Ko govori oblika: vozili smo Mercedes-Benz razred E kupe

Sicer je nehvaležno ocenjevati obliko, a vsaj na prvi pogled zdi se, da je kupe razreda E eden lepših avtomobilov z zvezdo na nosu.

Ko govori oblika: vozili smo Mercedes-Benz razred E kupe (foto: Sebastjan Plevnjak) Sebastjan Plevnjak
12. 3. 2017

Tako je zdaj več kot očitno, da Mercedesi ne navdušujejo več zgolj s kvaliteto, ampak tudi z obliko. Verjetno se sedaj ponavljamo že kot papige, a če smo lahko Slovenci na koga ponosni, smo lahko zagotovo tudi na Roberta Lešnika, na našega rojaka, ki je povsem prenovil Mercedesovo podobo. In to ne le zgolj enega modela, temveč celotno paleto. Posledično zdaj avtomobili z zvezdo na nosu mikajo tudi mlajše kupce, kar so si sicer pri znamki prizadevali že vse od rojstva najmanjšega Mercedesa razreda A. Pri tem pa je vseeno potrebno ostati na realnih tleh in se zavedati, da so tudi najmanjši Mercedesi namenjeni tistim kupcem, ki so pripravljeni za avto odšteti malce več.

Oblikovno je novi kupe razreda E eden lepših Mercedesov med osebnimi avtomobili.

Enako velja tudi za novi razred E v kupejevski podobi. Ni najcenejši, je pa bolj kot ne najlepši. Vsaj znotraj znamke. Od predhodnika je za dobrih deset centimetrov daljši, več kot sedem širši in dobre tri višji, kar pomeni, da je njegova oblika še bolj mogočna in športna. A brez skrbi - ne gre za čistokrvnega športnika, saj predvsem zadek oblikujejo nežne in elegantne linije. Lahko bi rekli da je novinec pomanjšana izdaja večjega kupeja razreda S, pri čemer je kupe razreda E celo bolj skladen in všečen. 

Oblikovalci so se potrudili tudi z notranjostjo. Ta je v osnovi sicer podobna tisti iz limuzine razreda E, a je ozaljšana z nekaterimi detajli, kot so denimo zračniki v obliki turbine, ki dajo notranjosti poseben pečat. Opazno več je prostora tudi na zadnji klopi.    

 Notranjost zaznamujejo novi zračniki v obliki turbine.

Tudi glede opreme ni nejasnosti. Kupe razreda E ponuja prav vse, kar ponuja limuzinska različica, vključno z vsemi varnostno-asistenčnimi sistemi, od katerih jih je sicer precej seveda na voljo za doplačilo. Tako zna sam parkirati, voziti v zastojih in polsamodejno voziti tudi na avtocesti. Spremlja promet pred in za avtomobilom, kar je dovolj, da zna z nekaj voznikove pomoči povsem samodejno zamenjati vozni pas.  In ker se tudi kupe razreda E ponaša z zelo dolgimi vrati, ga je mogoče preko aplikacije na telefonu na daljavo zapeljati v ali iz garaže in si posledično olajšati vstop ali izstop iz avta. A tako kot odklepanje preko pametnega telefona tudi slednja funkcija (še) ne deluje v Sloveniji.  

Poleg že omenjenih zračnikov, v notranjosti najbolj izstopajo še ogromni zaslon, volanski obroč z verjetno najbolj uporabnimi stikali, občutljivimi na dotik, odlična ergonomija in nadpovprečni materiali. 

V začetku prodaje bo novi kupe razreda E na voljo s štirimi motorji. Če so bencinski motorji bolj kot ne že znani, pa je novost dvolitrski dizelski štirivaljnik, s 194 ‘konji’ in 400 Nm. Njegovemu delovanju bi težko kaj očitali, še več, zdi se, da deluje mirno in tišje kot večina Mercedesovih dizelskih agregatov doslej. Seveda pa je za slednje zaslužna tudi zvočna izolacija potniške kabine, ki je na zares visoki ravni. Prav vsi motorji so serijsko opremljeni z devetstopenjskim samodejnim menjalnikom 9G-Tronic, številne je mogoče kombinirati tudi s štirikolesnim pogonom 4Matic. Sredi letošnjega leta pa bo nezahtevnim kupcem na voljo tudi kupe razreda E z dvolitrskim bencinskim motorjem in šeststopenjskim ročnim menjalnikom.

V začetku bodo na voljo štirje motorji.

Prav vsi motorji so serijsko opremljeni z devetstopenjskim samodejnim menjalnikom 9G-Tronic, številne je mogoče kombinirati tudi s štirikolesnim pogonom 4Matic. Sredi letošnjega leta pa bo nezahtevnim kupcem na voljo tudi kupe razreda E z dvolitrskim bencinskim motorjem in šeststopenjskim ročnim menjalnikom.   

Po zaslugi prilagodljivega podvozja, je lahko vožnja športno trda ali elegantno udobna. Osnovno vzmetenje Direct Control je sicer od običajnega za 15 milimetrov nižje, a to zgolj zato, da je celotna podoba videti bolj športna. Funkcionalno pa je podvozje dodelano do te mere, da je še vedno kar se da udobno. Tisto pravo športno trdoto pa voznik dobi z izbiranjem voznih programov skozi sistem Dynamic Select (Comfort, Sport, Sport+), kjer prilagodljivo vzmetenje Dynamic Body Control poskrbi za primerno otrditev podvozja. Posledično se spremenijo parametri volanskega obroča in hitrost prestavljanja samodejnega menjalnika. 

Za tiste najzahtevnejše pa vrh ponudbe predstavlja zračno vzmetenje. To po eni strani ponuja udobno vožnjo hkrati pa zagotavlja veliko mero vozne stabilnosti in učinkovito trakcijo.

V praksi to pomeni, da je vožnja z novim kupejem razreda E v vsakem primeru na zavidljivi ravni. Sploh, če je ta opremljen tudi s štirikolesnim pogonom 4Matic, ki zagotavlja še popolnejšo stabilnost. 

Na drugi strani so avtomobili za marsikoga zgolj prevozno sredstvo, pri čemer si uporabniki želijo popolno integracijo svojih pametnih telefonov. Vse več uporabnikov se namreč ne želi odreči različnim socialnim omrežjem, uporabi interneta in še česa med vožnjo. Jasno, vse to vpliva na varnost vožnje, a če pri tem avto vsaj malo pomaga, je vožnja vsaj malenkost varnejša. Tako novi kupe razreda E poleg številnih funkcij omogoča brezžično polnjenje, z uporabo sistema NFC (Near Field Communication) pa kot rečeno s telefonom lahko celo odklepamo ali zaklepamo avto in ga brez prisotnosti ključa tudi zaženemo. Hkrati je uporabnikom na voljo storitev Concierge Service. Uporabniki s sklenjeno naročnino lahko koristijo številne usluge, kot so denimo rezervacije v restavracijah, informacije o športnih in kulturnih dogodkih in navsezadnje si lahko na daljavo v avtomobilsko navigacijo pošljejo različne poti.

Tudi v Sloveniji je novinca že mogoče naročiti. Zanimivo, najcenejši vstopni model je dizelska različica E220 d, za katerega bo potrebnih vsaj 53.250 evrov. Osnovni dvolitrski bencinski motor bo dražji za slabih 200 evrov, vrh ponudbe pa zaenkrat predstavlja model E 400 4Matic, za katerega bo potrebnih vsaj 79.230 evrov. Navkljub ne najnižjim cenam, si slovenski zastopnik obeta, da bo letos za kupe razreda E pri nas odločilo vsaj 20 kupcev.

Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto: Sebastjan Plevnjak, tovarna

Podatki

Model: E 400 4Matic

Motor (zasnova): bencinski, 6-valjni, 24V
Gibna prostornina (cm3): 2.996
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 245/333 pri 5.200
Največji navor (Nm pri 1/min.): 480 pri 1.600
Menjalnik, pogon: S9, vsa štiri kolesa
Prednja prema: Posamične obese, vzmetne noge, dvojna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: Petvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.873
Dolžina x širina x višina (mm): 4.826 x 1.860 x 1.430
Prtljažnik (l): 425
Masa praznega vozila (kg): 1.845
Največja hitrost: 250
Pospešek (0-100km/h): 5,3
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 8,1
Izpust CO2(g/km): 183

Model: E 300

Motor (zasnova): bencinski, 4-valjni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.991
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 180/245 pri 5.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 370 pri 1.400
Menjalnik, pogon: S9, zadaj
Prednja prema: Posamične obese, vzmetne noge, dvojna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: Petvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.873
Dolžina x širina x višina (mm): 4.826 x 1.860 x 1.430
Prtljažnik (l): 425
Masa praznega vozila (kg): 1.685
Največja hitrost: 250
Pospešek (0-100km/h): 6,4
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,4
Izpust CO2(g/km): 147

Model: E 200

Motor (zasnova): bencinski, 4-valjni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.991
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 135/184 pri 5.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 300 pri 1.200
Menjalnik, pogon: S9, zadaj
Prednja prema: Posamične obese, vzmetne noge, dvojna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: Petvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.873
Dolžina x širina x višina (mm): 4.826 x 1.860 x 1.430
Prtljažnik (l): 425
Masa praznega vozila (kg): 1.655
Največja hitrost: 242
Pospešek (0-100km/h): 7,8
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,0
Izpust CO2(g/km): 136

Model: E 220 d

Motor (zasnova): turbodizelski, 4-valjni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.950
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 143/194 pri 3.800
Največji navor (Nm pri 1/min.): 400 pri 1.600
Menjalnik, pogon: S9, zadaj
Prednja prema: Posamične obese, vzmetne noge, dvojna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: Petvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.873
Dolžina x širina x višina (mm): 4.826 x 1.860 x 1.430
Prtljažnik (l): 425
Masa praznega vozila (kg): 1.735
Največja hitrost: 242
Pospešek (0-100km/h): 7,4
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,0
Izpust CO2(g/km): 106

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri