Seat Ibiza: Prenovljena, a drugačna

22. 9. 2015
Deli

Ibize v nasprotju z večino modelov Volkswagnovega koncerna ni doletela temeljita prenova, ampak zgolj delna. Toda oblika ni vse in novosti je kljub temu precej.

Na cesti bo prenovljeni Seatov prodajno najuspešnejši model, za katerega se je v 30-letni zgodovini odločilo že več kot pet milijonov kupcev, kar težko prepoznati. Novi so zgolj prednji žarometi z dnevnimi LED-lučmi, drugačna, tudi stilsko zanimiva in ozaljšana z barvo karoserije pa so še aluminijasta platišča. In to je, kar se zunanjosti tiče, bolj ali manj vse. A ker je Ibiza še vedno dovolj mladostna, ni bojazni, da bi se morebitni kupci zmrdovali nad njeno zunanjo podobo. Kot doslej bo Ibiza na voljo v treh (enako prenovljenih) karoserijskih različicah, torej kot trivratni SC, osnovna petvratna različica in karavanski ST. Prva je namenjena športnim navdušencem, zadnja pa predvsem voznikom in sopotnikom s potrebo po velikem prtljažnem prostoru, ki ga je z osnovnih 430 litrov mogoče povečati na uporabnih 1.164 litrov.

Več novosti je v notranjosti. Številne elemente smo spoznali že v večjem Leonu, kar pa Ibizi ne štejemo za slabo. Novi so volanski obroč, merilniki in sredinska konzola, ki je malenkostno bolj obrnjena proti vozniku. Drugačne so tudi prezračevalne šobe, ki so lahko po novem (skupaj s prednjo obrobo maske, aluminijastimi platišči in ohišji zunanjih vzvratnih ogledal ter dekorativnimi elementi na volanu in prestavni ročici) obarvane v različne barve, s tem pa jasno pripomorejo k individualizaciji opreme in igrivi podobi avtomobila. Ob tem ne gre prezreti dejstva, da so pri Seatu dali velik poudarek na izdelavi, ki naj bi bila po njihovih zagotovilih zdaj veliko boljša in natančnejša.

Glavna novost v notranjosti pa je očem skrita. Seat Full Link poskrbi za enostavno povezljivost z mobilnim telefonom, in to kar prek treh vmesnikov: MirrorLink, Apple CarPlay in Android Auto. S temi tehnologijami se številne uporabne aplikacije (telefonske funkcije, SMS, glasba, navigacija) preslikajo na osrednji zaslon, tam pa jih lahko voznik varno uporablja tudi med vožnjo. Hkrati se lahko sistem s pomočjo mobilnega telefona poveže tudi na splet ter ponudi vremenske ali prometne informacije, predvaja spletno glasbo in še marsikaj.

Če je oblika ostala skoraj enaka, pa je povsem drugače z motorji. Kupcem je na voljo nova generacija tako bencinskih kot dizelskih motorjev. Seveda so ti koncernski in sledijo (ne)priljubljenemu trendu zmanjševanja motornih prostornin, s čimer so v prenovljeni Ibizi zdaj na voljo tudi trivaljni litrski bencinski in 1,4-litrski trivaljni dizelski motorji. Preizkusili smo obe vstopni motorni različici, za kateri velja, da sta povsem dovolj za mestno vožnjo, ki je lahko tudi dinamična, drugače pa je s hitrejšo vožnjo po avtocesti. Skoraj za vse trivaljne in prostorninsko majhne motorje namreč velja, da so varčni ob zmerni vožnji, pri hitrejši pa jih je treba priganjati v višje motorne vrtljaje, s tem pa je posledično precej višja tudi poraba goriva.

Prenovljena Seat Ibiza je v Sloveniji že na voljo. Čeprav njena osnovna cena (Ibiza SC 1.0 MPI) 11.856 evrov ni med nižjimi v razredu, pa je zastopnik pripravil akcijske popuste (do 2.454 evrov), s katerimi je Ibiza že veliko bolj zanimiva izbira.

Pri tem pa seveda velja, da ni vse v ceni, šteje tudi španski temperament.

Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto: tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja