Volkswagen Passat GTE: Gre Tudi (na) Elektriko

12. 10. 2015
Deli

Najnovejša Passatova različica dobro dopolnjuje Volkswagnovo ponudbo. Priključni hibrid je eden največjih v ponudbi sploh, pa še izbirati je mogoče med dvema karoserijskima različicama.

Oznaka GTE je zdaj že vsem razumljiva. Tako kot pri Golfu gre tudi pri Passatu za dopolnjevanje dveh motorjev, turbobencinskega in električnega, ter dodatka za hranjenje električne energije, kjer lahko v solidno zmogljivo baterijo prek priključka za polnjenje elektriko dobimo kar iz domače vtičnice. Tako opremljen Passat je seveda nekaj posebnega, kar ne nazadnje sporoča tudi cena. A ker bo kot pri Golfu GTE tudi Passat s to oznako zelo bogato opremljen, najbrž pri največji evropski avtomobilski ne bodo imeli preveč težav s prodajo.

Osnovno tehnološko stanje na kratko je takšno: brez turbobencinskega motorja ne bi šlo, zato v njem deluje štirivaljnik z enako delovno prostornino kot pri Golfu GTE, a je ta za pet kilovatov močnejši. Elektromotor ima moč 85 kilovatov in 330 njutonmetrov navora, Passat ima tudi večjo sistemsko moč. Zmogljivost litijevih ionskih baterij je tudi nekaj večja kot pri Golfu, vanje lahko spravi za 9,9 kilovatne ure energije. Tako je Passatov doseg z električnim pogonom podoben kot pri Golfu. Za prenos moči na prednji kolesi skrbi dvosklopčni šeststopenjski menjalnik, za nemoteno in povsem nezaznavno spreminjanje pogona (med električnim ali hibridnim) skrbi elektronika. Zmore tudi spreminjanje kinetične energije v električno, torej polnjenje baterij med vožnjo. Sicer pa lahko ob parkiranju Passat priključimo na električno omrežje. Dodatek, ki ga ima Passat GTE (in ga nimajo običajni), je tudi elektromehanični ojačevalnik zavorne moči, ki nadzoruje raven mehanskega ali električnega zaviranja. Tako voznik ne čuti razlike pri odporu zavornega pedala, saj je lahko zaviranje električno (ko pridobiva kinetično energijo), če pa je treba močneje zavirati, pa za zaustavljanje poskrbijo klasične zavorne čeljusti.

Še na kratko, kaj morate vedeti o novem Passatu GTE:

Analitiki pričakujejo, da bo število avtomobilov s priključno hibridno tehnologijo do leta 2018 naraslo na 893 tisoč primerkov.

Do leta 2022 pa bodo na leto prodali že okoli 3,3 milijona primerkov.

Passat GTE je drugi Volkswagnov priključni hibrid, prvi pa, ki je na voljo kot limuzina ali Variant.

Passat GTE na zunaj spoznamo po drugačnih dodatnih lučeh, tudi dnevnih, v spodnjem delu prednjega odbijača ter nekaterih dodatkih in napisih v kombinaciji z modro barvo.

Novi Passat GTE ima skupno sistemsko moč 160 kilovatov oziroma 218 'konjev'.

Vsako speljevanje s Passatom GTE je v električnem načinu (E-Mode).

Električni doseg je do 50 kilometrov.

Doseg z električnim polnjenjem ter polno posodo goriva je do 1.100 kilometrov, torej iz Ljubljane v nemški Ulm, italijansko Sieno ali srbski Beograd in nazaj brez vmesnega polnjenja goriva.

Uradna normna poraba po NEVC je zgolj 1,6 litra goriva na 100 kilometrov (kar je enako 37 gramom izpusta ogljikovega dioksida na kilometer).

V hibridnem načinu delovanja lahko Passat GTE pelje najhitreje 225 kilometrov na uro, v električnem pa 130.

Serijsko je Passat GTE opremljen z žarometi s tehnologijo LED, infozabavnim sistemom Composition Media ter nadzornim sistemom Front Assist ter samodejnim sistemom za preprečevanje trka City-Brake.

Posoda za gorivo je podobno velika kot pri običajnem Passatu, a je nameščena pod prtljažnim dnom. Na siceršnjem mestu te posode je namreč pri Passatu GTE baterija.

V Passatu GTE je nameščen servis Car-Net Guide & Inform, ki ponuja vse podatke o vožnji. Zagotovi tako spletno povezavo za navigacijo kot tudi za dodatne podatke (denimo vreme na poti, turistične zanimivosti ter zasedenost prometnic).

Dodatek je lahko Car-Net E-Remote, s katerim lastnik nadzoruje podatke o avtomobilu,

Car-Net App Connect pa omogoča povezavo avtomobilskega infozabavnega sistema s pametnim telefonom.

Polnjenje z električno energijo je pri Passatu GTE možno na običajen hišni priključek (pri polnilni zmogljivosti 2,3 kilovata ta traja štiri ure in 15 minut) ali prek Volkswagnovega sistema Wallbox ali na javnih polnilnicah (pri zmogljivosti 3,6 kilovata je tam čas polnjenja dve uri in pol).

Tako kot Golf ima tudi Passat GTE gumb na sredinskem grebenu, ki omogoči izkoristek polne zmogljivosti obeh motorjev. V notranjosti takrat zvočniki oddajajo 'zvok GTE'.

Volkswagen na električne baterije zagotavlja garancijo do 160 tisoč prevoženih kilometrov.

V Sloveniji bo na voljo od začetka leta 2016, cena pa bo okoli 42 tisoč evrov.

besedilo Tomaž Porekar foto tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja