Vozili smo: Toyota Auris: Znanilec varnostnih novosti

5. 8. 2015 | Tomaž Porekar
Deli

Po dobrih dveh letih prodaje in večjem uspehu pri kupcih v primerjavi s prvim rodom je Toyota pri Aurisu zdaj malenkost spremenila videz ter temeljito posodobila motorno in varnostno ponudbo.

Ko je pri drugem rodu Toyota tudi v Aurisu ponudila hibridni pogon (takšen kot pri Priusu), se je ta zelo uveljavil. Auris je zdaj najbolje prodajani avtomobil s hibridnim pogonom v Evropi. Prenovljeni Auris drugega rodu bomo prepoznali po nekoliko drugačnih odbijačih in lučeh. Več je novega v notranjosti, kjer so mu dodali sodobnejšo opremo zaslonov (v višjih opremskih različicah). Nov je sedempalčni zaslon na dotik v sredini armaturne plošče, pa tudi manjši v sredini med obema merilnikoma. V okviru prenove so spremenili tudi videz in kakovost notranjih oblog. Pri Toyoti poudarjajo, da so posebno pozornost posvetili tudi izboljšanju kakovosti notranjosti in občutkov, ki jih lastnik Aurisa dobi ob vsakodnevni uporabi. Za Aurisa lahko rečemo, da ima že kar v osnovni različici nekaj uporabnih dodatkov (povezava bluetooth, samodejna klima, zadnje luči LED), pa tudi sicer je cenovno ugoden tudi pri izbiri bogatejših opremskih različic. Poleg tega ponujajo še varnostni paket z imenom Toyota Safety Sense (TSS), kjer lahko vsakdo za zmerno doplačilo (le 440 evrov) dobi odlično dodatno varnostno opremo.

S tehnologijo toyota safety sense bodo poleg Aurisa do konca letošnjega leta opremili še vse druge modele. TSS vsebuje sistem za zaznavanje nevarnosti trčenja (PCS) in sistem za opozarjanje na zapustitev voznega pasu (LDA). Dodatno varnost in uporabnost zagotavlja tudi sistem samodejnega izklopa in vklopa žarometov z dolgim snopom (AHB). Med vožnjo s hitrostjo od 10 do 80 kilometrov na uro sistem za zaznavanje nevarnosti trčenja zazna vozila pred avtomobilom in zmanjša možnost naleta. V primeru nevarnosti trčenja zvočno in vidno opozori voznika, naj zavira. Sistem PCS tudi pripravi zavorni sistem na močnejše zaviranje. PCS samodejno zavira in zmanjša hitrost za približno 30 kilometrov na uro ali celo popolnoma ustavi vozilo in s tem prepreči oziroma ublaži trčenje, če voznik na vsa opozorila ne reagira pravočasno. LDA nadzira črte, ki označujejo vozne pasove, in pomaga preprečiti nezgode ter čelna trčenja, do katerih bi lahko prišlo, če avto krene iz smeri in zapusti svoj vozni pas. V primeru, da avtomobil začne zapuščati vozni pas brez vklopa smernikov, sistem LDA zvočno in vidno opozori voznika. Pri Toyoti pravijo, da je lahko zaradi sistema Toyota Safety Sense verjetnost, da bi doživeli prometno nezgodo, občutno manjša. Sistem TSS bo pri vseh hibridnih Aurisih že vključen v nabavno ceno.

Precejšnjo poživitev je dobila motorna ponudba: v njej ni več 1,6-litrskega običajnega bencinskega motorja. Zamenjal ga je povsem nov Toyotin 1,2-litrski motor z neposrednim vbrizgom in turbinskim polnjenjem. Gre za novost, ki sledi gibanjem motorne gradnje pri večini izdelovalcev – zmanjšanje delovne prostornine. S podobnimi motorji nameravajo pri Toyoti v prihodnjih letih zamenjati večino svoje ponudbe. Novi motor je hkrati tudi precej varčnejši kot dosedanji, ki ga je zamenjal. Druga motorna novost je 1,6-litrski turbodizel, s katerim so zamenjali dosedanji dvolitrski motor. Tega Toyota dobiva od BMW-ja, prvič pa so ga pred pol leta začeli vgrajevati v model Verso. Tudi ta se izkaže z dovolj moči in nižjo porabo goriva. Ob teh dveh novosti je seveda v Aurisu na voljo tudi hibridni pogon. V evropskem merilu kupci pri Aurisu že večinsko izbirajo prav hibridni pogon. Ob tem sta v Aurisu na voljo še osnovni bencinski z 1,33-litrsko delovno prostornino ter 1,4-litrski turbodizel.

Prenovljeni Auris bo za slovenske kupce na voljo od 22. junija, ob ceni osnovnega modela 1.33 Terra 14.500 evrov pa bodo cene za osnovne modele posameznih motornih različic še: 1.2T Luna 16.500 evrov, 1.8 VVT-i Hibrid Luna 19.800 evrov, 1.4 D-4D Terra 16.200 evrov, 1.6 D-4D Luna 18.400 evrov. Doplačilo za karavansko različico (TS) je 750 evrov.

Tekst: Tomaž Porekar, Slike: tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja