Vozili smo: Mazda CX-5 in Mazda6

22. 4. 2015
Deli

Znano je, da imajo zaradi izboljšav svojih modelov pri Mazdi posluh za pripombe kupcev in strokovne javnosti.

Pogosto se zgodi, da na mednarodnih predstavitvah Mazdinih avtomobilov japonski inženirji zahtevajo od novinarjev prve vtise o določenem modelu, in zanimivo je videti, kako kimajo z glavo in si vse zapisujejo v beležke. A vse to le z enim razlogom: za njih prenova modela ni le osvežitev videza avta, ampak izboljšava na vseh področjih. 
Nova Mazda6 in CX-5 sta modela, ki pri Mazdi nosita naziv zastavonoši. To potrjujejo tudi prodajne številke, saj oba modela skupaj tvorita 52-odstotni delež prodaje v Sloveniji. Tik pred ženevskim salonom pa prihajata na trg s prenovo, s katero se pri Mazdi želijo približati premijskemu segmentu.
Oba modela imata nekoliko spremenjen videz. Ostaja prepoznaven tako imenovani kodo dizajn, le da ga tokrat poudarja spremenjena maska ter malce drugačen svetlobni podpis v žarometih. Ti so zdaj v obeh modelih na voljo v napredni LED-tehnologiji. Tudi meglenki nista več klasični halogenski, temveč svetita s pomočjo LED-žarnic. Precej več sprememb je zaznati v notranjosti. Oba avta sta bolje zvočno izolirana in na tem področju je bilo narejenega res veliko, saj je bilo v preteklosti precej pripomb na povečano raven hrupa med vožnjo. Armaturni plošči v obeh Mazdah sta sicer le deloma spremenjeni, a je takoj zaznati izboljšave. Vgradili so nov večpredstavnostni sistem, imenovan MZD Connect, s sedempalčnim zaslonom, občutljivim za dotik, oba avta imata zdaj ročno zavoro, ki se proži prek stikala, dodali so možnost izbire voznih profilov, Mazdi6 so namenili head up zaslon in možnost ogrevanja zadnjih sedežev, oba pa sta založena z obilico naprednih asistenčnih sistemov. Obema so vgradili sistem, ki poleg tega, da v sili zavira pri mestnih hitrostih, pazi tudi na nenadzorovane premike vozila v vzvratno smer. Če bo avto na klancu lezel nazaj, bodo tipala hitro zaznala morebitno oviro in avto se bo hipoma ustavil.
Čeprav ne gre pričakovati, da bo prodajna uspešnica, so novi Mazdi CX-5 poleg obstoječih motorjev namenili še 2,5-litrskega bencinarja. Na drugi strani, pri Mazdi6 motorji ostajajo enaki, so pa zdaj ponudili možnost izbire štirikolesnega pogona, in sicer le pri kombijevski različici v kombinaciji z obema dizelskima motorjema.
Nekoliko so spremenjeni tudi paketi opreme. Ker so kupci izrazili željo po najvišji ravni opreme, a vendarle brez usnja v notranjosti, so paketu Revolution dodali še Revolution Top, ki pomeni vrh ponudbe. O dobri založenosti z opremo priča podatek, da so novi LED-žarometi na voljo že pri srednji stopnji opreme Attraction. Sicer pa cene ostajajo podobne kot pri predhodniku: CX-5 s šibkejšim bencinarjem in vstopno opremo Challenge bo na voljo za nekaj manj kot 23 tisočakov, cene za Mazdo6 pa se začnejo pri 21.290 evrih (G145 Emotion). Enaka ostaja tudi cenovna politika, in sicer da ne delajo razlik v ceni med limuzinsko in kombijevsko različico Mazde6.

Besedilo Saša Kapetanovič, foto: Saša Kapetanovič, tovarna

Novo na Metroplay: "Ne obstaja tema, o kateri se ne bi smeli šaliti!" - Lado Bizovičar | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem