Vozili smo: Audi A3 Cabriolet

A3 Cabriolet, A5 Cabriolet in TT Roadster. Seznam avtomobilov z zložljivo streho pri Audiju ni dolg, res pa je, da se z vsakim posebej res potrudijo. Tokrat je novo izdajo doživel A3 Cabriolet.

14. 1. 2014

Novinec je seveda nastal na enaki platformi kot klasični Audi A3, a kot se v teh primerih spodobi, so zgradbo karoserije zasnovali skoraj na novo, seveda zato, da se A3 Cabriolet na vegasti cesti in v ovinkih ne zvija, kot bi bil iz gume. Več kot polovica karoserije je izdelane iz posebnega, čvrstejšega jekla, predvsem okvir vetrobranskega stekla, pragovi, dno avtomobila ter okvir med potniško kabino in prtljažnikom. Ojačitve so tudi pod dnom avtomobila in skrbijo za ojačeno pritrditev pomožnih okvirjev, ki nosijo prednje in zadnje obese.

Ker so Audijevi inženirji uporabili veliko posebnih jekel in ker je motorni pokrov iz aluminija, je teža ostala dovolj majhna, čeprav je zgradba karoserije zelo toga. V primerjavi s predhodnikom je A3 Cabriolet shujšal za 60 kilogramov, 28 kilogramov od tega odpade na karoserijo.

Mehka streha, ki tehta vsega 50 kilogramov, se zloži v obliki črke K, njen prednji del pa je hkrati tudi pokrov, ki se zlije z obliko avtomobila. Zlaganje (ki mu pomagata elektrika in hidravlika, seveda) traja vsega 18 sekund, pomik pa je možen pri hitrostih vse do 50 kilometrov na uro, kar pomeni, da se pred semaforjem sredi zlaganja ali raztegovanja strehe ne boste sramotili, če se bo medtem že prižgala zelena luč. Pri Audiju vztrajajo pri mehki strehi, saj njihove raziskave kažejo, da si kupci tovrstnih avtomobilov želijo takšno, in ne zložljivo trdno streho – ker hočejo imeti jasen občutek, da sedijo v kabrioletu, tudi ko je streha zaprta.

Čeprav je streha iz blaga, je zvočna izolacija odlična, če se odločite za boljšo, petslojno različico mehke strehe − pri avtocestnih hitrostih je v A3 Cabrioletu le za decibel več hrupa kot v klasičnem A3. Večino zaslug za to imata notranja penasta obloga strehe in debelejši material, je pa ta streha za okoli 30 odstotkov težja od navadne, trislojne strehe. Ta je del serijske opreme, je trislojna in temu primerno manj zvočno izolirana. Del prtljažnika, namenjen zlaganju strehe, je možno povečati (v tem primeru strehe ni mogoče zložiti) in njegova prostornina je v tem primeru 320 litrov – sicer ga je za 275 litrov. Streho seveda premika hidravlika, v kateri je pritisk kar 160 barov. Štirje hidravlični valji poskrbijo za premikanje strehe, dva pa za premik pokrova za sedeži, pod katerim se skriva. Streha je sicer na voljo v treh barvah: črni, rdeči in bež.

Zunanja podoba je seveda v skladu s trenutnimi oblikovalskimi smernicami znamke. Okvir vetrobranskega stekla ima aluminijasto obrobo, zaradi česar je A3 Cabriolet prepoznaven že od daleč. V nasprotju s predhodnikom novi A3 Cabriolet tudi nima varnostnih lokov za sedežema, saj je njuno nalogo prevzel aktivni sistem, ki ob nesreči izstreli navzgor po eno aluminijasto zaščito za vsakim sedežem.

Luči so lahko navadne halogenske, lahko ksenonske, lahko pa tudi v polni LED-tehnologiji. Motorno ponudbo ob lansiranju bodo predstavljali trije motorji, dva bencinska in en dizelski, kasneje pa bo A3 Cabriolet dobil še dve šibkejši motorni različici.

Na začetku bo osnova 140-'konjski' TFSI s tehnologijo COD (Cylinder On Demand), ki ob le delni obremenitvi izklopi dva valja. Kombinirana poraba goriva pri tem motorju je le pet litrov in izpust CO2 le 114 gramov na prevoženi kilometer, in po prvih vtisih bi lahko zapisali, da bo prav ta motor najboljša kombinacija zmogljivosti in cene. A pri nas se bo verjetno najbolje prodajal motor 1.6 TDI (do zdaj so pri nas prodali okoli 50 Audijev A3 Cabriolet, večinoma s 105-'konjskim' 1.9 TDI), ki bo na trg prišel kasneje, prav tako kot šibkejša, 125-'konjska' različica 1.4 TFSI.

Ob prihodu na trg bo tako A3 Cabriolet na voljo še z 1,8-litrskim motorjem TFSI (s 132 kilovati oziroma 180 'konji') ter dvolitrskim, 150-konjskim TDI-jem. Pri zadnjem je novost možnost, da si A3 Cabrioleta omislite tudi v kombinaciji s štirikolesnim pogonom Quattro, seveda z njegovo različico, namenjeno modelom s prečno vgrajenimi motorji, ki uporablja večploščno elektronsko nadzirano sklopko Haldex. Zraven spada šeststopenjski ročni menjalnik, enako kot k šibkejšemu bencincu, medtem ko je 1.8 TFSI na voljo s sedemstopenjskim samodejnim dvosklopčnim menjalnikom S tronic.

Audi A3 Cabriolet bo na slovenski trg prišel šele v drugi polovici leta 2014, zato tudi cene še niso znane, a na osnovi nemških lahko sklepamo, da bo 1.4 TFSI s 140 'konji' stal od okoli 33 tisočakov. Glede na pozen prihod na trg bosta tedaj že na voljo tudi najšibkejša modela (1.6 TDI in 125-'konjski' 1.4 TFSI), ki bosta stala približno od 31 tisočakov.

S3 tudi kot limuzina

Audi S3 je dobil tudi limuzinsko različico. Seveda razen drugačne oblike karoserije sprememb ni, kar pomeni, da limuzinskega S3 poganja štirivaljni dvolitrski turbo s 221 kilovati (300 'konji'), ima štirikolesni pogon Quattro, pri menjalnikih pa je mogoče izbirati med šeststopenjskim ročnim in šeststopenjskim S tronicom. Limuzinski S3 je seveda nekoliko daljši od kombilimuzinskega in ima nekaj kilogramov več.

Prvi vtis
  • Videz

    Usklajena oblika in všečnost s streho ali brez nje nad glavo sta odliki novega A3 Cabrioleta.

  • Motorji

    Na začetku trije sodobni motorji, ob prihodku k nam že pet. Izogibajte se dizlom, v kabriolet spada bencinec.

  • Notranjost in oprema

    V A3 Cabrioletu je dovolj prostora za dva odrasla in dva otroka, oprema pa je seveda odvisna od cene.

  • Cena

    Dobrih 30 tisočakov.

Prva ocena

Prva generacija Audija A3 je bila prodajno uspešna in ne dvomimo, da bo druga nadaljevala njeno uspešno zgodbo.

Podatki

Model: 2.0 TDI

Motor (zasnova): štirivaljni vrstni, turbodizel
Gibna prostornina (cm3): 1.968
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 110 (150) pri 3.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 340 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R6, S ali vsa 4
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge McPherson, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: štirivodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki
Medosna razdalja (mm): 2.595
Dolžina x širina x višina (mm): 4.421 × 1.555 × 1.409
Prtljažnik (l): 320
Masa praznega vozila (kg): 1.460
Največja hitrost: 224
Pospešek (0-100km/h): 8,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,2
Izpust CO2(g/km): 110

Model: 1.8 TFSI

Motor (zasnova): štirivaljni vrstni, turbo
Gibna prostornina (cm3): 1.798
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 132 (180) pri 5.100
Največji navor (Nm pri 1/min.): 250 pri 1.250
Menjalnik, pogon: S7, S
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge McPherson, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: štirivodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki
Medosna razdalja (mm): 2.595
Dolžina x širina x višina (mm): 4.421 × 1.555 × 1.409
Prtljažnik (l): 320
Masa praznega vozila (kg): 1.430
Največja hitrost: 242
Pospešek (0-100km/h): 7,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,8
Izpust CO2(g/km): 133

Model: 1.4 TFSI COD

Motor (zasnova): štirivaljni vrstni, turbo
Gibna prostornina (cm3): 1.395
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 103 (140) pri 5.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 250 pri 1.500
Menjalnik, pogon: R6, S
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge McPherson, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: štirivodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki
Medosna razdalja (mm): 2.595
Dolžina x širina x višina (mm): 4.421 × 1.555 × 1.409
Prtljažnik (l): 320
Masa praznega vozila (kg): 1.365
Največja hitrost: 218
Pospešek (0-100km/h): 9,1
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5.0
Izpust CO2(g/km): 114

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri