Vozili smo: Jeep Compass in Wrangler

Še pred letom dni smo se čudili, kako bosta šla skupaj ameriški in italijanski avtomobilski način. Jeep bo prvi poskušal dokazati, da gre!

29. 5. 2011

Legendam je včasih težko. Jeep pa je, to najbrž ve vsak otrok, res prava legenda za avtomobile z vsemi gnanimi kolesi. A pred letom in pol ga je doletela enaka usoda kot lastnika te legendarne znamke, Chrysler. Najprej ga je Amerika podržavila, da bi se sploh lahko obdržal, nato je sledil stečaj in novi Chrysler je ameriška država podelila italijanskemu Fiatu. Dobili so ga tako rekoč na 'lepe oči', no, za obljubo, da bodo s svojim tehnološkim znanjem ameriško podjetje vrnili na pot uspehov.

Po trdno določenih pogojih pogodbe o Fiatovem sodelovanju so Američani koncernu iz Torina pred kratkim prepisali prvih pet dodatnih odstotkov lastništva, zdaj jih ima 30. Pod Fiatovim vodstvom je Jeep znamka, ki bo ohranila še največ tistega iz preteklosti. Seveda ima še naprej status specialista za štirikolesni pogon. Pravzaprav ji je Fiat, vsaj za svoj poslovni načrt zunaj ZDA, namenil pomembno mesto dopolnilne znamke, ki jo bodo popolnoma vključili v svojo ponudbo.

Američani so svoj posel priprav in osvežitev opravili v slabem letu, Jeepovi novi ali prenovljeni izdelki pa so se nato postavili na ogled na januarskem detroitskem salonu. Tudi za evropsko ponudbo je konstrukcijski oddelek moral narediti veliko, a marčevski ženevski salon je vendarle postregel z evropskimi različicami. Prenova je bila pravočasna, ko pa bodo konec maja zaživele še nove podjetniške povezave v Evropi, se bo lahko začelo novo evropsko poglavje Jeepa – pod Fiatovim okriljem.

Za dober ponoven evropski start so osvežili vse tri modele, ki naj bi sestavljali ponudbo. Jeepu Compassu so prenovili zunanjost, notranjost in dizelske motorje, Jeep Grand Cherokee pa je pred začetkom evropske prodaje povsem novega, četrtega rodu. Osvežitve si je zaslužil tudi najstarejši model, Jeep Wrangler.

Jeep Compass: Osveženi videz
Compassu so v Detroitu in Torinu namenili prenovljeno zunanjost, ki jo bomo najhitreje prepoznali z novo, v slogu Grand Cherokeeja izvedeno masko. Ta mu zelo pristaja in Compass se zdi kot prerojen. Tudi notranjost je Jeep precej predelal, ­tako da je zdaj zelo izboljšal vtis kakovosti v primerjavi z močno cenenim videzom notranjosti v prvotnem modelu.

Za evropski trg pa je zdaj povsem nov 2,2-litrski turbodizelski motor. Ta je nadaljnji Chryslerjev razvoj dediščine, ko je to podjetje še sodelovalo z nemškim Daimlerjem. Za Compassa so v Detroitu skupaj z inženirji iz Torina razvili dve različici, s 100 in 120 kilovati. Manj zmogljiv bo namenjen tudi novosti v Jeepovem programu, različici z zgolj prednjim pogonom … Podobno nalogo ima tudi dvolitrski bencinski motor.

Tudi štirikolesni pogon z oznako Freedom Drive I je novost. Opremljen je s centralnim diferencialom z dodatno zaporo (ki jo ročno vzpostavimo z vzvodom med prednjima sedežema). Tik pred zadnjim diferencialom je postavljena elektronsko podprta sklopka, ki prenos moči med prednji in zadnji par koles uravnava brezstopenjsko, od izhodiščnega 95 : 5 do kateregakoli razmerja, ki ga določi elektronika za primer zdrsavanja koles.

Močnejši turbodizel skupaj s štirikolesnim pogonom se izkaže za dokaj sprejemljiv primerek 'mehkega' terenca, primernega predvsem za uporabo na običajnih cestah, a preizkus z vožnjo po lahko prevoznem terenu je pokazal, da je Compass tudi dovolj zmogljiv v razmerah, kjer se morajo avtomobili znamke Jeep dobro znajti.

Jeep Wrangler: dve karoserijski različici
Wrangler je Jeepov tradicionalni izdelek, po videzu in tistem, kar zmore pri vožnji po terenu, skratka spet pravi Jeep. Tudi narejen je prav za oboje, zdaj nekoliko osvežen, da bo lažje izpolnil zahteve sodobnega, vse manj terenskega avtomobilizma.

V dveh karoserijskih različicah zadovolji različna pričakovanja kupcev. Običajen (kratek) z le dvoje bočnimi vrati (če sploh), s štirimi vrati z dodatno oznako Unlimited (ima 52 cm daljšo medosno razdaljo).

Znanim štirikolesnim konfiguracijam so zdaj dodali še sistem za ustavitev in ponovni zagon motorja. Wrangler je na voljo z dvema motorjema in s tremi stopnjami opreme (Sport, Sahara, Rubicon).

Kdo bo zastopal Jeepa pri nas?
Pri nas je uradno še povsem nejasno, kdo naj bi zastopal in prodajal ameriško znamko Jeep. Dosedanjemu distributerju, podjetju Jeep Chrysler Import, konec maja poteče pogodba, ki so jo podpisali z evropsko podružnico tedanjega ameriškega podjetja. Za distribucijo znamke Jeep se poteguje Avto Triglav, ki je kandidat tudi za nadaljevanje distribucije znamke Lancia. Ta je svoj prodajni program združila s Chryslerjem. Več bo znano konec maja, ko bodo stare pogodbe potekle.

Prvi vtis
  • Videz

    Tudi z novo masko v slogu Grand Cherokeeja Compass ne bo prav privlačen avto.

  • Motorji

    Turbodizelski motor dveh različnih zmogljivosti je prav sprejemljiva ponudba, manj prepričata obe bencinski različici.

  • Notranjost in oprema

    Ameriškega pomanjkanja okusa še niso spremenili.

  • Cena

    Če bo pri nas na voljo, ne bo poceni. Za tekmece navajajo Tiguana, Kugo in RAV 4!

Prva ocena

Compass naredi v prenovljeni izvedbi odločno boljši vtis kot pred leti, a zasnova je bila že ob predstavitvi prvega malce zastarela.

Podatki

Model: Jeep Compas 2.0

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, bencinski
Gibna prostornina (cm3): 1998
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 115 (156) pri 6300
Največji navor (Nm pri 1/min.): 190 pri 5100
Menjalnik, pogon: R5, spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika
Medosna razdalja (mm): 2635
Dolžina x širina x višina (mm): 4448 x 1812 x 1663
Prtljažnik (l): 328/1269
Masa praznega vozila (kg): od 1428
Največja hitrost: 185
Pospešek (0-100km/h): 10,6
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 7,6
Izpust CO2(g/km): 175
Opombe:

R5, R6 = ročni, S-CVT = samodejni brezstopenjski

Model: Jeep Compas 2.4

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, bencinski
Gibna prostornina (cm3): 2360
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 125 (170) pri 6000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 220 pri 4500
Menjalnik, pogon: R5 ali S-CVT; štirikolesni
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika
Medosna razdalja (mm): 2635
Dolžina x širina x višina (mm): 4448 x 1812 x 1663
Prtljažnik (l): 328/1269
Masa praznega vozila (kg): od 1460
Največja hitrost: 180
Pospešek (0-100km/h): 10,7
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 8,1
Izpust CO2(g/km): 187
Opombe:

R5, R6 = ročni, S-CVT = samodejni brezstopenjski

Model: Jeep Compas 2.2 CRD 136

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 2143
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 100 (136) pri 4200
Največji navor (Nm pri 1/min.): 320 pri 1400 do 2800
Menjalnik, pogon: R6, spredaj ali štirikolesni
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika
Medosna razdalja (mm): 2635
Dolžina x širina x višina (mm): 4448 x 1812 x 1663
Prtljažnik (l): 328/1269
Masa praznega vozila (kg): od 1564
Največja hitrost: 201
Pospešek (0-100km/h): 11,5
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,1
Izpust CO2(g/km): 161
Opombe:

R5, R6 = ročni, S-CVT = samodejni brezstopenjski

Model: Jeep Compass 2.2 CRD 163

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 2143
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 120 (163) pri 4200
Največji navor (Nm pri 1/min.): 320 pri 1400 do 3600
Menjalnik, pogon: R6, štirikolesni
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika
Medosna razdalja (mm): 2635
Dolžina x širina x višina (mm): 4448 x 1812 x 1663
Prtljažnik (l): 328/1269
Masa praznega vozila (kg): od 1605
Največja hitrost: 201
Pospešek (0-100km/h): 10,6
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,6
Izpust CO2(g/km): 172
Opombe:

R5, R6 = ročni, S-CVT = samodejni brezstopenjski

Model: Jeep Wrangler 3.8 V6

Motor (zasnova): V6, bencinski
Gibna prostornina (cm3): 3778
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 146 (199) pri 5000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 315 pri 5000
Menjalnik, pogon: S4, štirikolesni
Prednja prema: toga prema, prečna vodila, vijačni vzmeti, blažilnika, Panhardov drog, stabilizator
Zadnja prema: toga prema, vzdolžna vodila, vijašni vzmeti, blažilnika, Panhardov drog
Medosna razdalja (mm): 2424/2947
Dolžina x širina x višina (mm): 4223 x 1873 x 1800-1865 (4751 x 1877 x 1800-1865**)
Prtljažnik (l): 141/714 (498/934**)
Masa praznega vozila (kg): od 1994
Največja hitrost: 176
Pospešek (0-100km/h): 10,6 (11,9**)
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 12,1 (12,3**)
Izpust CO2(g/km): 276 (285**)
Opombe:

R5, R6 = ročni, S-CVT = samodejni brezstopenjski

Model: Jeep Wrangler 2.8 CRDi V6

Motor (zasnova): V6, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 2776
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 147 (200) pri 3600
Največji navor (Nm pri 1/min.): 410 pri 2600 do 3600 (460 pri 1600 do 2600)
Menjalnik, pogon: R6/S5, štirikolesni
Prednja prema: R5, R6 = ročni, S-CVT = samodejni brezstopenjski
Zadnja prema: toga prema, vzdolžna vodila, vijašni vzmeti, blažilnika, Panhardov drog
Medosna razdalja (mm): 2424/2947
Dolžina x širina x višina (mm): 4223 x 1873 x 1800-1865 (4751 x 1877 x 1800-1865**)
Prtljažnik (l): 141/714 (498/934**)
Masa praznega vozila (kg): od 2128
Največja hitrost: 172
Pospešek (0-100km/h): 10,6 (11,1**)
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 7,1 (7,4)
Izpust CO2(g/km): 187 (194**)
Opombe:

R5, R6 = ročni, S-CVT = samodejni brezstopenjski

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri