Reportaža: Seat 4Drive Snow Camp ali ko led ni nadloga

Je lahko tudi igrišče. Za mlade in stare, za igranje na prostem in uživanje - v avtomobilu. Dežela tisočerih jezer ponuja številna takšna igrišča in zima postane prav lepa, ko se s štirikolesno gnanim Leonom igraš na zaledeneli površini.

Reportaža: Seat 4Drive Snow Camp ali ko led ni nadloga (foto: seat, sebastjan plevnjak) seat, sebastjan plevnjak
11. 4. 2017

Za začetek vožnja s pasjo vprego

Na Finskem je približno 180.000 jezer s površino vsaj 500 kvadratnih metrov. Večina (vsaj manjših) med zimskim časom, ko so v deželi Dedka Mraza sneg in nizke temperature prisotne tudi do šest mesecev, zaledeni. Tako se vodne površine spremenijo v ledene, to pa pomeni, da jezera postanejo prehodna in prevozna na številne načine. Ena od možnosti je zagotovo pasja vprega. V slednjo so vpreženi vlečni psi, po večini Haskiji, volku podobni srednje veliki psi.

Ti so sposobni vleči sani po ledenih poteh in snegu tudi pri temperaturah, nižjih od -40 *C. Da je to mogoče, imajo gost dvoslojni kožuh, pa tudi močne noge, saj lahko dnevno pretečejo tudi do 130 kilometrov na dan. Izkušnja na saneh, ki jih vlečejo Haskiji, je neprecenljiva. Nepoučen potnik bi mislil, da se med vlečenjem mučijo in hitro utrudijo, a je slika ravno obratna! Najbolj nesrečni in nestrpni so takrat, ko privezani na sani čakajo na mestu. Ko jih poženeš v dir pa so veseli in igrivi. Mi smo se z njimi podali na pol urno vožnjo, ki je minila kot bi trenil. In psi? Njihov vodnik nam je razložil, da se niti ogreli niso!

Finski nacionalni šport

A niso samo psi sposobni premagati zaledenelih površin tisočerih jezer. Nacionalni šport je zagotovo tudi vožnja po zaledenelem jezeru z avtomobili. Pri čemer je vožnje zelo malo, je pa toliko več drsenja in zabave. Novi Leon Cupra je v karavanski različici na voljo tudi s štirikolesnim pogonom 4Drive. Ta še poudari prednosti najmočnejšega Seata doslej. Ob najmodernejših varnostno-asistenčnih sistemih (o katerih smo že pisali, ko smo predstavljali prenovljeni Leon), 300 ‘konjih‘ in odličnem in hitrem dvosklopčnem menjalniku DSG je vožnja po snegu oziroma po ledu čisti užitek. Seveda, to bi bilo veliko težje brez štirikolesnega pogona 4Drive. Slednji za Seat ni novost. Pred natanko 30 leti je s štirikolesnim pogonom zaorala ledino Ibiza Bimotor. Danes so s štirikolesnim pogonom 4Drive na voljo Ateca, Leon Cupra 300 ST, Leon ST X-Perience in Alhambra. A izmed vseh omenjenih največ zadovoljstvo zagotovo ponuja Leon Cupra.


Navor po potrebi

Pri Seatu pravijo, da je njihov štirikolesni pogon eden izmed najvarnejših in najbolj naprednih pogonov na svetu. 4Drive je elektronsko nadzorovan, a mu pomaga Haldexov samozaporni diferencial, ki lahko, ko je to potrebno, s pomočjo večploščne sklopke prenese celotno moč na tisto kolo, ki ima boljši oprijem s podlago. Sistem je nameščen na zadnji osi, s tem pa so ustvarili še boljše razmere teže med prednjo in zadnjo osjo. Pri običajni vožnji je pogon speljan k prednjemu kolesnemu paru. Ko je potrebno oziroma ko številna tipala (ki nadzorujejo oprijem koles, težo avtomobila, hitrost, obrnjeni kot volanskega obroča in način vožnje) zaznajo, da prednja kolesa izgubljajo oprijem, pa se hipno priključi še pogon k zadnji osi. V osnovi v razmerju 50:50, lahko pa 4Drive sistem preusmeri celotno moč zgolj na zadnjo os.

Pod budnim očesom štirikratnega svetovnega prvaka v reliju

In to nam je največ veselja ponujalo ravno pri vožnji po zaledenelem jezeru. Pod budnim očesom slovitega finskega dirkača Juhe Kankkunena (4-kratnega svetovnega reli prvaka in s 321 km/h hitrostnega rekorderja vožnje po ledu) in inštruktorjev iz njegove šole, smo se na severu Finske borili s slehernim zavojem. Jasno, borili zato, ker ga nismo želeli prevoziti običajno, ampak z drsečim zadkom.

V osnovi je enostavno: odvzameš plin, zasukaš volanski obroč, počakaš, da avto začne drseti in dodaš plin. A praksa za inštruktorje je bila za nas seveda teorija. Vsaj na začetku. Po koncu dvodnevne vaje pa je bila vožnja že bliže zahtevani. Pri tem gredo številne zasluge tudi Leonu, ki je neverjetno ukrotljiv in vodljiv. A tako kot vedno - zgolj nekajurna avantura je za vsakega ljubitelja takšne vožnje precej premalo. Sploh po tem, ko te brez napak po progi zapelje Juha in ti pokaže, kaj vse zmoreta voznik in avto.

P.S.

Pri Seatu pravijo, da je njihov štirikolesni pogon eden izmed najvarnejših in najbolj naprednih pogonov na svetu.

S kopico varnostno-asistenčnih sistemov, 300 ‘konji‘ in odličnem ter hitrem dvosklopčnem menjalniku DSG je vožnja po ledu čisti užitek.

besedilo: Sebastjan Plevnjak · foto: Seat in Sebastjan Plevnjak

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri