Vozili smo: Ford EcoSport

13. 2. 2014
Deli

EcoBoost, EcoSport, 'eco' kaj? Talenta za imena pri Fordu res nimajo, vsaj če upoštevamo še Kugo.

Toda EcoSport je v nasprotju z malce čudnim imenom kar zanimiva novost, ki bo popestrila Fordovo izbiro avtomobilov. Podkrepila bo tudi napovedano ofenzivo Fordovih novosti, ki naj bi jih bili deležni v prihodnjih letih. Ob Kugi in EcoSportu naj bi namreč za pristaše terencev že kmalu ponudili še večjega, bolj ameriškega Edgea. S takšno ponudbo si pri Fordu obetajo, da bo šel tudi njihov evropski posel na bolje. Ob običajni Fiesti in zdaj še novem B-Maxu se bo kot križanec s terenskimi geni med manjše avtomobile uvrstil še ta avtomobilček, ki ima prav zanimivo poreklo. EcoSporta so v Braziliji pred slabim letom dni predstavili že kot drugo generacijo. Se spomnite evropskega Fusiona? No, ta škatlasti avtomobil, ki so ga pri Fordu evropskim kupcem ponudili pomladi leta 2002 (in jih je pri nas še kar veliko na cestah, saj je bil v ponudbi vse do pred dvema letoma), je dal obliko prvemu EcoSportu. Brazilci so se prvi zavedli, kaj se da narediti iz Fusiona, in tudi zato je bil tam EcoSport še bolj priljubljen kot njegov evropski prednik. Namenili so mu celo štirikolesni pogon.

Evropski EcoSport bo precej drugačen. Podobno kot Fusion bo imel le prednji pogon, podobno velik bo tudi prtljažnik, posebna novost pa bo, da bo na prtljažnih vratih, ki se odpirajo vstran (tečaji so na levem stebričku C), nameščeno nadomestno kolo (brez tega je EcoSport dolg le 3,998 metra). Spet nenavadnost, že zato ker nam nekatere druge avtomobilske tovarne zdaj vse večkrat pod dnom prtljažnika sploh ne privoščijo več nadomestnega kolesa.

Kaj torej sploh je EcoSport? Je alternativna izbira vsem tistim sodobnim zaobljenim in nepreglednim avtomobilom, ki se zdaj kot gobe po dežju pojavljajo pri večini izdelovalcev. Ecosportova karoserija je neverjetno pregledna (naprej in nazaj, kljub nadomestnemu kolesu ali pa prav zaradi tega). Notranjost vas ne more presenetiti, prava Fordova je. Armaturna plošča si je za zgled vzela Fiestino (z majhnim zaslonom v sredini ter številnimi upravljavskimi gumbi pod njim). Prostorna in udobna prednja sedeža prepričata, zadnja klop nekoliko manj.

V EcoSportu sta na voljo dva zelo nova Fordova motorja, bencinski litrski trivaljnik in dizelski 1,5-litrski dizel, pri obeh seveda z 'dihalno' pomočjo turbopuhal. Oba sta dobra pogonska stroja in dobro pristajata sicer ne ravno najlažjemu avtomobilu. Bencinski enolitrski motor (mednarodni motor leta 2012 in 2013) se odlično izkaže s prepričljivo močjo in dobrimi pospeški, še prepričljivejši v nizkih vrtljajih pa je turbodizel. Ker sta pri obeh tudi normna poraba in izpuh CO2 solidna, se bodo kupci o eni ali drugi motorizaciji odločali predvsem v skladu s svojim prevladujočim načinom uporabe. Za hitre bo seveda primernejši bencinski trivaljnik, za tiste, ki radi vozijo zložno in varčujejo, bo pravšnji turbodizel. V ponudbi je še 1,5-litrski običajni bencinski motor, ki bo tudi edini na voljo z ročnim ali dvosklopčnim samodejnim menjalnikom. Prav tu se morebiti lahko utrne še kakšen dvom o tem, ali je to res zadnja Fordova ponudba, namreč da so vsi ročni menjalniki le petstopenjski.

Ford bo EcoSporta v Evropi začel prodajati prihajajočo pomlad, a za vse morebitne slovenske kupce imamo slabo novico: Ford se osvajanja evropskih trgov vedno loteva počasi in z EcoSportom bo to še poudarjeno polagoma. Za zdaj dobave slovenskemu uvozniku, ljubljanskemu Summit Motorsu, še niso mogli zagotoviti za leto 2014. No, morda se stvari vendarle premaknejo na bolje.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol