Volvo S60 je za izbrane

V nasprotju s križanci, ki so priljubljeni povsod po svetu, je zgodba na relaciji limuzina-karavan drugačna.

Volvo S60 je za izbrane (foto: Volvo) Volvo
20. 11. 2018

V Evropi si v večini primerov želimo prostornosti, drugje pa ta ni nujno potrebna in se daje prednost eleganci. Pri tem ne trdim, da karavanski Volvo ni eleganten, a določeni trgi odvečnega prostora preprosto ne potrebujejo oziroma celo nočejo. No, ko je vprašanje službenega avtomobila, se tudi pri nas podjetja še odločajo za limuzine, pa vendarle manj kot nekoč. To pomeni, da bo boj limuzinske različice S60 v Sloveniji trd, še posebej, ker je v njenem razredu kar nekaj tradicionalno uspešnih avtomobilov.

Volvo tako kot pri vseh dosedanjih novodobnih modelih tudi z S60 stavi na oblikovno všečnost, dobro počutje v notranjosti in zmogljive motorje. Ti bodo v nasprotju s karavansko različico samo bencinski (tudi dva hibridna), kupci pa bodo lahko izbrali tudi nadgrajeno različico iz podjetja Polestar. Hkrati je S60 prvi Volvo, ki ga izdelujejo v Združenih državah Amerike, natančneje v Charlestonu v Južni Karolini, pozneje pa naj bi ga, logično, izdelovali še na Kitajskem.

Čeprav je novinca glavni šef Volva, Hakan Samuelsson, označil za najbolj vznemirljivega Volva, kar so jih kdaj pri tej znamki naredili, tako dramatičen S60 vseeno ni. Predvsem zato, ker sledi smernicam že znanih Volvov zadnje generacije. Tako oblikovnim kot motornim, kar seveda pomeni, da bo tudi S60 na voljo z le štirivaljnimi motorji, ki pa so sicer vseeno dovolj močni, da o podhranjenosti ne moremo govoriti. Za tiste, ki vseeno želijo več, pri Volvu pač ne ponujajo večjega motorja, temveč priključnohibridno različico, ki se s seštevkom moči krepko približa športnim avtomobilom s prostorninsko precej večjimi motorji.

S60 tako zlahka nadaljuje misijo, ki jo je začrtal V60. Če spomnim – Švedi so že pred časom dejali, da bo ravno serija 60 tista, ki bo v sodobnem času ponujala najboljšega Volva. Tako oblikovno, kjer avto ponuja odlično razmerje med velikostjo avtomobila in prostornostjo, kot tudi zmogljivostno in predvsem z lego na cesti. Avto ni prevelik, ne po občutku ne v resnici, in z njim se je veselje zapoditi po ovinkasti cesti. Teh je v okolici Los Angelesa nešteto in tudi zato se je ta del Amerike zdel idealen poligon za preizkus novega S60. Pa vseeno ni vse zlato, kar se sveti. Različica Polestar prinaša nadgradnjo koles, zavor, vzmetenja in rahlo motorno nadgradnjo. Po navadi so take nadgradnje dobrodošle, a v primeru S60 nisem prepričan, da navduši v vseh pogledih. Predvsem podvozje je izjemno trdo, kar seveda godi pri hitri vožnji, a večino časa se še tako hitri vozniki morajo voziti počasi oziroma vsaj zmerno. In takrat bi lahko bilo podvozje malce bolj udobno. Tudi zato sem se bolj počutil v različici T6 AWD R-Design, ki na zunaj ni videti prav nič slabša, pa čeprav ima nadeta 'samo' 19-palčna kolesa, in ne 20, tako kot različica Polestar. A vožnja je prijetnejša in udobnejša, hkrati avto ni nič kaj pretirano počasnejši. Polestarjev dodatek se tako ali tako meri v desetinkah sekunde, največja hitrost pa v obeh različicah ostaja elektronsko omejenih 250 kilometrov na uro. Poleg vsega Volvo ponuja Polestarjevo nadgradnjo na priključnohibridni različici. Z njo se bo marsikdo peljal spokojno, tam nekje do 45 kilometrov tudi povsem na elektriko. In takšne vožnje bo lahko precej, saj se baterije na domači vtičnici lahko napolnijo že po treh urah, na polnilni postaji pa seveda še hitreje.

Sicer pa je S60, vsaj kar se tiče voznikovega delovnega prostora, enak že predstavljenemu V60. Odlična ergonomija, čiste in elegantne linije ter kopica varnostnih asistenčnih sistemov. Edina razlika je seveda v prostornini prtljažnika, kjer pa je vozniku in potnikom vseeno na voljo v najslabšem primeru vsaj nekaj manj kot 400 litrov. Je pa seveda treba upoštevati, da govorimo o štirivratni limuzini in je odprtina v prtljažnik precej ozka.

Tako kot zadnje Volve bo mogoče S60 nadzorovati prek pametnega telefona, aplikacija Volvo on Call pa deluje tudi v Sloveniji. Oziroma bo delovala na začetku prihodnjega leta, ko bo S60 na voljo tudi na naših tleh. Seveda bodo takrat znane natančne cene.


 

Podatki

Model: T8 Polestar Engineered

Motor (zasnova): turbobencinski + elektromotor, 4-valjni
Gibna prostornina (cm3): 1.969
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 233/318 pri 5.800 + 65/87 pri 117*; sistemska 298/405
Največji navor (Nm pri 1/min.): 430 pri 4.500 + 240 pri 0–50*; sistemska 670
Menjalnik, pogon: S8, vsa štiri; baterija 10,4 kWh
Prednja prema: vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.872
Dolžina x širina x višina (mm): 4.761 x 1.850 x 1.431
Prtljažnik (l): 442
Masa praznega vozila (kg): 1.680–2.020
Največja hitrost: 250
Pospešek (0-100km/h): 4,7
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 2,1; električni doseg 45 km
Izpust CO2(g/km): 48
Opombe:

* elektromotor

Model: T8 Twin Engine AWD

Motor (zasnova): turbobencinski + elektromotor, 4-valjni
Gibna prostornina (cm3): 1.969
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 223/303 pri 6.000 + 65/87 pri 117*; sistemska 288/390
Največji navor (Nm pri 1/min.): 400 pri 2.200 + 240 pri 0–50*; sistemska 640
Menjalnik, pogon: S8, vsa štiri, baterija 10,4 kWh
Prednja prema: vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.872
Dolžina x širina x višina (mm): 4.761 x 1.850 x 1.431
Prtljažnik (l): 442
Masa praznega vozila (kg): 1.680–2.020
Največja hitrost: 250
Pospešek (0-100km/h): 4,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 2,1; električni doseg 45 km
Izpust CO2(g/km): 48
Opombe:

* elektromotor

Model: T6 AWD

Motor (zasnova): turbobencinski, mehanski polnilnik, 4-valjni
Gibna prostornina (cm3): 1.969
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 228/310 pri 5.700
Največji navor (Nm pri 1/min.): 400 pri 2.200
Menjalnik, pogon: S8, vsa štiri
Prednja prema: vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.872
Dolžina x širina x višina (mm): 4.761 x 1.850 x 1.431
Prtljažnik (l): 442
Masa praznega vozila (kg): 1.680–2.020
Največja hitrost: 250
Pospešek (0-100km/h): 5,6
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 8,0
Izpust CO2(g/km): 182

Model: T5

Motor (zasnova): turbobencinski, mehanski polnilnik, 4-valjni
Gibna prostornina (cm3): 1.969
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 184/250 pri 5.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 350 pri 1.800
Menjalnik, pogon: S8, prednji pogon
Prednja prema: vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.872
Dolžina x širina x višina (mm): 4.761 x 1.850 x 1.431
Prtljažnik (l): 442
Masa praznega vozila (kg): 1.680–2.020
Največja hitrost: 240
Pospešek (0-100km/h): 6,5
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 7,2
Izpust CO2(g/km): 164

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri