Škoda Fabia (Combi) RS

20. 6. 2010 | Aljoša Mrak
Deli

Če spremljate reli, potem veste, da je Škoda tako rekoč nepremagljiva v tekmovanju IRC. Zato je najposkočnejša Fabia RS logično nadaljevanje. Z veliko domišljije bi rekli, da je to S2000 za vsakodnevne užitke.

Dirkalna Škoda Fabia S2000 in serijska Fabia RS nimata tako rekoč nič skupnega, razen da razveseljujeta voznika z vsakim kilometrom dinamične vožnje. Tudi s predhodnikom (se še spominjate RS TDI) nima veliko skupnih točk, pa vendar ju druži enako poslanstvo. Zato lahko rečemo, da je nova Fabia res nadaljevanje neke zgodbe, pa vendar na nov način.

V dobi racionalizacije proizvodnega procesa, kot temu radi rečejo v avtomobilski industriji, je Fabia dobila nekaj preverjene koncernske mehanike. Prvi v vrsti je 1, 4-litrski štirivaljnik, ki so ga označili s kratico TSI in mu dodelili vlogo mišičnjaka v prodajnem programu. Ne zaman. Prostornina je (trendno) majhna, vendar pa je zato toliko bolj izpopolnjeno polnjenje goriva. Fabia RS ima mehanski kompresor (za navor v nižjih vrtljajih) in turbopuhalo na izpušne pline (za poskočnost v višjih).

Za boljši izkoristek bencinska črpalka dostavlja gorivo do natančnih injektorjev s tlakom 150 barov, za primeren dotok (ohlajenega) zraka pa poskrbi dodatno nameščen hladilnik. Zato ni čudno, da so iz zgolj 1, 4-litrskega motorja izvlekli kar 132 kilovatov oziroma 180 'konjev', ki so vozniku na razpolago tako rekoč od prostega teka. Če vam povem, da je navora za 250 Nm od 2.000 do 4.500 vrtljajev, mogoče ne boste navdušeni, če pa dodam, da morate pri polnem plinu volanski obroč trdneje prijeti in pogled usmeriti daleč naprej, bom morda pritegnil vašo pozornost.

Podatek o največji hitrosti 224 km/h mogoče niti ni tako pomemben kot številka, s katero se Fabia RS baha pri pospešku do 100 km/h: 7, 3 sekunde. Za boljši stik s cestiščem so spremenili geometrijo podvozja, namestili 17-palčna kolesa, dodali zadnji spojler in mu pritaknili športni diferencial XDS. XDS je pravzaprav elektronska pomoč sprednjim (pogonskim) kolesom, ko je v ovinku navora preveč in se hoče notranje kolo zavrteti v prazno. Ko elektronika zazna, da je voznik pregrob, zavre notranje kolo oziroma pospeši zunanje, da se trakcija v ostrih ovinkih bistveno izboljša.

Sicer smo nekateri še vedno pristaši mehanskih zapor diferencialov, ki pa imajo grdo lastnost, da hočejo vozniku izpuliti volanski obroč iz rok, vendar pa je dobro, da delujejo tudi pri izklopljenem ESP-ju. No, pri Škodi so ta stranski učinek boljše trakcije omejili, niso pa ga povsem odpravili, zato velja pri polnem plinu kar dobro prijeti sicer odličen volanski obroč. Na predstavitvi smo bili spet navdušeni nad menjalnikom DSG, ki je s svojimi sedmimi stopnjami kot naročen za ta avtomobil.

Ker je dvosklopčni menjalnik izredno hiter, natančen in z dvema obvolanskima uhljema tudi dirkaško uporaben, se boste za volanom počutili skoraj kot njihova tovarniška dirkača Jan Kopecky in Juho Hänninen. Žal pa so bili do zunanjih in notranjih sprememb pri Škodi precej zadržani, da ne rečemo kar neizvirni. Malce bolj izraziti odbijači, dva zaključka izpušne cevi in rdeče obarvane zavorne čeljusti niso nastopaški, prav tako bi s pridevnikom zmerno opisali notranjost. Školjkasti sedeži zagotavljajo nekaj več bočnih opor, a tudi presenetljivo veliko udobja, usnjeni volanski obroč pa je športno trikrak, čeprav le v dodatni opremi opremljen z gumbi za upravljanje radia in telefona.

Zato je diskretnost morda najmočnejši adut tega avtomobila. Ko boste doma prepričevali svojo boljšo polovico o nakupu, češ saj ima RS le 1, 4-litrski motor, potem se boste mogoče prebili skozi prvo sito. In če še vedno ne bo popolnoma prepričana, ji – vse za družino, seveda – namignite o karavanski različici. Uspeh zagotovljen.

Škoda Fabia (Combi) RS

Notor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbopuhalo in kompresor

Gibna prostornina (cm? ): 1.390

Največja moč (kW/KM pri 1/min): 132/180 pri 6.200

Največji navor (Nm pri 1/min): 250 pri 2.000–4.500

Menjalnik, pogon: DS7, sprednji

Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, stabilizator

Zadnja prema: poltoga prema, stabilizator

Medosna razdalja (mm): 2.464

Dolžina × širina × višina (mm): 4.029 (4.276) x 1.642 x 1.492 (1.494)

Prtljažnik (l): 300/1.163 (480/1.460)

Masa praznega vozila (kg): 1.318 (1.313)*

Največja hitrost (km/h): 224 (226)

Pospešek 0–100 km/h (s): 7, 3

Poraba goriva po ECE, mešan cikel (l/100 km): 6, 2

Izpusti CO2 (g/km): 148

Aljoša Mrak, foto: Tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja