tista za osebni prevoz. Čeprav je pri Volkswagnu Caddy nastal skupaj z enoprostorcem Touranom, pa si je tudi različica za prevoz potnikov pridobila veliko veljavo. Zdaj se bodo poti Tourana in Caddyja še bolj razšle. Volkswagen je namreč s predstavitvijo četrtega rodu Caddyja ostal pri preizkušeni in uveljavljeni Caddyjevi tehniki. Podvozje ostaja bolj ali manj nespremenjeno, dopolnjeno z le nekaj dodatki. Karoserijskima različicama so sicer popravili videz, a tudi ta ostaja enaka v vseh svojih najpomembnejših merah.

Pomembne spremembe in dopolnila pa so vseeno tolikšna, da res lahko sprejmemo Volkswagnovo trditev, da gre za četrti rod (in ne le za prenovo tretjega). V Caddy so namreč preselili številne elektronske dodatke, ki jih poznamo iz drugih sodobnejših Volkswagnov. Novi Caddy bo tako imel zavoro v sili, že znano iz nekaterih drugih Volkswagnov. Gre za pripravo, ki poskrbi, da pri hitrosti, manjši od 30 kilometrov na uro avtomobil, zavre samodejno in prepreči nalet, če se voznik ne odzove pravočasno. Dodatek je tudi večkolizijska zavora. Od opremske ravni Trendline naprej pa je osebni Caddy opremljen ob stranskih varnostnih vrečah tudi z varnostnimi zavesami. Pri opremi za infozabavnost je Caddy dobil podobno opremo z radiem in dodatki kot v enostavnejših izvedenkah teh naprav pri sedanjem Golfu. Ob pripravi za izbiro omejitve hitrosti pa je za doplačilo na voljo tudi ACC, aktivni tempomat. Ta v povezavi z dvosklopčnim menjalnikom omogoča celo samodejno vožnjo in ustavljanje v koloni.

Novi Caddy bo na voljo v dveh karoserijskih izvedenkah, običajni in podaljšani z oznako Maxi. Mere se niso spremenile. Kot gospodarsko vozilo bo imel nekaj izboljšav za priročnejšo uporabo. Desni del pregrade za prednjima sedežema bo tako mogoče tudi odstraniti ter preklopiti naslonjalo sovoznikovega sedeža, s čimer se bo nakladalni prostor povečal na 2,6 metra. Volkswagen bo ponujal štiri ravni osnovne opreme: Conceptline, Trendline, Comfortline in Highline. Namesto dosedanjega potovalnika Tramper bo odslej VW ponujal enakega z imenom Beach, v začetku prodaje novega rodu pa predstavili tudi različico z oznako Generation Four.

Volkwagen je presenetljivo precej spremenil tudi paleto motorjev. Caddy bo tako imel štiri različice dvolitrskega TDI-ja (ni več 1,6-litrskega TDI-ja), ob tem pa bodo na voljo še trije turbobencinski in en motor, ki bo kot pogonsko gorivo uporabljal stisnjen naravni plin (CNG). Pri bencinskih motorjih so prostornine zmanjšali, saj bo ob osnovnem 1,2-litrskem TSI-ju na voljo tudi trivaljnik s turbomočjo več kot sto 'konj'. Tudi pri različici TGI s pogonom na stisnjen naravni plin (CNG) je zdaj delovna prostornina zgolj 1,4 litra (prej 2), moč ostaja skoraj nespremenjena, izboljšala pa se je prožnost motorja ter gospodarnost glede porabe (zdaj povprečna poraba le 4,1 kg na 100 km, ker je 1,7 kg manj kot doslej). Osnovni TDI je tisti s 75 'konji', sledijo pa motorji s 102 'konjema' (ta bo tudi v posebni različici BlueMotion), motor s 122 'konji' bo na voljo v različici s štirikolesnim pogonom 4Motion, najmočnejši pa je s 150 'konji'.

Volkswagen bo osnovne različice motorjev še naprej povezoval s petstopenjskimi ročnimi menjalniki, pri močnejših pa bodo na voljo tudi šeststopenjski ročni ali sedemstopenjski samodejni (dvosklopčni). Pri štirikolesnem pogonu bosta na voljo dve različici, TDI s 122 'konji' in šeststopenjskim ročnim ali TDI s 140 'konji' in sedemstopenjskim menjalnikom DSG.

Caddy bodo v Nemčiji ponudili s ceno 14.785 evrov za osnovno različico dostavnika (brez DDV), osnovni Caddy z opremo Conceptline kot osebni avto pa bo stal 18.242 evrov (oziroma 15.330 brez davka). Cene za Slovenijo še niso znane.

Besedilo Tomaž Porekar, slike tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja