Predstavljamo: Ford Focus

Ford je še pred  avtomobilsko razstavo v Ženevi izbranim novinarjem predstavil temeljito prenovljenega Focusa.

4. 4. 2014

Nova maska v družinskem slogu in nekaj drugih sprememb na zunanjosti ter spremenjena armaturna plošča s sodobnim infozabavnim sistemom Sync 2 bodo omogočili, da bo ta rod Focusa lahko znova tekmoval v nižjem srednjem razredu.

Ob prenovljenem videzu in predvsem veliko bolj uporabnem in poenostavljenem upravljanju ter številnih podpornih elektronskih novostih pa bo Focusa pomladila tudi dodatna prenova motorne palete. Namesto dosedanjih 1,6-litrskih motorjev bodo pri Fordu v Focusu od sredine letos, ko bo novi rod na prodaj, ponujali več različic dveh 1,5-litrskih motorjev. Glede na to, da gre za ukrep, ki je povezan z bližanjem datuma, ko v novih avtomobilih v EU ne bodo več zaželeni motorji, ki ne ustrezajo standardom manj kot EU6, pa bodo novi motorji omogočili tudi boljše rezultate glede normne porabe in vsebnosti izpuha.

Novi 1,5-litrski turbodizel bo imel kar tri različice zmogljivosti in v povprečju za 19 odstotkov boljšo normno porabo. Moč motorja bo 70, 77 in 88 kW (95, 105 in 120 'konj'). Tudi novi 1,5-litrski turbobencinec nadomešča dosedanji za 100 'kubikov' večji motor, a bo enako zmogljiv kot dosedanji (150 in 180 'konj'). V ponudbi ostajata trivaljni enolitrski bencinski EcoBoost in dvolitrski turbodizel. A bo trivaljnik odslej na voljo tudi v različici, kjer bo izpustil zgolj 99 g CO2 a kilometer, s čimer bo Focus prvi avtomobil v Evropi, pri katerem bo tudi bencinski motor brez povezave s hibridnim pogonom dosegel tako majhno vrednost. Za prihodnje leto Ford za Focusa napoveduje tudi dve različici s samodejnim menjalnikom (z obema turbobencincema in 1,5-litrskim turbodizlom), pri katerih bosta pod volanskim obročem za pomoč pri ročnem pretikanju prestav na voljo tudi obvolanska vzvoda.

Ford se je pri prenovljenem Focusu temeljito posvetil prenovi notranjosti. Nova zasnova armaturne plošče je po besedah fordovcev sledila zahtevam kupcev. Tako je zdaj precej manj upravljavskih gumbov na sredinskem delu armaturne plošče, opazno večji, nameščen zelo visoko na armaturni plošči, pa je zaslon infozabavne naprave. Ta je zdaj osempalčni in občutljiv za dotik. Novi rod Fordovega programa, ki podpira infozabavnost, se imenuje Sync 2 in omogoča še lažje govorno upravljanje funkcij. Ukazi so zelo poenostavljeni, tako naprava na primer ponudi seznam restavracij, če ji povemo, da smo lačni. Govorni ukazi bodo lahko v devetih evropskih jezikih, a slovenščine ni med njimi.

Ford bo novemu Focusu dodal tudi prenovljeno parkirno pomoč, s katero bo mogoče samodejno parkiranje tudi v parkirne prostore, postavljene pravokotno na smer vožnje. Voznik pri tem dodaja le plin in skrbi za pravočasno zaviranje, vrtenje z volanom opravi avtomobil samodejno, Focus pa bo ponujal tudi enako možnost za vožnjo s parkirnih mest. Dodatna funkcija tega sistema je tudi opozorilnik, ki voznika opozori na prihajajoči promet pri vožnji z nepreglednih parkirnih prostorov ali dovozov. Izboljšali so tudi lastnosti Fordovega zasilnega zavornega sistema Active City Stop. Njegovo delovanje je zdaj povečano do hitrosti 50 km/h (prej 30 km/h), ko še reagira in ali povsem prepreči manjše trke pri nenadnem zaviranju ali jih vsaj omili. Focus ima tudi pomoč preprečevanja trkov (Pre-Collision Assist), ki podobno kot Active City Stop deluje tudi ob trčenjih pri večjih hitrostih, in sicer na nevarnost trka voznika najprej opozori, nato pa še z močnim zaviranjem pomaga učinkovito zmanjševati hitrost ob trčenju.

Fordovci so iz Fieste v Focusa preselili tudi sistem MyKey, torej sistem ključa, s katerim lahko omejimo nekatere funkcije delovanja avtomobila, če starši ali skrbniki želijo drugemu uporabniku (večinoma mladim voznikom) onemogočiti doseganje največje hitrosti avtomobila ali največje glasnosti infozabavnega sistema. Focus bo odslej ponujal tudi biksenonske žaromete s prilagajanjem osvetljevanja pri zavijanju, povečanjem osvetljenega dela pred avtomobilom pri večji hitrosti itd.

Tudi pri Focusu bodo lahko lastniki odslej naročili ščitnike robov vrat, ki se ob odpiranju samodejno sprožijo – preproste, a učinkovite rešitve, ki je Ford do zdaj pri Focusu ni ponujal.

Fordov Focus je že nekaj let najbolje prodajan model na svetu, v 16 letih od predstavitve prvega rodu pa so jih prodali že več kot 12 milijonov v 140 državah sveta. Lani so prodali 1,1 milijona primerkov. Od tega so jih v Evropi lani prodali nekaj več kot 220 tisoč, kar je bilo za sedem odstotkov manj kot leto prej. To je poleg nekaterih novih tekmecev (VW Golf in bratje ter Peugeot 308) razlog, da so pri Fordu pohiteli s prenovo in Focusu namenili kar precej temeljito prenovo.

Motorne različice Forda Focusa

Turbobencinski

1.0 EcoBoost    74 kW/100 KM    5-stopenjski menjalnik

1.0 EcoBoost    92 kW/100 KM    6-stopenjski menjalnik

1.0 EcoBoost    92 kW/100 KM    6-stopenjski samodejni menjalnik

1.5 EcoBoost    110 kW/150 KM    6-stopenjski menjalnik

1.5 EcoBoost    110 kW/150 KM    6-stopenjski samodejni menjalnik

1.5 EcoBoost    132 kW/180 KM    6-stopenjski menjalnik

1.5 EcoBoost    132 kW/180 KM    6-stopenjski samodejni menjalnik

1.6 Ti-VCT (ni turbo)    62 kw/120 KM    5-stopenjski menjalnik

Turbodizelski

1.5 TDCi    70 kW/95 KM    6-stopenjski menjalnik

1.5 TDCi    88 kW/120 KM    6-stopenjski menjalnik

1.5 ECOnetic    77 kW/105 KM    6-stopenjski menjalnik

1.5 TDCi    88 kW/120 KM    6-stopenjski samodejni (dvosklopčni)

1.6 TDCi    70 kW/95 KM    6-stopenjski menjalnik

1.6 TDCi    88 kW/120 KM    6-stopenjski menjalnik

2.0 TDCi    110 kW/150 KM    6-stopenjski menjalnik

2.0 TDCi    110 kW/150 KM    6-stopenjski samodejni (dvosklopčni)

Opomba: Samodejni menjalniki (razen pri 2.0 TDCi) bodo na voljo od pomladi 2015.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri