(Prenovljeni) Porsche Cayman

2. 1. 2009
Deli

Srce. Motor! . . Porsche si ne more privoščiti, da bi kak model pomladil le z – recimo – novimi žarometi. Porsche se vedno loti osnovne tehnike.

Kdor se na Caymane, na tiste s črnimi konji v svojem grbu, ne na one iz vodá in močvirij, spozna, bo tole drugo generacijo, kot jo označujejo pri Porscheju, prepoznal že od zunaj. Ker ima spremenjen nos z več zajema zraka in izrazitejšima blatnikoma, rahlo spremenjen zadek ter večji zunanji ogledali. Večina tega je posreden, a bolj ali manj nujen rezultat kake tehnične izboljšave: aerodinamične, varnostne ali zmogljivostne.

Žarometa sta nova, oblikovno v slogu Carrere GT in s smernikoma v njiju, pozicijske luči pa so zdaj v tehniki LED. Kdor si privošči biksenonsko tehniko (ki vključuje aktivne smerne žaromete), ima namesto meglenk dnevne luči, zadaj pa vse rdeče luči v na novo oblikovanem vzorcu in tudi v tehniki LED. Zunanji ogledali sta zdaj na dveh pecljih, kar pripomore (tako kot še nekaj drugih drobnih popravkov) k boljši aerodinamiki. Nove oblike platišč niso le za okras, ampak tudi za izdatnejše hlajenje zavor, le štiri nove barve pa so namenjene izključno očem.

Toda Porschejev novinarski material se vselej prične z – motorji. Tule, za Caymane, sta nova oba, ki povzemata zadnjo tehniko, znano iz motorjev za 911.

Cayman ima motor z 200 kubičnimi centimetri več kot prej, Cayman S pa enako prostornino, gre pa za stroja, ki imata manj sestavnih delov, manjše notranje trenje, boljše (in energijsko varčnejše) mazanje, manjšo porabo olja, boljše hlajenje (zato ima motor lahko tudi večje kompresijsko razmerje) in s tem boljši termični izkoristek, manj gibajočih se delov, manjšo maso, dodelan sistem krmiljenja ventilov, nov (resonančni) sesalni sistem, za povrh pa ima stroj za različico S še neposredni vbrizg, pri katerem je največji tlak vbrizga 120 barov.

Zaradi naštetega so motorjema opazno narasle zmogljivosti, a sta se hkrati zmanjšala tudi poraba goriva in onesnaževanje.

A to, jasno, še ni vse. Namesto dosedanjega Tiptronica ponujajo PDK, dvosklopčni menjalnik s sedmimi prestavami; pravijo, da pretika do 60 odstotkov hitreje in da je za 10 kilogramov lažji od Tiptronica. Reč je krasna in bliskovito hitra, a z eno lepotno napako – pretikanje (z gumboma na volanskem obroču in z ročico) poteka v 'napačni' smeri, torej naprej za navzgor in nazaj za navzdol. Porschejevi možje to opravičujejo z navajenostjo njihovih kupcev, komur pa to ni všeč, lahko ostane pri serijskem šeststopenjskem (odslej tudi za Caymana) ročnem menjalniku.

Toda s Pedekajem pride (ob predpostavki, da kupec doda še za paket Sports Chrono Package) še ena igrača: funkcija Sport Plus s tretjim, skoraj (ali že kar) dirkaškim načinom pretikanja. In, jasno, Launch Control za tiste, ki bodo zares dirkali, ali za one, ki se bodo le kazali v speljevanju izpred semaforjev. Launch Control pa ni le lepotni dodatek, saj za 0, 2 sekunde skrajša čas pospeška z mesta do 100 kilometrov na uro.

Novim zmogljivostim na ljubo so namenili rahlo prirejeno podvozje, širša platišča, na novo razvite gume (brez nevarnih organskih snovi in z zgradbo, ki omogoča za do 0, 4 bara manjši tlak v zadnjih gumah za več udob­ja in manjši kotalni upor), možnost delne zapore zadnjega diferenciala in vse drugo, kar so ponujali že doslej. Nekaj novosti je tudi znotraj – doplačilni komunikacijski sistem PCM ima večji in za dotik občutljiv zaslon ter za polovico manj gumbov, novo podobo klimatskega dela in možnost (tristopenjskega) hlajenja sedežev.

Zdaj, se zdi, je Cayman (S) šele pravi stroj za uživanje, občutno boljši od predhodnika. Stroj zarohni že pri zagonu in njegov trušč je takšen, da že sam po sebi ježi kožo; z vrtljaji ne narašča linearno, da ne bi preveč motil potnikov, a vseeno daje vtis, da vozite dirkalnik. Če ima Cayman (S) še PDK, je kombinacija vrhunska, vsi gumbi, ki vplivajo na delovanje mehanike, pa imajo tudi zares dobro zaznaven učinek.

Krmiljenje je dirkaško natančno, lega na cesti dirkaško zanesljiva, menjalnik dirkaško hiter in motor dirkaško zmogljiv. Človek se po dveh, treh dobro odpeljanih ovinkih nehote vpraša, kje je najbližje dirkališče.

Tu in tam slišimo, da je Cayman sicer krasen športen avtomobil, a da ni pravi Porsche, ker ima motor postavljen sredinsko. A to je le stvar dojemanja tradicije. In če smo že pri tradiciji: prvi Porsche, legendarni 356 No. 1, je imel motor – postavljen sredinsko! Torej?

Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja