Vozili smo: Honda CR-V HybridZnana ideja, nova izvedba

Hondin CR-V je že pred časom tudi k nam zapeljal kot nov model. Prihodnjo pomlad se bo turbobencinskemu pridružil še hibridni pogon. Ta postreže z presenetljivo novostjo – ukinitvijo menjalnika.

Znana ideja, nova izvedba (foto: Honda) Honda
4. 1. 2019

Pri Hondi so se odločili, da bodo za Evropo namesto turbodizlov v novem CR-V ponujali hibridni pogon. Gredo torej svojo pot, čas pa bo pokazal, ali bodo nad njo navdušili tudi kupce CR-V. Ta se ponaša z rekordom, že nekaj let je zaradi uspeha v ZDA najbolje prodajani terenec na svetu. Z uvedbo hibridnega pogona pa je Honda dodala še svetovno novost – opustili so običajni menjalnik!

Honda je pripravila nov hibridni sistem, imenovali so ga i-MMD, kar je kratica za angleško oznako 'intelligent Multi-Mode Drive). Združili so dvolitrski bencinski motor (ki deluje z Atkinsonovim ciklom) in dva elektromotorja, za hranjenje električne energije skrbi litijeva ionska baterija. Celoten hibridni sistem brez posebnih opaznih točk delovanje spreminja med običajnim električnim pogonom, hibridnim pogonom ter direktno povezavo motorja na notranje zgorevanje. Tak sistem zdaj prvič pri osebnem avtomobilu ne potrebuje običajnega menjalnika (ročnega ali kakršnega koli samodejnega) in celo običajne sklopke. Za speljevanje namesto sklopke služi pač elektromotor. Dva elektromotorja sta zato, ker eden večinoma deluje kot generator, drugi pa kot pogonski motor. Za vklop neposredne zveze med bencinskim motorjem in pogonskim diferencialom pa poskrbi sklopka, ki motorno gred priključi na pogon.

Ko CR-V Hybrid poganja zgolj elektromotor, električno energijo dobiva iz litijeve ionske baterije, pogon pa gre direktno na pogonska kolesa (dvo- ali štirikolesnega pogona). Hibridni pogon pošilja moč na pogonska kolesa takrat, ko za elektriko v elektromotorju poskrbi generator, ki ga seveda takrat poganja bencinski motor. Da bi se vklopil bencinski motor za direktni pogon pogonskih koles, pa poskrbi posebna sklopka, ki motorno gred neposredno poveže s pogonskim diferencialom. Posamezni načini pogona se pri tem CR-V vklapljajo samodejno in po potrebi. Seveda speljemo z električnim, največjo hitrost, ki je elektronsko omejena, pa avtomobil doseže v hibridnem pogonu. Pri Hondi pravijo, da so takšen sistem izbrali zato, ker tako zagotovijo, da bencinski motor večino časa (kadar deluje) lahko deluje v najbolj optimalnem območju glede izrabe goriva. Hibridni CR-V je na voljo s prednjim ali pa štirikolesnim pogonom, saj ta del v primerjavi z običajnim ni nič drugačen.

Tudi sicer pri novi Hondi CR-V (četrtem rodu tega avtomobila) v primerjavi s predhodnikom vsaj videza niso preveč spreminjali. Podaljšali pa so medosno razdaljo (za tri centimetre) in tako pridobili nekaj prostora v kabini, kjer pri tisti z običajnim turbobencinskim motorjem lahko izberete celo tretjo sedežno vrsto. Hibridni CR-V te sicer nima, ker je (sicer še vedno primerno velik) prtljažnik manjši na račun hibridne baterije, shranjene pod dnom prtljažnika.

Omeniti velja tudi precej bogato opremo s številnimi elektronskimi pomočniki. Zanje pri Hondi uporabljajo oznako Honda Sensing. Ta vsebuje zaviranje v sili, opozorilnik na nevarnost trčenja, opozorilnik za zapuščanje voznega pasu, pomoč pri držanju smeri po voznem pasu, aktivni tempomat, razpoznavanje prometnih znakov in samodejno pomoč prilagajanja hitrosti omejitvam na cesti. Serijsko pa so tu še opozorilnik za nadzor mrtvega kota, prečnega prometa (ob vzvratni vožnji) ter kamera za vzvratno vožnjo.

Za zdaj za slovenski trg še nista znana niti točen prihod dodatnega modela v ponudbo pri AC Mobilu pa tudi ne cena za hibridne različice. Glede na napovedano razliko v ceni na nekaterih zahodnoevropskih trgih pa lahko napovemo, da cena ne bo veliko višja, kot če bi ponujali turbodizelski motor (s samodejnim menjalnikom).

Prvi vtis
  • Videz

    V primerjavi s prejšnjim rodom se oblika ni veliko spremenila.

  • Motorji

    Hibridni pogon obeta zelo zmerno porabo.

  • Notranjost in oprema

    CR-V je prostoren in dobro opremljen, tudi s številnimi sodobnimi elektronskimi pomočniki.

  • Cena

    Še ni znana, bo pa v primerjavi z bencinsko različico zanimiva za tiste, ki iščejo varčen avto.

Prva ocena

Zanimiv nov hibridni sistem, ki vsaj po vtisu s prve vožnje omogoča zmerno porabo tudi tako velikega in težkega prevoznega sredstva.

Podatki

Model: 2,0 i-VTEC Hybrid

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, Atkinsonov cikel
Gibna prostornina (cm3): 1.993
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 107/145 pri 6.200; skupno 135/184
Največji navor (Nm pri 1/min.): 175 pri 4.000; skupno 315
Menjalnik, pogon: neposredi; prednji/štirikolesni
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilska prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.663
Dolžina x širina x višina (mm): 4.600 x 1.855 x 1.453
Prtljažnik (l): 497
Masa praznega vozila (kg): 1.614/1.672
Največja hitrost: 180
Pospešek (0-100km/h): 8,8/9,2
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,3/5,5
Izpust CO2(g/km): 120/126

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri