Vozili smo: BMW X1 xDrive28i

20. 3. 2011
Deli

Pri BMW-ju so šestvaljnik zamenjali s štirivaljnikom. S turbopuhalom, seveda.

V dobi zmanjševanja prostornin (tako imenovani downsizing) je tudi BMW zamenjal trilitrski šestvaljnik s prisilno polnjenim dvolitrskim štirivaljnikom. Deloma aluminijasti motor skromnejših mer (kar je z manjšo maso že velik plus) se lahko pohvali z vrhunsko tehnologijo, začenši z neposrednim vbrizgavanjem goriva (natančni, sredinsko postavljeni injektorji zmorejo tlake do 200 barov), spremenljivim krmiljenjem ventilov Valvetronic in prilagodljivim delovanjem odmičnih gredi (dvojni Vanos).

Največja poslastica pa je turbopuhalo, ki s tehnologijo Twin Scroll oziroma dvojnim vhodom za izpušne pline poskrbi za poskočnost tudi v nižjih vrtljajih. Čeprav se pri BMW-ju hvalijo s kar 180 kilovati (245 'konji'), smo vseeno pričakovali malce več iskrosti, vendar moramo pri tem upoštevati še izgube zaradi stalnega štirikolesnega pogona xDrive (elek­tronsko krmiljena večlamelna sklopka) in kar osemstopenjskega samodejnega menjalnika.

No, serijsko so mu namenili šeststopenjskega ročnega, osem prestav je na seznamu dodatne opreme. Malce nostalgije smo imeli le pri zvoku motorja: šestvaljnik je imel popolnoma drugače frekvence, veliko bolj 'polne' in všečne širšemu krogu ljudi, da o zapriseženih BMW-jevih voznikih sploh ne govorimo. Toda napredek, čeprav številke kažejo drugače, zahteva tudi nekaj odrekanja.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja