Renault Megane RS dCi - Vozili smo - Avto Magazin

Renault Megane RS dCi

Po dizelskem gorivu, seveda. Da se bo v Meganu RS zgodil dizelski motor, so pri Renaultu namignili že konec lanskega leta, ko so na trg poslali bolj športno različico Megana s 150-’konjskim’ dizlom in z oznako GT.

22. 4. 2007

Minilo je nekaj mesecev in ljubitelji po dizelskem gorivu smrdečih rok si jih lahko pomanejo: Megane RS je na voljo tudi z dizlom. Rahlo Smrdljivo . .

Šalo na stran: to, da avtomobilske tovarne športne različice svojih mo­delov ponudijo z dizlom v nosu, ni nič novega. Zapriseženi ljubitelji GTI-jev bodo ob tem sicer zavihali nos (ne nazadnje bi za to lahko bil kriv tudi vonj dizelskega izpuha, kljub filtru trdnih delcev), ampak zemlja se pač vrti, kamor se vrti, dizelski GTI-ji pa so se že (in to velja tudi za Megana RS) izkazali za povsem spodobne predstavnike tega razreda.

Prav posebne revolucije pri motorju si Renaultovi inženirji pri motorju niso privoščili. Dvolitrski dizel je takšen, kot ga poznamo že iz Lagune. To pomeni 175 ‘konjev’ največje moči pri 3.750 vrtljajih in obilico navora že tam od dobrega tisočaka in pol naprej. Takšen spada v sredino dizelskega razreda GTI, prvi kilometri pa so pokazali, da je motor presenetljivo tih in uglajen (tudi po zaslugi dodatne gredi za dušenje vibracij), da je poraba ugodna (da jo spravite nad 10 litrov, se je treba krepko potruditi) in da motor kljub odzivnosti tudi dovolj mehko reagira na ukaze s stopalke za plin, zato je tudi vožnja v mestni gneči neutrudljiva. Za to je zaslužna tudi rahlo (glede na motor, ki je na voljo recimo v Laguni) dodelana elektronika.

Navzven se Megane RS dCi od bencinske različice (oba je mogoče dobiti v različici Sport ali Luxe, z navadnim ali Cup podvozjem in tremi ali petimi vrati) loči po tem, da nad zadnjimi vrati ni diskretnega spojlerčka, blago na (Recarovih poldirkaških) sedežih je drugačno, seveda pa dizelski motor v nosu označujejo tudi napisi na avtomobilu in merilnik vrtljajev, na katerem se rdeče polje začne pri številki 5.000 (in do tam se motor tudi zlahka zavrti).

Šeststopenjski ročni menjalnik ima seveda drugače izračunana prestavna razmerja glede na bencinski RS (in se po občutku tudi precej lepše prestavlja), zadnje vzmetenje je ostalo enako (s trdoto vzmeti 27 N/mm), spredaj pa je zaradi dizla v nosu malenkost trše (39 N/mm). Če si RS dCi zaželite s podvozjem Cup, bo to imelo za dobro tretjino trše vzmeti zadaj in hkrati čvrstejše blažilnike pri vseh kolesih. A ta kombinacija se vsaj na prvi preizkus ni izkazala za najbolj posrečeno, motorja je preprosto premalo, da bi se voznik sprijaznil z opazno več udarci, ki se izpod koles prenesejo v ka­bino. Zato bo verjetno na koncu najbolje, da si dizla omislite s podvozjem Sport, bencinarja pa s podvozjem Cup.

Če pohitite (Megana RS dCi je že mogoče naročiti), boste pri dizelski različici celo prihranili. V osnovi bo ta sicer za 750 evrov dražja od bencinske, a v Sloveniji je v aprilu akcija za nakup modelov z dizelskim motorjem, zato bo do konca meseca v resnici za kakega tisočaka in pol cenejša . .

Dušan Lukič, foto: tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Nekaterim je Megane RS zelo všeč, drugim sploh ne – torej zlata sredina.

  • Motorji

    Zmogljiv, uglajen, tih. Škoda, da se pri Renaultu niso potrudili in iz njega izvlekli več.

  • Notranjost in oprema

    Odlični sedeži, dovolj opreme in dobra kombinacija med športnim počutjem in udobjem.

  • Cena

    Ni poceni. Še posebej ne z (manj zmogljivim) dizlom v nosu.

Prva ocena

Športnik za tiste, ki jim več kot največje zmog­ljivosti pomenijo vsakdanja uporabnost in majhna poraba. Ampak ali je to potem sploh še športnik?

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri