Predstavljamo: Audi A6

Bolj kot z novo obliko se prenovljeni Audi A6 (tako limuzina kot karavan) ponaša z novimi motorji in tehnologijo.

15. 12. 2014

Audi A6 zadnje generacije je star tri leta in zato zagotovo še ni v letih, ko bi potreboval povsem novo obliko. A okoljske zahteve, posledična prenova motorjev ter dodajanje (motornih) različic, menjalnikov in novega infozabavnega sistema pa so dovolj velik razlog za prenovo – ne oblike, ampak večine drugega.

Tako oblikovno eden najpomembnejših Audijevih modelov ostaja precej nespremenjen. V grobem so drugačni maska in reže za zajemanje zraka, prednji odbijač, prednje in zadnje luči in zaključki izpušnih cevi. Prednji žarometi bodo poslej že serijsko ksenonski, klasičnih halogenskih žarometov ni več. Doplačilna izbira bodo Matrix LED – sodobni diodni žarometi, katerih nadzorna enota prek kamere na zadnji strani vzvratnega ogledala samodejno prilagaja svetilnost posameznih diod, v kombinaciji z navigacijo pa denimo diode zasvetijo (in ga pozneje osvetlijo) še pred ovinkom.

V skoraj enakem razmerju je prenovljena notranjost. Povprečni poznavalec sprememb morda sploh ne bo opazil: vseeno so novi nekateri materiali oziroma barvne kombinacije, prestavna ročica in armaturna plošča. No, ta celo zelo, saj je zdaj tudi A6 (po TT-ju) dobil velik zaslon med merilnikoma, ki poleg vseh znanih podatkov lahko prikazuje tudi navigacijsko napravo. Izboljšani so tudi nekateri varnostni sistemi oziroma elektronska pomagala, ki prispevajo k varnejši vožnji, pa tudi osrednja večpredstavnostna enota, skupaj z navigacijo, spletno povezavo (tudi LTE oziroma 4G). Dodana je tudi asistenca za nočno vožnjo, in sicer night vision assistant, ki z infrardečo kamero prepoznava morebitne ovire pred avtomobilom v dolžini 300 metrov, pri čemer v razdalji do sto metrov prepozna ljudi in živali in jih na črno-belem zaslonu poudari z rumeno barvo.

Motorna paleta bi težko bila pestrejša. Trije bencinski motorji TFSI in pet dizelskih različic ponuja od 110 (150 'konj') do 245 kilovatov oziroma 333 'konj'. V povprečju je za 48 'konj' več moči, motorji pa z izpusti CO2 za kar 22 odstotkov manj onesnažujejo ozračje. Prenovljen je tudi sistem start-stop: skupaj s samodejnim menjalnikom pri zaviranju izključi delovanje motorja že pri hitrosti sedmih kilometrov na uro, in ne šele takrat, ko se avto ustavi. Dodatno sistem v kombinaciji s prilagodljivim tempomatom sam ponovno zažene motor že, ko se premakne vozilo pred avtomobilom, in ne šele ko odmaknemo nogo s pedala zavore.

Vstopni bencinski motor je 1,8-litrski TFSI. Štirivaljnik razvije 190 'konj' in 320 njutonmetrov navora, kar zadostuje za pospešek z mesta do sto kilometrov na uro v 7,9 sekunde, največja hitrost pa je 233 kilometrov na uro. Ob tem naj bi motor za sto prevoženih kilometrov porabil zgolj 5,7 litra bencina. Seveda ne takrat, ko poskušate hitrost vožnje približati tovarniško podanim najboljšim vrednostim.

Tistim, ki jim 1,8-litrski motor ni dovolj, sta na voljo štirivaljni dvo- in šestvaljni trilitrski TFSI – 252 'konj in 370 njutonmetrov navora oziroma 333 'konj' in kar 440 njutonmetrov navora. V obeh primerih je največja hitrost elektronsko omejena, s šestvaljnikom boste za pospeševanje do sto kilometrov na uro potrebovali zgolj nekaj več kot pet sekund.

Tudi v Sloveniji bodo precej bolj zaželeni Audiji A6 z dizelskim motorjem. Dodana je serija Ultra, ki pri Audiju označuje varčne različice. Dvolitrski TDI je na voljo s 150 (350 Nm) in 190 'konji' (400 Nm), bolj kot zmogljivosti pa so v ospredju varčnost in čistost izpuha, saj tovarna obljublja 4,2 litra povprečne porabe goriva za sto prevoženih kilometrov. Niso pa vsi dizelski motorji namenjeni 'šparanju'. Na voljo so tudi trije trilitrski šestvaljniki z močjo od 218 pa vse do 326 'konj', pri čemer najmočnejši motor z oznako 3.0 TDI Competition s funkcijo overboost ponuja še dodatnih 20 'konj'. Da so zmogljivosti povsem primerljive z bencinskimi motorji, je seveda odveč poudarjati. Vendar ne tudi, da prav vsi motorji zdaj izpolnjujejo zahteve standarda izpustov Euro 6.

Ob osnovnem pogonu na prednji kolesi bo A6 seveda na voljo tudi s štirikolesnim pogonom ter s kar štirimi različnimi menjalniki. Glede na izbiro motorja bo osnovni šeststopenjski ročni menjalnik, sledili bodo samodejni osemstopenjski menjalnik, samodejni brezstopenjski multitronic in pa dvosklopčni sedemstopenjski S tronic.

Prenova je zajela vse različice Audija A6, tako karoserijske kot tudi različico Allroad, in tiste najhitrejše, kot sta S in RS. Prenovljeni Audi A6 bo v Nemčiji na voljo že ta mesec, za limuzinski A6 1.8 TFSI pa bo treba (v Nemčiji) odšteti 38.400 evrov.

Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto tovarna

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri