Prvi elektrificirani Mini: Countryman S E ALL4

Pri BMW so se hibridov lotili že pred leti (se še spomnite oznake ActiveHybrid?), v zadnjem času pa se posvečajo tudi priključnim hibridom in seveda električnim avtomobilom. A da je do svojega prvega avta ’s kablom’ prišel njihov Mini, je trajalo kar nekaj časa.

4. 8. 2017

Čakali so pač na novega Countrymana. Zakaj? Zato, ker si platformo deli z serijo 2 Active Tourer, ta pa že obstaja v priključnohibridni različici. Njegovo pogonsko tehniko so pri Miniju kombinirali z novo baterijo in Countrymanovo karoserijo – in dobili enega od najbolj privlačnih priključnih hibridov ta hip.


Hibridni sistem sestavljata 1,5-litrski turbo trivaljnik, ki je s svojimi 136 ’konji’ ob pomoči 88-’konjskega’ elektromotorja povsem dovolj zmogljiv za (tudi hitrejšo) vsakdanjo uporabo. Skupna sistemska moč je zdravih 224 ’konjev’, kar pomeni, da si tak Countryman seveda povsem zasluži oznako S v imenu, ki pri Miniju simbolizira močnejše različice posameznih modelov.


Tako kot BMW 225xe ima tudi Countryman S E štirikolesni pogon, ko deluje hibridno, in le zadnjega, ko se ga vozi samo na elektriko. Glede na rahlo terensko zasnovo Countrymana smo med prvimi kilometri na hitro preizkusili, kako se znajde izven ceste: ker speljuje le na elektriko, zadnja kolesa najprej za hip (recimo četrt obrata) zdrsnejo, a nato (ko se prižge bencinski motor) primejo sprednja in prav tako ni težav – seveda pa se tak štirikolesni pogon ne more primerjati z boljšimi klasičnimi ali popolnoma električni štirikolesnimi pogoni.


Baterija je zmogljivejša kot pri BMW, saj ima kapaciteto 7,5 kilovatne ure, zaradi nje je prtljažnik za 45 litrov manjši (prostornina je 405 litrov). To zadostuje za slabih 40 (uradno 42) kilometrov le električne vožnje, če se seveda te ne lotevate z maksimalno električno hitrostjo 125 kilometrov na uro.


Izza volana je (razen tišine in odločnosti električne vožnje) Countrymana S E kar težko razlikovati od ostalih (razen po tišini v kabini). Merilniki so na žalost namreč klasični. Razen gumba z oznako eDrive za spreminjanje načina delovanja (Auto, MAX eDrive za vožnjo samo na elektriko in Save za ohranjanje stanja baterije ali njeno polnjenje, če je izpraznjena pod 90 odstotkov) hibridnega sistema in dodatnih izbirnikov za obvladovanje hibridnega pogonskega sklopa na osrednjem zaslonu infozabavnega sistema razlik tako rekoč ni.


Countryman S E obvlada polnjenje baterije iz domačega priključka (v dobrih treh urah) ali domačega wallboxa (dobri dve uri). Na žalost ima vgrajeni polnilec le 3,7 kilovate moči, kar pomeni, da se bo Countryman S E na javnih polnilnih postajah polnil enako počasi kot doma. Škoda, saj je v BMW 225xe na voljo močnejši, 7,4-kilovatni polnilec.


A vseeno: takle Countryman je odlična alternativa precej glasnejši in manj zmogljivi dizelski različici, sploh ker je po ceniku le tisočaka dražji od dizla, kar po odštetju subvencije pomeni, da je s končno ceno okoli 34 tisočakov od dizla za tri tisočake cenejši.

besedilo: Dušan Lukič · foto: Mini, Dušan Lukič

Podatki

Model: Countryman S E ALL4

Motor (zasnova): 3-valjni, vrstni turbo + elektromotor
Gibna prostornina (cm3): 1.499
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 110/136 pri 4.400 + 65/88 pri 4.000; sistem 165/224
Največji navor (Nm pri 1/min.): 220 pri 1.250 + 165
Menjalnik, pogon: S6, vsa 4
Prtljažnik (l): 405-1.275
Masa praznega vozila (kg): 1.735
Največja hitrost: 198
Pospešek (0-100km/h): 6,8
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 2,1
Izpust CO2(g/km): 49

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri