Seat Alhambra

12. 10. 2010 | Matevž Hribar
Deli

Če ste se o novem Sharanu informirali že v 15. številki revije, smo lahko v grobem zelo kratki: po Volkswagnovem Sharanu je zdaj tu še Seatova Alhambra z drugačnim logotipom na motorni maski, drugačnim napisom na prtljažnih vratih in s pet odstotkov nižjo ceno.

Da sta Sharan in Alhambra v zelo tesnem sorodstvu, verjetno veste, in če poznate stara modela, vam je jasno tudi, da gre za zelo zelo podobna avtomobila. Zanimivo, kajti Polo in Ibiza sta prav tako narejena na enaki osnovi, pa to navzven ni vidno. Čeprav je Polo z zadnjo generacijo postal rahlo bolj športen, Ibiza z zunanjostjo vzbuja veliko več mladostnega temperamenta. Zakaj sta si potem Sharan in Alhambra tako zelo podobna?

Morda razlog tiči v ciljni gruči kupcev: ti bodo (po Seatovih tržnih analizah) stari od 35 do 50 let, v 80 odstotkih moški, 91 odstotkov bo poročenih, 67 odstotkov njih pa bo že imelo otroke, 23 odstotkov kar tri ali več. Verjetno takim kupcem ni toliko mar za privlačno oblikovanje, temveč bolj cenijo uporabnost, po kakršni je bila znana že prejšnja generacija tega družinskega enoprostorca.

Glavni razlog, zaradi katerega se bo ta poročeni dedec namesto za Sharana odločil za špansko sestro, je verjetno cena. Ta bo, podobno kot pri drugih primerljivih avtomobilih teh dveh znamk, v osnovni različici za pet odstotkov nižja. Ob tem velja poudariti, da oba, tako Sharan kot Alhambra, prihajata iz iste tovarne na Portugalskem, za oba pa se uporabljajo enako kakovostnee komponente in materiali. Osebno novega Sharana še nisem vozil, so pa novinarski kolegi v en glas pritrdili, da gre zares za enako kakovosten izdelek.

In res – medtem ko pri Polu in Ibizi (predvsem pri starejših generacijah) v notranjosti lahko opazimo razliko v kakovosti materialov (zlasti plastike), je občutek v Alhambri čistokrvno 'folksvagnovski': kakovostna plastika, dobri sedeži, natančni spoji, odlična stikala. Ker je avtomobil v dolžino zrasel kar za 22 centimetrov, v širino pa za devet in pol, je prostornost naravnost odlična. Zadaj se sedi veliko bolje kot v prejšnjem modelu (manj pokrčene noge), celo v tretji vrsti, namenjeni šestemu in sedmemu potniku, je prostora dovolj za odraslo osebo, ob tem pa prtljažnik ostaja spodobno velik (glej fotografijo).

Pohvaliti gre sistem zlaganja sedežev v drugi vrsti za lažji dostop do tretje vrste in dejstvo, da zloženi sedeži tvorijo povsem ravno dno. Po drugi strani bodo tisti, ki so v starem modelu radi na trdem dnu peljali pralni stroj, pogrešali možnost popolne odstranitve sedežev. Še v številkah: pri postavljenih petih sedežih je v prtljažniku za 885 litrov prostora, le dva potnika pa lahko s seboj peljeta kar 2.430 litrov česarkoli pač že.

Motorji so trije: bencinski TSI s 110 kilovati ter dva dizelska 'tedeija' s 103 ali 125 kilovati. Menjalnik je v vseh primerih šeststopenjski, izbira se lahko med ročnim ali samodejnim DSG-jem, maja prihodnje leto pa se pričakuje še različica s štirikolesnim pogonom.

V vožnji se novinka izkaže kot zelo 'limuzinsko' vozna, saj se v ovinkih ne obnaša več, kot pravi znanec, nekdanji lastnik Sharana, po principu 'najprej se nagne, potem pa zavije'. Ob izboljšani stabilnosti je nagibanja veliko manj, a svoje mase in višine v zavojih seveda ne more skriti. No, vajeni enoprostorcev boste z voznimi lastnostmi in udobjem zelo zadovoljni.

Domača predstavitev in začetek prodaje Alhambre v dveh različicah opreme (Reference in Style) sta načrtovani za sredino oktobra 2010, slovenski modeli pa bodo vsi že dodatno opremljeni s klimatsko napravo, prtljažnim rolojem in dnevnimi lučmi.

Matevž Hribar, foto: Matevž Hribar, tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja