(Prenovljeno) Škodo Fabia in Roomster

Okej, Fabia morda res ni avtomobil, ki bi trkal na srca mladih. Okej, morda tudi ne na srca mladih po srcu. Toda Fabia ima nekaj, česar nima noben drug avtomobil tega velikostnega razreda: ogromno izbiro. In če rečem ogromno, mislim: ogromno.

(Prenovljeno) Škodo Fabia in Roomster (foto: Vinko Kernc) Vinko Kernc
25. 4. 2010

Če rečem družina Fabij, imam v mislih karoserije Fabio, Fabio Combi in Roomster. Od tod lahko izbirate med devetimi motorji, ki resda niso na voljo v vseh karoserijah (Roomster ponuja 'le' sedem motorjev), pri enem od njih ponujajo dvosklopčni menjalnik DSG, vzporedno pa se pojavlja še ponudba z imenom Scout, ki zajema vse tri karoserije ter večino motorjev, in ste pri številki 49.

Dodajte zdaj vsaki izbrani različici še možnost štirih osnovnih paketov opreme pa še vse elemente posamične opreme . . Števila vseh možnih različic sicer niso omenjali, si pa na podlagi pravkar zapisanega lahko predstavljate, da gre za zares veliko številko. In kot rečeno, ponudba še ni dokončna: že na tej predstavitvi so napovedali nove kombinacije znanih motorjev in karoserij.

Vzrok za tole pisanje tiči pod motornim pokrovom. Fabii so namreč namenili nove motorje, ki zamenjujejo prejšnjo, manj tehnično napredno (in manj 'čisto') generacijo. Pri bencinskih so to motorji TSI, torej tisti z neposrednim vbrizgom goriva ter s prisilnim polnjenjem, ki se postavljajo z občutno izboljšanimi zmogljivostmi (pospeški, prožnost, hitrost) ter z opazno večjo gospodarnostjo: porabijo manj goriva in manj onesnažujejo.

Vse zapisano velja tudi za turbodizle, ki so zdaj vsi opremljeni s tehniko skupnega voda, zanje pa poleg tega velja tudi to, da so med tekom mirnejši in tišji. Drugih sprememb v mehaniki ni, z izjemo večjega zavornega serva in varčnih dnevnih luči, ki so v istem ohišju z meglenkami.

Novi motorji so zahtevali tudi več prostora okrog sebe, zato so Fabio (predvsem spredaj) tudi oblikovno prenovili. Prednji del je povsem drugačen: motorni pokrov ima 'odločnejše' gube, motorna maska je izrazitejša. Žarometa se zdaj raztezata bolj na boke in spodnji del nosu je takšen, da je Fabia videti širša in nižja.

Tudi nekaj novih karoserijskih barv so pripravili, Fabii kombilimuzini so dodali možnost (le dvokilogramskih! ! ) vzdolžnih strešnih nosilcev, znotraj je nekaj materialov novih (kakovostnejših), nov je volanski obroč (z možnostjo navolanskih stikal), prenovljen je Climatronic in navigacijska naprava je odslej znamke Amundsen – s petpalčnim, za dotik občutljivim barvnim zaslonom, s čitalnikom kartic SD ter z Bluetoothom, ki zmore brati dve zunanji napravi hkrati. V merilnike so postavili 'svetovalca' za pretikanje ter nenehen prikaz zunanje temperature.

Vse našteto ne velja le za različice Fabia, Fabia Combi ter Roomster, ampak tudi za različice Scout. Tej vzporedni paleti so, poleg navedenih sprememb, dodali še tretjo možnost: poleg že od prej znanih Fabie Combi Scout ter Roomsterja Scout si bodo kupci odslej lahko zaželeli še (petvratno) Fabio Scout.

Še vedno ne morete najti prave? Tudi to je seveda možno, še posebej če ste v na začetku omenjeni skupini 'mladih'. Vam za začetek v razmislek ponujajo možnost rdeče karoserije z belo streho, lahko pa tudi počakate do prihoda Fabie in Fabie Combi RS z 1, 4-litrskim, 180-'konjskim', dvojno prisilno polnjenim bencinskim TSI. In takrat tudi številka iz naslova ne bo veljala več . .

Slovenija

Prenovljena Fabia in Roomster bosta na naš trg prišla konec aprila ali v začetku maja. V ceniku, ki je že znan, je 30 različic Fabij, 29 Fabij Combi ter 24 Roomsterjev, pri tem pa so upoštevani motorji ter paketi opreme: za Fabie Classic, Ambiente, Active ter Elegance, za Roomsterje pa osnovni, Style, Active ter Comfort. Osnovna cena Fabie po prenovi je enaka kot pred njo, v tem hipu pa so bolj zanimive cene novih (motornih) različic.

Fabia 1.2 TSI 63 kW Classic, denimo, bo stala 10.591 evrov, za dodatnih 14 kilovatov v enakem motorju bo treba odšteti dobrih 1.100 evrov. Najcenejši TDI bo stal 12.431 evrov. Combi je kakih 600 evrov dražji od kombilimuzine, Roomster pa je od Combija dražji za dobrih 1.200 evrov. Različice Scout pridejo nekoliko kasneje.

Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc

Prvi vtis
  • Videz

    Z izdatno spremenjenim obrazom je sicer sodobnejša in na videz nekoliko širša ter nižja, še vedno pa med enako velikimi najmanj privlačna.

  • Motorji

    Verjetno najbogatejša paleta v svojem razredu, večina pa jih je tudi tehnično najsodobnejših. Stroji z razponom moči od 51 do 77 kilovatov ne morejo pustiti povprečnega kupca nezadovoljnega.

  • Notranjost in oprema

    Dosti prijetnejša od zunanjega videza, predvsem pa natančno zasnovana in izdelana, kompaktna in prostorna ter z veliko predali. Uporabna.

  • Cena

    Cena vstopnega modela je nespremenjena, saj pri njem ne gre za tehnične spremembe. Skladno s sodobnejšo tehniko pri zmogljivejših pa so nekoliko višje cene teh različic.

Prva ocena

Ta modelna paleta v svojem razredu pokriva v spodnjem in srednjem zahtevnostnem razredu voznika največje področje. Upoštevaje motorje, možnost menjalnika DSG pri motorju 1.2 TSI 77 kW, tri karoserije in dodatno paleto različic Scout, bo v začetku prodaje na voljo – 49 različic!!! Pa ponudba še ni končna ...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri