Vozili smo: Mitsubishi Outlander

2. 9. 2012
Deli

Avtomobilska oblika je relativen pojem in zato jo je nehvaležno ocenjevati. Tudi pri novem Outlanderju, ki je zaradi zahtev sodobnega sveta (beri: manj izpustov CO2) dobil veliko bolj aerodinamično, a povsem novo obliko.

Za prvi dve generaciji Outlanderja se je po vsem svetu odločilo skoraj milijon kupcev. Prodajne številke Outlanderja za lansko leto razkrijejo sledeče: v Rusiji je našel približno 16 tisoč novih kupcev, na Kitajskem 8.500, v ZDA 8.200, v Avstraliji 6.200, in na Tajvanu 6.000. V Evropi se je najbolje prodajal v Nemčiji (3.500), na Norveškem (1.600) in v Veliki Britaniji (1.300).

Številke povedo, da evropski kupci nis(m)o ravno Mitsubishijeva najboljša stranka, zato morda tudi nimamo (pre)velike pravice zmrdovati se nad obliko novega Outlanderja, ki je za Mitsubishi pomemben igralec oziroma bo to postal. Je znanilec nove dobe, tudi oblikovalske, in z njim si pri Mitsubishiju želijo utrditi prodajo predvsem tam, kjer je bila že doslej zelo dobra. Med glavne adute novinca prištevajo kakovostno izdelavo, zanesljivo delovanje, manjšo težo avtomobila in zato nižjo porabo goriva ter občutno zmanjšanje izpustov CO2.

Če je že oblika novega Outlanderja takšna, kakršna pač je, je avto precej bolj všečen v notranjosti. Ta je povsem nova, uporabljeni so veliko boljši materiali kot v predhodniku in tudi evropski kupec (beri: novinar) se v njem dobro počuti. Armaturna plošča je pregledna, stikala logično razporejena, vse skupaj pa je za povrh še zelo dobro videti. Zato je precej boljše tudi splošno počutje, čeprav so sedeži še vedno narejeni po japonskem receptu, torej s kratkim sedalnim delom, vendar nikakor ne tako kratkim, da bi bili slabi. Čeprav je novi Outlander od prejšnjega za centimeter krajši, je v notranjosti prostornejši, predvsem na zadnji klopi in v tretji vrsti. Tam sta zdaj dva povsem spodobna sedeža, in ne zgolj zasilna, kot sta bila v predhodniku. Druga vrsta sedežev oziroma klop je še vedno pomična, vendar le še osem centimetrov, se pa zato pri vstopu k tretji vrsti stranska sedeža druge vrste dvigneta skoraj v celoti in tako omogočita precej lažji dostop zadaj. Krepko so dodelali tudi prtljažnik, ki se zdaj ob zloženih naslonjalih druge in tretje vrste pohvali s povsem ravnim in 169 centimetrov dolgim dnom.

V Evropi bo novi Outlander na voljo z dvema precej prenovljenima motorjema. 2,2-litrski turbodizel je plod Mitsubishijevega lastnega razvoja, z dodanima besedama Clean Diesel pa tudi razkriva svoje poslanstvo. Ob zmerni moči 150 'konj' je v primerjavi s predhodnikom seveda veliko čistejši, obljubljajo izpust CO2 pod 130 g/km. Čeprav je od predhodnika šibkejši za 27 'konj', novi Outlander pospeši od 0 do 100 km/h hitreje, pa tudi povprečna poraba goriva je nižja. Ne, pri Mitsubishiju niso razkrili čudežne formule, ampak je novinec od predhodnika v povprečju lažji več kot 100 kilogramov. Če upoštevamo, da je pri 10-odstotnem zmanjšanju mase poraba goriva že sama po sebi 6,5 odstotka nižja, potem je bolj ali manj jasno, kako je lahko šibkejši motor hitrejši oziroma občutno varčnejši in čistejši. Bencinski motor je skoraj enako močan kot njegov predhodnik (s tremi 'konji' več), a je z njim Outlander hitrejši, sam motor, pa zaradi že omenjene teže in sistema start-stop precej varčnejši (–1,3 l/100 km) in čistejši.

Vožnja z novim Outlanderjem je tako povsem spodobna ne glede na izbrani motor. Pazljiv je treba biti le pri izbiri pogona in menjalnika. Če ste doma pod Triglavom, potem seveda ne prezrite štirikolesnega pogona, po mestu bo dovolj Outlander s pogonom na prednji kolesni par. Več pozornosti velja nameniti menjalnikom: CVT sicer močno hvalijo, vendar se neskončnostopenjski menjalnik v Outlanderju ne znajde najbolje. Zato je skupaj z bencinskim motorjem prava in tudi edina rešitev petstopenjski ročni menjalnik, ki bi se mu prilegla še kakšna prestava, a je pomik prestavne ročice korekten in natančen. Več izbire je v kombinaciji s turbodizelskim motorjem: ročni menjalnik ima šest prestav, druga izbira pa je enakostopenjski samodejni menjalnik. Torej, ni več menjalnika z dvema sklopkama (TC-SST), ki je za večino kupcev Outlanderjev menda deloval preveč sunkovito oziroma premalo tekoče.

Novi Outlander se zdaj lahko pohvali tudi z nekaj povsem novimi sistemi za Mitsubishi. Na voljo so aktivni tempomat (AAC), sistem opozarjanja pred možnostjo naleta na oviro (FCM), pa tudi sistem za opozarjanje vožnje čez črto voznega pasu (LDW).

Če tako pogledamo avtomobil v celoti, ugotovimo, da je v primerjavi s predhodnikom močno izboljšan, tako oblikovno, motorno in s stališča varnosti. Ob upoštevanju, da se cena v primerjavi s predhodnikom ne bo prav veliko spreminjala, je oblika zanemarljivo dejstvo.

Ali pač ne?

Besedilo Sebastjan Plevnjak, Foto tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja