(Prenovljeni) Citroën C4

Oktoberfest – München. München – BMW. BMW – PSA. PSA – Citroën. Jasno?

20. 10. 2008

BMW in PSA sodelujeta na področju razvoja motorjev. Če bi to zapisal pred deset­letjem ali več, bi se marsikdo nasmehnil. In posmehoval. Danes so, jasno, stvari povsem drugačne. Že nekaj časa vozimo Peugeote, ki jih poganjajo motorji iz skupnega projekta, zdaj so na vrsti tudi Citroëni. Začenši s C4.

Odvisno od tega, kako si izberete robne pogoje (drobne tehnične nastavitve), govorimo o enem oziroma o dveh motorjih. Oba sta 1, 6-litrska štirivaljnika z enakimi premeri ter gibi batov in zagotovo tudi še s kakšnimi manj izraznimi skupnimi točkami. Glavna razlika med njima je v glavah. Prva je klasične sorte, prirejena posrednemu vbrizgu goriva in z dvema odmičnima gredema za pogon 16 ventilov.

Motor nosi oznako VTi, kar je sicer kratica za Variable valve lift and Timing injection, pomeni pa spremenljiva krmiljenje in gib ventilov. Poudarek je na 'in' ter na 'spremenljiv gib ventilov'; zadnji je patent bavarske avtomobilske znamke in zmore nadomestiti dušilko v sesalnem sistemu, pripomore pa (skupaj s prilagodljivostjo relativnega zasuka odmičnih gredi) k boljšemu izkoristku motorja, kar na koncu za uporabnika pomeni več zmogljivosti ter manj porabe in onesnaževanja. Ta motor bo v C4 zamenjal dosedanji 1.6 16V.

Drugi motor prihaja kot zamenjava za 2.0 16V in ima, kot rečeno, enako prostornino, a povsem drugačen sistem dihanja. Vbrizg je neposreden, kar pomeni tudi drugačno obliko glave bata ter dodatno visokotlačno črpalko (120 barov). Zrak v valje tlači turbopuhalo sistema Twin-Scroll, torej tiste sorte, ki na izhodu iz motorja zbira pline prvega in četrtega valja na eni ter drugega in tretjega valja na drugi strani.

Tak način vstopa izpušnih plinov v turbino pripomore k skrajšanju odziva turbopuhala, ki se zavrti do 200 tisoč vrtljajev v minuti. Največji tlak polnjenja je (le) 0, 8 bara, inženirji pa trdijo, da je nadtlak na voljo že od 1.000 motornih vrtljajev naprej. Motor, ki ima v mazalni sistem dodano oljno črpalko ter hladilnik olja, je sicer uglajen, a že nekoliko športnega značaja. Reče se mu THP (Turbo High Pressure) oziroma visokotlačni turbo.

Hkrati s predstavitvijo novih bencinskih motorjev so posodobili tudi različice s turbodizelskimi stroji. Dvolitrski HDi že izpolnjuje norme Euro5, različice z 1, 6-litrskim motorjem pa imajo po novem vgrajene varčne gume Michelin Energy Saver na 16-palčnih kolesih, kar je pripomoglo k zmanjšanju porabe in izpusta ogljikovega dioksida.

Nekaj je tudi lepotnih popravkov. Tako kupe kot petvratni C4 imata drugačna prednji odbijač in okrasno masko, nove oblike platišč ter tri nove karoserijske barve, kupe pa ima še nove (kristalne) šipe zadnjih luči. Zaradi novega prednjega odbijača sta se oba avtomobila malenkostno – za 15 milimetrov – podaljšala.

Tudi znotraj ni velikih sprememb; novi so sredinsko postavljeni merilniki LCD-tehnike (odslej je tam tudi merilnik vrtljajev), nova je površina armaturne plošče ter vratnih oblog (drugačna obdelava), drugačne so sedežne prevleke iz velurja in v nekaterih paketih opreme je, tako kot zunaj, nekaj novih okras­nih elementov.

Toda te spremembe, vključno z novimi postavkami pri dodatni opremi in z drobnimi dodelavami nastavitve podvozja, so tako majhne, da bi jih lahko mirno 'zapakirali' v novo modelno leto, če ne bi bilo novih (dveh) motorjev. Pri tem velja še enkrat poudariti, da so nastali v sodelovanju z Beemvejem. Kar pomeni, da jih niso tam preprosto kupili. To pa je lepo priznanje koncernu PSA o poznavanju motoroznanstva.

Da so med razvojem Parižani kdaj obiskali tudi Oktoberfest, je tule povsem nepomembno in zgolj predmet natolcevanj.

Slovenija

Znani sta ceni za dve tule opisani različici. Petvratni C4 z novim, 88-kilovatnim motorjem bo na našem trgu stal 17.040 evrov, najcenejši C4 z zmogljivejšim, 110-kilovatnim motorjem pa 22.490 evrov. S tem motorjem bo na voljo le 3-vratna različica in prirastek cene ne gre izključno na račun motorja, temveč tudi na račun nekaj bogatejše opreme.

Navigacija in . .

V C4 je nekaj sprememb tudi na telematskih sistemih. Nov v ponudbi je MyWay, cenovno najugodnejši (v Franciji za 950 evrov), ki ima sedempalčni barvni zaslon formata 16 : 9, zemljevid Evrope zanj je na kartici SD, zraven je vgrajen tudi Bluetooth. Sedanji NaviDrive je rahlo izboljšan: ima enako velik zaslon kot MyWay, a z boljšo ločljivostjo, dodan ima trdi disk velikosti 40 gigabajtov (od tega jih je četrtina namenjenega glasbenim datotekam MP3), vhod USB, telefon s prostoročnim upravljanjem in glasovno upravljanje sistema. Konec leta bodo ponudi­li še USB Box – dodatek s priključkom USB ter vhodom za i-Igrače, ki jih bo možno upravljati z gumbi na volanskem obroču.

Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc

Prvi vtis
  • Videz

    Zelo majhne spremembe. Sicer je pa še vedno izrazitega, zanimivega videza.

  • Motorji

    Dva nova turbobencinska stroja sta prijaznega značaja. Nista pa agresivna.

  • Notranjost in oprema

    Rahle dodelave na merilnikih in navigacijskem sistemu so dvignile raven ergonomije, obdelava površin pa raven občutkov.

  • Cena

    Citroën že tradicionalno ponuja ugodno razmerje med vloženim in dobljenim, kar velja tudi za nove različice C4.

Prva ocena

Sodobnejši, se pravi zmogljivejši, a varčnejši in čistejši motorji so vsakič znova dobra novica za kupce. C4 pa je še privlačnega videza povrhu.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri