Renault Megane (Coupe)

Se še spomnite oglasa za prejšnjega Megana? Moški ga verjetno ne bomo nikoli pozabili, saj toliko prikupno migajočih ženskih zadnjic na kupu še nikoli nismo videli. Odslej naj bi bilo drugače. Novi Megane bo namreč poskrbel, da bo več zadnjic na sedežih in manj migajočih ob njem.

21. 11. 2008

Ženske obline so namigovale na zadek prejšnjega Megana, ki je bil zelo nenavadno oblikovan. Mogoče celo preveč. Zato so se načrtovalci pri Renaultu odločili, da bo novi Megane na prvi pogled veliko bolj sprejemljiv in zato všečen večjemu številu potencialnih kupcev. No, ali jim je to uspelo, presodite sami, lahko pa zatrdimo, da obliki modela Berline in Coupeja prav počasi zlezeta pod kožo.

Novi Megane je dolg skoraj 4, 3 metra in širok 1, 8 metra, predvsem pa je njegov kolotek širši od predhodnika za 28 oziroma 33 milimetrov. Čeprav je zrasel, je – s primerljivim motorjem in opremo – za osem kilogramov lažji. Voznik se bo tako v kombilimuzini kot kupeju dobro počutil, saj je položaj za volanom po zaslugi zelo dobrega nastavljivega sedeža in priročno oblikovanega volana odličen.

Tudi višji vozniki, ki so se do zdaj radi pritoževali čez premajhen pomik volana in sedeža, so bili na mednarodni predstavitvi v novincu prijetno presenečeni. Materiali so veliko boljši, nežni na otip in prijetni na pogled, veliko prahu pa je dvignila nova instrumentna plošča. Novi Megane ima analogni merilnik motornih vrtljajev in digitalni merilnik hitrosti, v katerem sta skrita še prikazovalnika temperature hladilne tekočine in količine goriva.

Pri boljših različicah, ki so opremljene z omejevalnikom hitrosti in s tempomatom, digitalni merilnik ponuja še dodatne funkcije, saj ima okoli merilnika še krogec, ki se po potrebi (recimo prevelika hitrost) pobarva v drugo (rdečo) barvo. Pisano, vendar učinkovito. Seveda ima novi Megane vse tisto, po čemer so že znani novejši Renaulti.

Vstop in zagon avtomobila lahko opravljate brez uporabe zagonskega ključa, le s tako imenovano pametno kartico v žepu, parkirna zavora je elektrohidravlična, za pravo pot vam bo pomagala navigacija Carminat (nova v kombilimuzini in prejšnje generacije v kupeju! ), v dnu avtomobila se skrivajo dodatna mesta za odlaganje drobnarij, parkirna tipala vam bodo pomagala na prepolnih parkiriščih (priporočljivo predvsem pri kupeju! ), sprožitev vseh štirih smernikov pri močnem zaviranju itd.

Načrtovalci so se posvetili tudi vozniku, saj je njegov delovni prostor v novem Meganu prijaznejši. Poleg boljšega položaja boste cenili tudi drugačne stopalke, saj je stopalka za zavore širša za 30 milimetrov, predvsem pa je spremenjen električni servovolan veliko bolj po meri športnim navdušencem. Sicer je še vedno posreden, vendar daje boljše podatke o tem, kaj se dogaja pod prednjima kolesoma.

V kombilimuzinski različici novega Megana lahko že od decembra izbirate med dvema bencinskima motorjema in tremi turbodizli. Ljubitelji bencinskih hlapov bodo lahko izbirali med dvema 1, 6-litrskima bencinskima motorjema, ki ponujata 72 ali 81 kilovatov, ljubitelji dizlov pa bodo lahko obkljukali 1, 5-litrski (63 ali 78 kilovatov) ali 1, 9-litrski motor dCi (96 kilovatov).

Pri kupeju, ki v celotni prodajni pogači Meganov predstavlja le okoli 10 odstotkov, pa je izbira skromnejša. Izbirate lahko med dvema bencinskima motorjema, to je 1, 6-litrskim štirivaljnikom (81 kilovatov) in dvolitrskim motorjem TCe (132 kilovatov ali bolj domačih 180 'konjev'), in tremi turbodizli (63, 105 in 96).

Če vas zanima, kaj pomeni TCe, lahko razkrijemo, da je to kratica za Turbo Control Efficiency (učinkovito prisilno polnjenje). S to oznako želijo Francozi poudariti, da so ti motorji poskočni (prisilno polnjenje) in ekološko sprejemljivi (razmeroma varčni ter z majhnimi stroški delovanja). Prihodnje leto bosta v kombilimuzini Berline na voljo še 1.4 TCe (96/130) in 2.0 16V z neštetostopenjskim menjalnikom CVT (dober dan, Nissan), v Coupeju pa bodo poleg 1.4 TCe (96/130) oglaševali še motorja 1.5 dCi DTC (81/110) in 2.0 dCi (118/160). Skratka, za vsakogar nekaj, ljubitelji športnikov pa bodo morali na različico RS še malce počakati, čeprav testne mule že pridno nabirajo kilometre.

Za zdaj pa pri Meganu ne bodo ponujali štirikolesnega pogona, prav tako ne bo v Sloveniji na prodaj različica na plin (LPG ali utekočinjen plin). Bencinskih črpalk je namreč premalo, da bi se splačalo, bodo pa različice na plin na prodaj na Hrvaškem in v Srbiji, ki sta na to tehnologijo veliko bolje pripravljeni.

Seveda so pri Renaultu zelo ponosni na varnost svojih avtomobilov, zato se je druščini 'oklepnikov' pridružil tudi novi Megane. Toga potniška kabina z zmečkljivimi conami v prednjem in zadnjem delu avtomobila naj bi poskrbela, da bodo v množici elektronsko podprtih mehanskih pripomočkov (varnostne blazine, zategovalniki varnostnih pasov, ABS, ipd.) potniki varni kot otroci v maminem naročju, kot novost pa prodajajo varnostno blazino, ki se sproži iz sedalnega dela sedeža in preprečuje zdrs telesa pod varnostnim pasom (tako imenovani anti-submarining). Manjka le ESP pri osnovnih različicah.

Ko del aktivne varnosti lahko štejemo tudi predvidljivo delovanje podvozja, ki je pri novem Meganu veliko bolj togo, zadaj pa so v nasprotju z nekaterimi tekmeci (večvodilna zadnja prema) svoje karte stavili kar na poltogo rešitev. Po njihovih besedah zavzame manj prostora, hkrati pa zagotavlja boljšo vzvojno trdnost. No, verjetno je tudi mersko skromnejša zadnja prema 'kriva', da novemu Meganu v nasprotju s predhodnikom ne bodo očitali premajhnega prtljažnika. Tretja generacija ima namreč kar za 33 odstotkov večji prtljažnik, kar v prostornini pomeni 372-litrski osnovni prtljažnik za kombilimuzino Berline in 344-litrskega za Coupeja.

Čeprav naj bi novinca v Meganovih vrstah poskrbela za vrste v prodajnih salonih, pa bodo v španski tovarni poleg kombijevske različice, Scenica itd. še naprej izdelovali tudi kombilimuzino in kupe druge generacije. Verjetno so pri Renaultu preračunali, da se jim je recimo Clio Storia tako izplačal, da bodo podobno zgodbo ponovili pri Meganu. Za zdaj ni še nič uradnega.

So pa Francozi pohiteli s 'kurjavo' mladine, saj je novi Megane Coupe že vključen v računalniško igrico Need for Speed, ki bo v kratkem prišla na trg. Če ne morete počakati na avtomobil, potem se postavite v vrsto vsaj v bližnji trgovini z računalniško opremo.

Megane mogoče nima več tako seksi 'ritke', a verjetno nismo edini, ki bi si želeli nadaljevanje oglaševanja poskočnih ženskih oblin. Mislimo – novih Meganov . .

Aljoša Mrak, foto: Tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Malce presenetljivo je marsikomu lepši (skladnejši) Berline kot pa Coupe, ki naj bi pritegoval poglede. Megane mogoče ne pritegne takoj, a postaja z vsakim stikom všečnejši.

  • Motorji

    Konec leta 2009 bo ponudba popolna, od varčnih turbodizlov do poskočnih 'turbakov'. Pričakujte še različico RS!

  • Notranjost in oprema

    Vsak Megane ima serijsko štiri varnostne blazine in varnostne zavese, ABS, klimatsko napravo in radio s CD-predvajalnikom in obvolanskim upravljanjem. ESP je serijski šele pri opremi Dynamique (predzadnji 'paket' pri Berlini oziroma zadnji pri Coupeju).

  • Cena

    Merilo je seveda novi Golf. Cena bo prav gotovo konkurenčna in nižja kot v Franciji in Nemčiji.

Prva ocena

Edina večja zamera, ki smo jo izluščili, je odsotnost ESP-ja v osnovnih različicah. Volkswagen Golf ima stabilizacijsko elektroniko serijsko. To ne more biti prav v ponos Renaultu, ki sicer stavi vse svoje karte na varnost. Sicer pa je življenje v novem Meganu prijetno: sedi se zelo dobro, motorji so poskočni in uglajeni, opreme je dovolj. Pa še oblika prav počasi zleze pod kožo ...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri