Vozili smo: BMW M6 Gran Coupe in Z4

11. 6. 2013
Deli

Uvrščam se med tiste udeležence v prometu, ki ljubijo hitro vožnjo. Če jo zagotavlja odličen in varen avtomobil z močnim motorjem, še toliko bolj. A da se razumemo – moram biti na voznikovem sedežu, ne na sopotnikovem  ...

Novi bavarski M je namenjen vsem – vozniku in sopotnikom. Za to so že osnovni različici dodali par zadnjih vrat in tako olajšali dostop do zadnje klopi. No, čeprav je BMW 6 Gran Coupe lahko registriran za prevoz petih oseb, se zdi bolj verjetno, da bosta zadaj (če že) sedela le dva potnika, ki sta jima tudi lahko namenjena dva 'prava' sedeža. Zato naj velja, da je Gran Coupe namenjen štirim osebam. V nasprotju z običajnim Coupejem je v Gran Coupeju, tudi zaradi 113 milimetrov daljše medosne razdalje, za kolena zadnjih potnikov več prostora, a razkošja vseeno ne gre pričakovati. Kljub skoraj pet metrov dolgemu avtomobilu. Seveda BMW M6 Gran Coupe stavi na drugačne kupce, na tiste, ki želijo z avtomobilom uživati v vožnji in se z njim tudi postavljati. In ti se večinoma vozijo sami ali zgolj v družbi enega sopotnika (beri: ene sopotnice).

BMW M6 Gran Coupe se v primerjavi s svojo osnovno različico pohvali z večjimi odprtinami za zajemanje zraka, LED-lučmi in posebnimi M-ledvičkami, oblikovanimi in izbranimi zgolj za model M. Tudi s strani da avtomobil jasno vedeti, zakaj je M. Velike odprtine za 20-palčna kolesa, drugačna vzvratna ogledala in značilne M-'škrge' ne dopuščajo dvomov. Prav tako ne zadek. Zračni difuzor, dve dvojni izpušni cevi, potisnjeni povsem v vogala odbijača, in za vsak primer še velika M-značka. Poleg vsega pa je tu še streha, narejena iz lahkih materialov in ozaljšana z vidno karbonsko strukturo.

Manj razburljivosti ponuja avtomobil v notranjosti, saj kljub vsej svoji športnosti da vedeti, da gre za elegantno limuzino oziroma štirivratni kupe. Tako so drugačni predvsem vozniški kokpit, vključno s trikrakim volanskim obročem, izstopata pa še prednja športna M-sedeža. Drugačnost prinaša tudi sredinska konzola s prestavno ročico M, okoli katere so nameščeni dodatni gumbi, s katerimi se uravnava oziroma izbira način vožnje, prilagajata podvozje in odzivnost motorja, menjalnika in volanskega obroča oziroma njegovega servoojačevalnika. Individualne nastavitve je možno shraniti in jih nato izbrati prek gumbov M Drive na volanskem obroču.

Seveda pa BMW M6 Gran Coupe tako kot vsak M ponuja največ 'razburjenja' pod motornim pokrovom. Tja je pospravljen 4,4-litrski osemvaljnik, ki ob pomoči dveh turbopuhal in neposrednega vbrizga goriva kar kipi od moči. Čeprav je BMW M6 Gran Coupe v osnovi težak skoraj 1,9 tone, 560 'konj' poskrbi, da je še tako velik in težak avtomobil pravi športnik. Od 0 do 100 km/h traja pospešek vsega 4,2 sekunde, največja hitrost je elektronsko omejenih 250 km/h. Seveda je na voljo posebni voznikov M-paket, v katerem največja hitrost ni omejena, kazalec hitrosti pa se ustavi na številki 305. V BMW-ju M6 Gran Coupe za prenos moči skrbi sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko. Poleg športno hitrega prestavljanja se pohvali tudi s posebnim programom speljevanja (Launch Control) ter varčnim programom udobne vožnje (Low Speed Assistance) v sodelovanju s sistemom start-stop.

O vožnji ne gre izgubljati veliko besed. Bavarski avtomobili že v svojih osnovnih različicah veljajo za avtomobile, ki ponujajo največ užitka v vožnji, če pa je dodana črka M, je športnost zagotovljena v pravem pomenu besede. Motor v nizkih vrtljajih globoko brbota, pri pospeševanju pa zarjove, da se naježi tudi koža, ne le dlake. Težav s pospeševanjem seveda ni, načeloma tudi z lego avtomobila ne, se je pa treba zavedati teže avtomobila, kajti prevelika hitrost ob vstopu v ovinek ali med zaviranjem (kljub izbirnim karbonsko-keramičnim M-zavoram) ne prinaša nič dobrega. Zakona fizike ne more premagati še tako dober varnostno-asistenčni sistem.

BMW Z4

V novo poletje se pelje tudi kozmetično prenovljeni roadster Z4. Pokriva ga trda zložljiva streha, ki je doplačilno na voljo tudi v dveh kontrastnih barvah, nekovinski Black in kovinski Titanium Silver. Streha je seveda električno pomična, pomikamo pa jo lahko do hitrosti 40 km/h (pomik traja 19 sekund). Kozmetična prenova je poleg prednjih in zadnjih odbijačev zajela tudi luči, tako zdaj tudi prednje 'nastopajo' s prepoznavnimi BMW LED-obroči. Novi oziroma prenovljeni Z4 je zdaj na voljo v več barvah karoserije, z dodanimi paketi opreme, novimi varnostnimi sistemi in novimi dodatki iz sklopa BMW ConnectedDrive.

Razširjena je tudi motorna paleta. Vstopni model je Z4 sDrive 18i, ki ga poganja dvolitrski bencinski motor s tehnologijo TwinPower Turbo in se postavlja s 156 'konji'. Dovolj, da Z4 z njim od 0 do 100 km/h pospeši v 7,9 sekunde in doseže največjo hitrost 221 km/h. Serijsko mu pripada šeststopenjski ročni menjalnik, doplačilna možnost je osemstopenjski samodejni menjalnik. Druga motorna ponudba ostaja nespremenjena.

Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja