Volvo V60

6. 10. 2010 | Tomaž Porekar
Deli

Volvo ima nekoliko nenavaden način označevanja svojih modelov. 60 pomeni drugi največji model, oznaki pred tem, S ali V, pa sta namenjeni temu, da ločimo, ali gre za limuzino ali karavan.

Čeprav so obe karoserijski različici predstavili ločeno in časovno nekaj mesecev narazen, pa bo Volvo S60 in V60 začel skoraj sočasno z limuzino dobavljati tudi karavansko izvedbo. Zakaj so pozornost najprej hoteli usmeriti k prvi, ni jasno, znano pa je, da se bodo evropski kupci raje – kot že doslej – odločili za tisto, ki ima več prostora.

To bo še toliko lažje, ker je zunanjost V60 Volvovim oblikovalcem še bolje uspela kot pri limuzini S60. Njen videz je prijeten, spominja bolj na kupe kot na karavan in se lahko po obliki brez težav spogleduje z Audijevim A5 Sportbackom. Okvir tekmecev je tako postavljen, pri Volvu pa si seveda želijo, da bi se tudi kateri od kupcev, ki ima poleg Audija v mislih tudi nakup BMW-ja 3 Touring, raje odločil za Volva.

Poleg zanimive zunanjosti je kot argument za nakup seveda treba omeniti tudi notranjost. Ta je seveda zelo podobna tistemu, kar ponuja S60, bolj pa bo prepričala kupce, ki si ob 50 litrov večjem osnovnem prtljažniku (v primerjavi s S60) želijo še povečljiv prtljažni prostor. Če podremo zadnjo klop, lahko v novega Volva V60 zložimo kar 1.241 litrov prtljage.

S predstavitvijo V60 je več znanega tudi o dveh dodatnih manjših turbodizlih. Oba imata enako prostornino, 1, 6 litra. Oba, tako kot tudi večji 2.0T, uporabljata tehnološko novost, neposredni vbrizg, in ju pri Volvu označujejo tudi kot GTDi. Pomaga jima sistem prilagodljivega načina odpiranja ventilov, sesalnih in izpušnih. Neposredni vbrizg pomeni tudi uporabo skupnega voda, tlak v sistemu je okoli 100 barov, sredinsko v pokrov valjev nameščeni vbrizgalni elementi pa z več šobami omogočajo učinkovit vbrizg goriva. Gorivo se v valju skoraj popolnoma razprši po zgorevalnem prostoru, kar prispeva k učinkovitejšemu zgorevanju. Pri Volvu trdijo, da s to tehnologijo za 20 odstotkov zmanjšujejo povprečno porabo in izpustne vrednosti.

Na voljo pa sta dve različici glede na zmogljivosti: prva (T3) ima 110 kW (150 KM), kar je za zdaj tudi najmanj, kar lahko dobite pri Volvu z oznako S/V60. Za zdaj poročila o tem, ali je to za ta model dovolj, nimamo, za vozni preizkus pa je bila na voljo močnejša 1, 6-litrska motorna različica (T4). Ta glede na zmogljivosti prepriča in se dovolj izkaže v vseh pogledih, le njeno realno žejo bi bilo treba temeljiteje preizkusiti na kakšni daljši in bolj raznoliki vožnji, kot smo jo lahko opravili na prepolnih cestah v okolici Gardskega jezera. Prepriča pa preprostost delovanja tega motorja v povezavi s samodejnim menjalnikom Powershift, dvosklopčnim sodobnim menjalnikom, ki ga bodo pri Volvu dobivali od bivšega lastnika Forda in njegovega tehnološkega partnerja Getraga.

Druga motorna oprema je znana že iz poročila o limuzinski različici Volva S60, torej sta tudi za V60 na voljo še dva turbobencinska motorja (2.0 T in T6) ter dva turbodizelska (D3 in D5). Vsi ti zagotavljajo več kot zadovoljive zmogljivosti. Varčnejši in ne tako zmogljiv štirivaljni turbodizel (1, 6-litrski) bo kupcem v V60 na voljo od začetka prihodnjega leta v različici DRIVe. Napovedanih je 115 'konjev' (prejšnji 110) in dva načina delovanja: varčevalni in običajen. Vklop varčevalnega sistema je sicer na voljo tudi že pri različicah T3 in T4.

V60 ima seveda številne elektronske dodatke, kot se pač spodobi za sodobne avtomobile, ki si hočejo nadeti naziv premium. Seznam teh je seveda enak kot pri S60, obsega pa, na primer: dvodelno kamero, ki dvodelno 'pogleda' tja, kamor s prostim očesom ne vidite, če se vključujete na glavno cesto v povsem nepreglednem križišču, v obe smeri torej, sliko vidite na sredinskem zaslonu; prilagodljiv tempomat, ki ohranja hitrost na nastavljeni vrednosti ali pa pred avtomobilom pred nami drži primerno varnostno razdaljo; aktivni prilagodljivi sistem blaženja podvozja; opozorilnik ob zapuščanju prometnega pasu (ki ne deluje, če se obnašate, kot je prav, in pas zapustite s predhodnim vklopom smernika).

Cene za vse različice Volva V60 ob koncu našega pisanja še niso bile uradno potrjene, za zdaj so objavili le tisto za izhodiščni model z najmanjšim motorjem, T3. V osnovni različici naj bi 1, 6-litrski T3 stal 30.690 evrov, sicer pa bo karoserija s karavanskim zadkom povprečno za okoli 1.700 evrov dražja od limuzinske. Osnovni model V60 D5 bo tako stal 37.290 evrov.

Tomaž Porekar, foto: Tovarna

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"