Seat Ibiza: Prenovljena, a drugačna

Ibize v nasprotju z večino modelov Volkswagnovega koncerna ni doletela temeljita prenova, ampak zgolj delna. Toda oblika ni vse in novosti je kljub temu precej.

Seat Ibiza:  Prenovljena, a drugačna (foto: Seat) Seat
22. 9. 2015

Na cesti bo prenovljeni Seatov prodajno najuspešnejši model, za katerega se je v 30-letni zgodovini odločilo že več kot pet milijonov kupcev, kar težko prepoznati. Novi so zgolj prednji žarometi z dnevnimi LED-lučmi, drugačna, tudi stilsko zanimiva in ozaljšana z barvo karoserije pa so še aluminijasta platišča. In to je, kar se zunanjosti tiče, bolj ali manj vse. A ker je Ibiza še vedno dovolj mladostna, ni bojazni, da bi se morebitni kupci zmrdovali nad njeno zunanjo podobo. Kot doslej bo Ibiza na voljo v treh (enako prenovljenih) karoserijskih različicah, torej kot trivratni SC, osnovna petvratna različica in karavanski ST. Prva je namenjena športnim navdušencem, zadnja pa predvsem voznikom in sopotnikom s potrebo po velikem prtljažnem prostoru, ki ga je z osnovnih 430 litrov mogoče povečati na uporabnih 1.164 litrov.

Več novosti je v notranjosti. Številne elemente smo spoznali že v večjem Leonu, kar pa Ibizi ne štejemo za slabo. Novi so volanski obroč, merilniki in sredinska konzola, ki je malenkostno bolj obrnjena proti vozniku. Drugačne so tudi prezračevalne šobe, ki so lahko po novem (skupaj s prednjo obrobo maske, aluminijastimi platišči in ohišji zunanjih vzvratnih ogledal ter dekorativnimi elementi na volanu in prestavni ročici) obarvane v različne barve, s tem pa jasno pripomorejo k individualizaciji opreme in igrivi podobi avtomobila. Ob tem ne gre prezreti dejstva, da so pri Seatu dali velik poudarek na izdelavi, ki naj bi bila po njihovih zagotovilih zdaj veliko boljša in natančnejša.

Glavna novost v notranjosti pa je očem skrita. Seat Full Link poskrbi za enostavno povezljivost z mobilnim telefonom, in to kar prek treh vmesnikov: MirrorLink, Apple CarPlay in Android Auto. S temi tehnologijami se številne uporabne aplikacije (telefonske funkcije, SMS, glasba, navigacija) preslikajo na osrednji zaslon, tam pa jih lahko voznik varno uporablja tudi med vožnjo. Hkrati se lahko sistem s pomočjo mobilnega telefona poveže tudi na splet ter ponudi vremenske ali prometne informacije, predvaja spletno glasbo in še marsikaj.

Če je oblika ostala skoraj enaka, pa je povsem drugače z motorji. Kupcem je na voljo nova generacija tako bencinskih kot dizelskih motorjev. Seveda so ti koncernski in sledijo (ne)priljubljenemu trendu zmanjševanja motornih prostornin, s čimer so v prenovljeni Ibizi zdaj na voljo tudi trivaljni litrski bencinski in 1,4-litrski trivaljni dizelski motorji. Preizkusili smo obe vstopni motorni različici, za kateri velja, da sta povsem dovolj za mestno vožnjo, ki je lahko tudi dinamična, drugače pa je s hitrejšo vožnjo po avtocesti. Skoraj za vse trivaljne in prostorninsko majhne motorje namreč velja, da so varčni ob zmerni vožnji, pri hitrejši pa jih je treba priganjati v višje motorne vrtljaje, s tem pa je posledično precej višja tudi poraba goriva.

Prenovljena Seat Ibiza je v Sloveniji že na voljo. Čeprav njena osnovna cena (Ibiza SC 1.0 MPI) 11.856 evrov ni med nižjimi v razredu, pa je zastopnik pripravil akcijske popuste (do 2.454 evrov), s katerimi je Ibiza že veliko bolj zanimiva izbira.

Pri tem pa seveda velja, da ni vse v ceni, šteje tudi španski temperament.

Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto: tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Če vam je bila všeč prejšnja, bo z novo enako. Razlik ni prav veliko.

  • Motorji

    Še največ novosti je med motorji, ti so manjši in varčnejši.

  • Notranjost in oprema

    Precej novosti je Ibiza podedovala po Leonu, na voljo so številne možnosti povezovanja s telefoni in spletom.

  • Cena

    Osnovna cena ni majhna, a akcijski popusti naredijo Ibizo precej bolj dostopno.

Prva ocena

Vidi se, da je Seat na repu Volkswagnove četice, zato k njim koncernske novosti prihajajo bolj počasi. Kljub temu se lahko Španci pohvalijo s kar nekaj zanimivimi novostmi, ki bodo pomagale trenutni Ibizi na poti do popolne prenove.

Podatki

Model: 1.4 TDI 90

Motor (zasnova): turbodizelski, 3-valjni, 12V
Gibna prostornina (cm3): 1.422
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 77/105 pri 3.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 230 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R5; spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.469
Dolžina x širina x višina (mm): 4.061 x 1.693 x 1.445
Prtljažnik (l): 292
Masa praznega vozila (kg): 1.161
Največja hitrost: 192
Pospešek (0-100km/h): 9,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 3,6
Izpust CO2(g/km): 95
Opombe:

Podatki veljajo za petvratno različico.

Model: 1.4 TDI 90

Motor (zasnova): turbodizelski, 3-valjni, 12V
Gibna prostornina (cm3): 1.422
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 66/90 pri 3.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 230 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R5; DS7, spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.469
Dolžina x širina x višina (mm): 4.061 x 1.693 x 1.445
Prtljažnik (l): 292
Masa praznega vozila (kg): 1.155; 1.165*
Največja hitrost: 182
Pospešek (0-100km/h): 10,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 3,6; 3,7*
Izpust CO2(g/km): 93; 97*
Opombe:

* samodejni menjalnik DSG Podatki veljajo za petvratno različico.

Model: 1.4 TDI 75

Motor (zasnova): turbodizelski, 3-valjni, 12V
Gibna prostornina (cm3): 1.422
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 55/75 pri 3.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 210 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R5; spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.469
Dolžina x širina x višina (mm): 4.061 x 1.693 x 1.445
Prtljažnik (l): 292
Masa praznega vozila (kg): 1.155
Največja hitrost: 173
Pospešek (0-100km/h): 13,0
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 3,4
Izpust CO2(g/km): 88
Opombe:

Podatki veljajo za petvratno različico.

Model: 1.4 Eco TSI ACT

Motor (zasnova): turbobencinski, 4-valjni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.395
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 110/150 pri 5.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 250 pri 1.500
Menjalnik, pogon: R6, spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.469
Dolžina x širina x višina (mm): 4.061 x 1.693 x 1.445
Prtljažnik (l): 292
Masa praznega vozila (kg): 1.143
Največja hitrost: 220
Pospešek (0-100km/h): 7,6
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,8
Izpust CO2(g/km): 110
Opombe:

Podatki veljajo za petvratno različico.

Model: 1.0 Eco TSI 110

Motor (zasnova): turbobencinski, 3-valjni, 12V
Gibna prostornina (cm3): 999
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 81/110 pri 5.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 200 pri 1.500
Menjalnik, pogon: R6, DS7, spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.469
Dolžina x širina x višina (mm): 4.061 x 1.693 x 1.445
Prtljažnik (l): 292
Masa praznega vozila (kg): 1.109; 1.140*
Največja hitrost: 197
Pospešek (0-100km/h): 9,2; 9,3*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,3; 4,4
Izpust CO2(g/km): 99; 102*
Opombe:

* samodejni menjalnik DSG; Podatki veljajo za petvratno različico.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri