Vozili smo: Mitsubishi Space Star

10. 4. 2013
Deli

Mitsubishijev Space Star je bil najprej Mirage in je precej neopazen.

Osnovni miselni recept pri enem manjših japonskih izdelovalcev, Mitsubishiju, se zdi skoraj nemogoč – z ambicijami ostati na tleh, biti skromen. Tako je pred časom ljubitelje avtomobilske tehnike pred časom pretresla vest, da se Mitsubishi prostovoljno in povsem zavestno odreka slavnemu Evu. Zmagam in ugledu zmagovalcev relija so se odpovedali, Eva pa izbrisali iz prodajnega programa. Podobno so naredili z uveljavljenim širokim programom prepričljivih terencev, katerih najzgovornejše ime je bilo Pajero, povrhu pa so zaprli še svojo tovarno v Evropi (navsezadnje je bilo to še najlaže razumeti). Z njo je zgodovina postal tudi zadnji model, povezan z Evropo – Colt. Ostal je vsaj Outlander, ki povsem zgledno nadaljuje poslanstvo dveh prejšnjih rodov tega modela.

Novi projekt Global Small, korak k prenovi Mitsubishija, so vodilni napovedali že leta 2009 (kot del srednjeročnega načrta Jump 2013). Z dograditvijo nove tovarne na Tajskem marca 2012 in začetkom prodaje modela Mirage na Japonskem je drugačen Mitsubishi zadihal lani. Mirage je svojo evropsko premiero slavil na lanskem pariškem salonu, a se načrt uporabe enotnega imena za ves svet nato ni uresničil. Mitsubishijevi pravniki so namreč ugotovili, da bo težko pridobiti pravice uporabe imena Mirage za Evropo.

Torej je zdaj tu Space Star! Evropski Mitsubushijevi kupci to ime že poznajo. Iz njihove bivše nizozemske tovarne je konec 90. let prejšnjega stoletja prihajal prav avtomobil s tem imenom. Zdaj ponavljajo zgodbo že opuščenega Colta. S tem imenom so pri Mitsubishiju kar precej časa izdelovali avtomobil nižjega srednjega razreda in ga šele nato prilepili na manjši izdelek. Prejšnji Space Star je bil majhna enoprostorna kombilimuzina, zdaj je vsaj pol številke manjši, kot je bil zadnji Colt.

Mitsubishijevi vodilni pravijo, da je novi Space Star nastal predvsem z uporabo lastnega tehničnega znanja in 'downsizingom', torej pomanjševanjem. A so kljub takšnemu pristopu poskušali narediti avtomobil, ki je v vseh pogledih boljši od tekmecev.

Space Star meri v dolžino zgolj 3,71 metra, njegova teža je presenetljivih 845 kilogramov. Zaradi takega pomanjševanja so si lahko privoščili tudi manjši in varčnejši motor, pri katerem so le z različnimi sestavnimi deli trivaljnika dobili dve prostornini in različne zmogljivosti. Če Space Stara primerjamo s (pogojno rečeno) predhodnikom Coltom, so ga olajšali kar za okroglih 120 kilogramov, pri čemer so večino prihrankov dosegli z manjšo težo pločevinastih delov karoserije, sestavnih delov obeh prem in motorjev, ob tem pa so pri vseh treh elementih privarčevali približno po 40 kilogramov.

Realno gledano je novi Space Star presenetljiv primerek majhnega avtomobila. Pravzaprav po marsikaterem kriteriju ocenjevanja res spada med vodilne, če ga primerjamo samo z nekaterimi tekmeci. Pri Mitsubishiju kot tekmece navajajo nekaj avtomobilov, na primer Škodinega Citiga ali Nissanovo Micro, ki sta malo manjša oziroma približno enake velikosti, v isti sapi pa tudi nekaj večje, Peugeotovega 208, Renaultovega Clia ali Volkswagnovega Pola. Zunanje mere novega Mitsubishijevega malčka ne povedo vsega. Je na primer krajši od predhodnika, torej Colta, a ima skoraj enako prostora za potnike (dolžina notranjosti kabine 2,494 metra pri Coltu, 2,401 metra pri Space Staru), ima pa celo večji prtljažnik (214 oziroma 235 l).

Njegove vozne lastnosti so zadovoljive, od solidne lege na cesti do majhnega obračalnega kroga (9,2 m), z vzmetenjem in blaženjem pa je tudi na ravni najhujših tekmecev. Manjši trivaljnik ima že povsem zadovoljivo največjo moč, a je kljub temu potrebno privajanje na višje vrtljaje. Veliko odločnejši je večji in močnejši trivaljnik, ki je poleg petstopenjskega ročnega menjalnika na voljo tudi z brezstopenjskim samodejnim. V vseh treh različicah je mogoče izbrati tudi dodatek – sistem ustavljanja in zagona motorja ob kratkih postankih. Slednje je sestavni del paketa, ki ga Mitsubishi imenuje ClearTec, vanj pa spadajo še senzor, ki zagotavlja učinkovitejše polnjenje akumulatorja, močnejši alternator, regenerativni sistem zaviranja ter gume 165/65 R 14 z manjšim kotalnim uporom.

Ob koncu še nekaj o videzu novega Space Stara. Ta zagotovo ne bo vzbujal vzdihov poželenja, ne pri mlajših, pa najbrž tudi ne pri starejših. Zdi, da se je Mitsubishi zavestno odločil za neambiciozno obliko, kot da bi se hotel skriti v povprečju ali poudarjati neizrazitost.

Zakaj? Pravega odgovora nismo našli. Morebiti zato, da bi postalo opazno vse tisto, kar so v Space Stara vložili razvojniki?

Pri nas bo Space Star na voljo jeseni, za zdaj njegove cene še niso znane.

besedilo Tomaž Porekar, foto tovarna

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol