Volvo V60 je nadaljevanje uspešne zgodbe, ki jo je začel Volvo XC90

Lahko bi rekli, nič novega – novi Volvo V60 nadaljuje uspešno zgodbo, ki so jo Švedi začeli pisati s prvim novodobnim Volvom XC90.

Razlika je le v tem, da so Švedi že takrat ali pa vsaj pri novem V90 že vedeli, da bo tisti najboljši, vsaj kar se tiče voznih lastnosti, udobja in predvsem vsakodnevne rabe, ravno srednji model V60.

Pa to niti ne čudi. Že prejšnji model V60 se je zdel optimalno uravnotežen. Morda ni bil ravno najbolj eleganten, a je bil po drugi strani dovolj prostoren in preprost za družinsko rabo, z močnejšimi motorji pa so bili z njim zadovoljni tudi 'hitri' vozniki. Ti sicer po novem ne bodo najbolj zadovoljni, saj so se pri Volvu odločili, da v novem V60 ne bo več najmočnejšega dizelskega motorja D5, zaradi česar odpade varčna družinska vožnja in športna takrat, ko bodo sami za volanskim obročem. Je pa seveda res, da bo pravi športnik izbral nadpovprečno močan bencinski motor, Švedi pa bodo seveda ponujali še dve alternativi v obliki hibridnega pogona. Ti bosta, tako kot limuzinski S60, na voljo malce pozneje.

A če se vam toži po najmočnejšem dizlu D5, potem pozor – Švedi so za limuzinsko različico serije 60 sprejeli še bolj radikalno odločitev – S60 bo prvi novodobni Volvo, v katerem ne bo na voljo dizelskega motorja! S tem uresničujejo najbolj striktno električno strategijo v avtomobilski industriji (ki so jo začrtali pred dobrim letom), s katero se zavezujejo, da bodo od leta 2019 proizvajali zgolj hibridne, priključnohibridne ali električne avtomobile. In prva žrtev ali, če vam je ljubše, znanilec nove dobe bo prav S60.

A slej ko prej se bo treba navaditi na nove smernice v avtomobilski industriji, do takrat pa bomo pač uživali v tem, kar nam je v tem trenutku dano. In življenje v novem V60, kot že rečeno, ne bo težko. V primerjavi s predhodnikom je novinec v dolžino zrasel za ogromnih 12,6 centimetra, nekaj malega tudi v širino, predvsem pa je skoraj šest centimetrov nižji. Optično je tako še daljši, a moramo priznati, oblikovno zelo všečen. In če se komu zdi, da je novi V60 zdaj ogromen, naj vas potolažim: večji brat V90 je za skoraj 20 centimetrov daljši!

Krepko je v novem V60 daljša tudi medosna razdalja (z 2.776 na 2.873 milimetrov) in skoraj desetcentimetrski prirastek se seveda pozna v pozitivni smeri. Voznikov delovni prostor je odličen, tako prostorsko kot ergonomsko, pa tudi vozniki na zadnji klopi se ne bodo mogli pritoževati.

Odlično pa se novi Volvo V60 drži tudi s prtljažnikom. Ta v osnovni postavitvi ponuja 529 litrov prostora, z zlaganjem naslonjal zadnjih sedežev pa lahko V60 s prostornino 1.441 litrov spremenimo v dostavno vozilo. Šalo na stran, a vseeno – novi Volvo V60 se postavlja z enim izmed največjih prtljažnikov v razredu, s čimer seveda še potrjuje naklonjenost družinskim uporabnikom.

A brez skrbi, novi Volvo V60 ni zgolj družinski avto, ampak bodo v njem uživali tudi drugi vozniki. Po zaslugi bencinskega motorja T6 AWD, ki ponuja kar 310 'konjev', je lahko V60 precej dinamičen avtomobil. Ob tem velja poudariti, da veliko dela pri dinamični vožnji opravita nova zadnja večvodilna prema ter seveda stalni štirikolesni pogon. Če k temu dodamo še povsem spodoben, če ne že nadpovprečno dober osemstopenjski samodejni menjalnik, je paket popoln. A ker V60 ni S60, bo vsaj ta še nekaj časa na voljo tudi z dizelskim motorjem. Najmočnejšega D5 sicer res ni več, a manjša D4 in D3 nista kar tako: z močema 150 in 190 'konjev' se z delom spopadata povsem korektno. Pri obeh je največja hitrost krepko čez 200 kilometrov na uro, s čimer je zagotovljena udobna (in ugodna) potovalna hitrost, z večjim dizlom pa tudi pri speljevanju na semaforju ne boste zaostajali.

Celoten paket je seveda nadgrajen z izjemnim osrednjim zaslonom in številnimi asistenčnimi sistemi. In ker je Volvo na splošno z njimi precej radodaren, hkrati pa novi V60 prinaša še nekaj novosti, bomo o njih in seveda o modelih, namenjenih našemu trgu, in posledično tudi o ceni ločeno pisali v naslednji številki. Pri Volvu še vedno najprej poskrbijo za žirante za evropski avto leta, s tem pa avto preizkusimo včasih prej, kot pa so znani vsi tehnični in komercialni podatki.

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel