Vozili smo: Alfa Romeo Giulietta Sprint

19. 12. 2014 | Dušan Lukič
Deli

Tretja Giulietta? Okej, bodimo natančni: tokrat ni govor o tretji generaciji Giuliette, ampak o drugi generaciji njene različice z oznako Sprint.

Po letu 1954 so pri Alfi spet obudili legendarno ime – Giulietta Sprint. Tudi zato, ker Giulietta praznuje 60-letnico, in takšne obletnice se seveda najbolje praznuje tako, da se obudi kako slavno ime iz preteklosti.

Oznaka sprint je nekoč pomenila bolj športni model, ne le po moči motorja, ampak tudi po podvozju in obliki karoserije.

Pri novi Giulietti Sprint pri Alfi seveda niso šli tako daleč, a še vedno dovolj, da po občutku in videzu dovolj odstopa od klasične Giuliette. A vseeno: ime Sprint je bolj kot ne marketinška poteza. V Veliki Britaniji, na primer, kjer ima Alfa vendarle bolj športen ugled in žlahtnejši zven kot na večini stare celine, bo Giulietta Sprint na voljo le z enim popolnoma novim motorjem, v preostanku Evrope pa kar z vsemi, ki jih najdete tudi v navadni Giulietti. S tem, da je lahko Sprint opremljen z najzmogljivejšim bencincem iz ponudbe, seveda ni prav nič narobe, da pa si lahko v njej omislite 105-'konjski' dizel – nad tem pa se velja zamisliti.

Seveda bodo prvi ljubitelji Alf v 'sprintki' segli po ali 170-'konjski' različici 1,4-litrskega turbobencinca ali po popolnoma novi 150-'konjski'. Zadnjo smo na izlet popeljali po okolici Alfinega testnega centra v Baloccu in poleg dolgih ravnin se tam najde tudi kak bolj ali manj zaprt ovinek.

Novi 150-'konjski' MultiAir ima v Giulietti Sprint na račun drugačnega izpuha ravno prav glasen in ravno prav športen zvok. Dovolj umirjen je, da ne moti ob vsakdanji uporabi, in dovolj živahno glasen, da boste navzdol prestavljali z vmesnim plinom le zato, ker znate in ker ga je lepo slišati. Navora in moči je dovolj, da v nižjih prestavah premaga oprijem gum in da se sto kilometrov na uro z mesta zgodi v 8,1 sekunde, hkrati pa je poraba še dovolj umirjena, da denarnica ne trpi preveč. Če si lahko omislite 170-'konjski' MultiAir, še toliko bolje, nuja pa ni. In ja, če si vendarle želite dizla v nosu – na voljo so vsi iz ponudbe, pa še 120-'konjski' bencinec, ki zna delovati tudi na plin.

Oznaka Sprint pomeni še precej bolj živahno notranjost s športnejšimi (alkantara, imitacija karbona) materiali in bolj bogato opremo, navzven pa nov zadnji odbijač z difuzorjem, obrobe pragov, posebna 17-palčna platišča, zatemnjena stekla in še kaka malenkost.

Koliko vas bo poudarjena športnost z oznako Sprint stala? Slovenskih cen še ni, saj Giulietta Sprint prihaja na slovenski trg v (bližnji) prihodnosti, je pa že jasno, da bo enako motorizirana za okoli dva tisočaka dražja od različic z opremo Progression – novi 150-'konjski' motor pa bo na voljo le v različici Sprint.

Besedilo: Dušan Lukič, foto: tovarna

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel