Vozili smo: Audi Q3

Najprej je bil Q7. Velik, za večino prevelik. Sledila mu je prodajna uspešnica z imenom Q5. Ravno prav velik za družinsko rabo, dovolj varčen, a hkrati dovolj prostoren. Zdaj je tu (trenutno) najmanjši član družine Audijevih Q-jev – Q3.

10. 2. 2012

V dolžino meri 4,38 metra, kar je štiri centimetre manj od Volkswagnovega Tiguana, medosna razdalja pa je skoraj enaka, 2.603 centimetre. Podobna je zgodba pri notranjem prostoru – in seveda je tudi tehničnih podobnosti pod kožo veliko. A ne gre se slepiti, Q3 vendarle spada v premium razred, in to dokazuje navzven in navznoter.

Da je Q3 Audi, ne morete prezreti že po videzu (tudi če ne bi opazili štirih krogov spredaj ali zadaj). Dnevne luči LED so sicer drugačne oblike kot pri večini avtomobilov te znamke, a podoba v celem (mimogrede: količnik zračnega upora je za avtomobile tega razreda rekordnih 0,32, pravijo pri Audiju) je dovolj blizu večjima Q-jema, da dvoma ni: Q3 je pravi Audi.

Še bolj je to opaziti v notranjosti. Oblike so točno take, kot bi jih od avtomobila te znamke pričakovali, od merilnikov do linij armaturne plošče. Enak je navigacijski sistem, enak je sistem MMI, v nasprotju z obema večjima bratoma pa je samodejna klimatizacija na seznamu doplačilne opreme – serijska je ročna. Merilniki so enaki kot v večini avtomobilov te znamke, z opcijskim barvnim zaslonom med njimi in na vrhu sredinske konzole.

Seveda ne manjka niti sistem Audi Drive Select, ki omogoča prilagajanje obnašanja avtomobila voznikovim željam. Komfortni način poskrbi za mehkejše blaženje in bolj mehko podajanje motorne moči, nastavitve samodejnega menjalnika (ali prikazovalnika priporočene prestave v avtomobilih z ročnim menjalnikom), stopalke za plin, prilagodljivih luči in še česa. Temu načinu in načinoma Auto in Dynamic so dodali še Efficiency, ki delovanje pogonskega sistema, pa tudi klimatizacije ali denimo tempomata, ­podredi čim varčnejši vožnji.

Audi Q3 si lahko zaželite s štirikole­s­nim pogonom ali le kot spredaj gnani ­avto. Na slednjega bo treba še počakati, saj bo v prodajne salone prišel skupaj s 140-’konjskim’ dvolitrskim TDI-jem. Preos­tale tri motorje, ki so na voljo, torej enak TDI, a s 130 kilovati oziroma 176 ’konji’ in dva bencinska turbomotorja z oznako TFSI (dvolitrski s 170 ali 211 ’kon­ji’), je mogoče dobiti le skupaj s štirikole­­s­nim pogonom Quattro. Tudi tokrat ne gre za klasični Quattro, kakršnega smo vajeni (torej z diferencialom Torsen), temveč sistem, namenjen avtomobilom s prečno vgrajenim motorjem s sklopko Haldex.

Tem se bo pozneje pridružil še eden: petvaljni 2,5-litrski TFSI, ki bo verjetno zmogel okroglih 300 ’konjev’.
Na slovenske ceste bo Q3 zapeljal ­oktobra, nekaj manj kot 34 tisočakov pa bo stal osnovni 2.0 TFSI Quattro s 170 ’konji’. K temu bo najpametneje prišteti še okoli 2.800 evrov za paket opreme Bussines, ki pomeni samodejno klimatizacijo, ksenonske žaromete, parkirni sistem zadaj, radio Concert (kar pomeni tudi 6,5-palčni barvni LCD-zaslon na vrhu sredinske konzole in sistem MMI) ter večfunkcijski volan. Varčni bodo morali počakati tja do konca leta, ko bo na voljo 2.0 TDI s prednjim pogonom, ki bo stal 28.900 evrov.

bese­di­lo: Dušan Lukič, foto: tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Dovolj športen, dovolj eleganten in dovolj audijevski.

  • Motorji

    Za začetek le trije, ko se jim bosta pridružila še šibkejši dizel in 2,5-litrski TFSI, pa si bo zaslužil pet zvezdic.

  • Notranjost in oprema

    Zanimivo, da v serijski opremi ni samodejne klimatizacije. Poseči bo treba po seznamu dodatne opreme.

  • Cena

    Q3 si boste sicer lahko privoščili tudi za manj kot 30 tisočakov, a za normalno opremljenega in motoriziranega raje računajte na kakih 36 tisoč evrov.

Prva ocena

Audijev skok v ta razred mehkih terencev je ambiciozen in dobro zastavljen, vprašanje je le, kako se bodo potencialni kupci odzvali na kombinacijo cene in osnovne opreme.

Podatki

Model: 2.0 TFSI Quattro 155 kW

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni, turbo
Gibna prostornina (cm3): 1984
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 155/211 pri 5000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 300 pri 1800
Menjalnik, pogon: DS7, vsa 4
Prednja prema: McPhersonove vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: štirivodilna prema
Dolžina x širina x višina (mm): 4385 x 1831 x 1590
Prtljažnik (l): 460/1365
Masa praznega vozila (kg): 1640
Največja hitrost: 230
Pospešek (0-100km/h): 6,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 7,7
Izpust CO2(g/km): 179
Opombe:

R6= ročni, S5= samodejni

Model: 2.0 TFSI Quattro 125 kW

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni, turbo
Gibna prostornina (cm3): 1984
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 125/170 pri 4300
Največji navor (Nm pri 1/min.): 280 pri 1700
Menjalnik, pogon: R6, vsa 4
Prednja prema: McPhersonove vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: štirivodilna prema
Dolžina x širina x višina (mm): 4385 x 1831 x 1590
Prtljažnik (l): 460/1365
Masa praznega vozila (kg): 1585
Največja hitrost: 212
Pospešek (0-100km/h): 8,2
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 7,3
Izpust CO2(g/km): 174
Opombe:

R6= ročni, S5= samodejni

Model: 2.0 TDI Quattro

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni, turbodizel
Gibna prostornina (cm3): 1968
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 130/176 pri 4200
Največji navor (Nm pri 1/min.): 380 pri 1750
Menjalnik, pogon: DS7, vsa 4
Prednja prema: McPhersonove vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: štirivodilna prema
Dolžina x širina x višina (mm): 4385 x 1831 x 1590
Prtljažnik (l): 460/1365
Masa praznega vozila (kg): 1660
Največja hitrost: 212
Pospešek (0-100km/h): 8,2
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,9
Izpust CO2(g/km): 156
Opombe:

R6= ročni, S5= samodejni

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri