Vozili smo: Nissan Nismo

16. 5. 2013
Deli

Nismo je okrajšava za Nissan Motorsport in prvi serijski avtomobil, ki se šopiri s tem imenom, je presenetljivo Juke.

V družbi močnejših in bolj športnih GT-R in 370Z bi pričakovali, da bo Juke šele tretji v vrsti, toda pri Nissanu so se odločili, da bodo evropski trg raje začeli osvajati prav z njim. Razlog? Nenavadnost, šokantnost in predvsem – izziv.

Kot je že Dušan Lukič napisal v letošnji četrti številki po prvi vožnji na mednarodni predstavitvi, znamko Nismo bolj poznajo dirkaški fanatiki in ljubitelji računalniških igric (Playstation, Gran Turismo) kot pa širša množica. To dejstvo pa bi Japonci radi spremenili in Juke je bil s svojo nenavadno pojavo idealni pionir. Drugi modeli, začenši s 370Z (že letos!), bodo morali počakati, za še več veselja pa naj bi v prihodnosti poskrbel še zmogljivejši Nismo RS. Nissan Juke Nismo R kot prvi prototip z okoli 500 'konji' naj bi nakazoval, kam pes taco moli, čeprav takih skrajnosti ni za pričakovati.

Osnova za prvega cestnega Nisma je Juke DIG-T s 140 kilovati (190 'konji), ki je dobil še nekaj popra v obliki dodatnih spojlerjev, kilovatov in predelav na podvozju. Prirastek moči ni velik, prav tako so se pri Nissanu premalo osredotočili na zvočno kuliso, s katero bi lahko razvajal naviti Juke. Toda 147 kilovatov ali bolj domačih 200 'konjev' iz 1,6-litrskega prisilno polnjenega bencinskega motorja z neposrednim vbrizgom ne razočara, prav tako ne boste mogli spregledati izdatnih spojlerjev na prednjem delu avtomobila, nad zadnjo šipo in na pragovih. Rdeča barva pri zunanjih ogledalih bo stalnica pri vsem modelih Nissmo, sredinsko črto (nalepke) od motornega pokrova prek strehe do zadnjega spojlerja (po želji tudi na bokih) pa je možno dokupiti. Z gumami 225/45 R18 in bolj togim podvozjem kar pozabite na udobje, prav tako na obisk vikenda na blatnem hribu. Čeprav ... Pri Nissanu Juku Nismo lahko izbirate med prednjim in štirikolesnim pogonom. Prednji pogon se dobi zgolj z ročnim šeststopenjskim menjalnikom, štirikolesni pa le z neskončnostopenjskim CVT-jem, pri obeh pa lahko obkljukate belo, črno ali sivo barvo. Seveda je tudi cena različna, saj stane dvokolesno gnani le 24.790 evrov, štirikolesno gnani pa 28.240 evrov. Razlika je tudi pri zmogljivostih, saj je cenejši poskočnejši (7,8 s s stoječega starta in 215 km/h največje hitrosti v primerjavi z 8,2 sekunde in 200 km/h) pa tudi manj žejen, in sicer za pol litra na 100 prevoženih kilometrov (6,9 proti 7,4 litra).

V Evropi naj bi prodali 2.500 Jukov Nismo na leto, kar naj bi znašalo slabe tri odstotke prodaje vseh Jukov, pri nas v istem obdobju računajo na pet do sedem zadovoljnih novopečenih voznikov. Glede na to, da jih izdelujejo zgolj v Veliki Britaniji, je čakalna doba okoli enega meseca, naročite pa jih lahko pri vsakem Nissanovem prodajalcu. Nismo torej stane zgolj 3.100 evrov več od trenutno najposkočnejšega modela DIG-T, zato računajo predvsem pa ljubitelje dirkanja in (nekdanje?) računalniške 'frike'. Oni to znamko poznajo, za kaj več pa bo moral Nissan pošteno pljuniti v roke. Eksotični dirkalnik DeltaWing na Le Mansu ne bo več dovolj, ampak bo treba zagristi vsaj v eno od zvenečih prvenstev, recimo F1, reli za SP, Dakar ali pa vsaj na legendarni dirki 24 ur Le Mansa mešati štrene Audiju in Toyoti.

GT-R in drifterski 370Z

Čeprav smo imeli na srbski stezi Navak možnost preizkusiti zgolj prejšnjega Nissana GT-R, jim to nismo šteli v zlo. GT-R je s 3,8-litrskim biturbo motorjem V6 in 480 'konji' (nov jih ima že 550!) še vedno vrhunski stroj, ki se s pametnim štirikolesnim pogonom, šeststopenjskim dvosklopčnim menjalnikom in vrhunskim podvozjem drži podlage kot klop svojega gostitelja. V tistih dveh krogih (saj vem, smrk, samo dveh!) sem bil presenečen nad nezahtevnostjo uporabe oziroma prijaznostjo do voznika, kot se temu lepo reče. Milimetrsko iskanje meje oprijema že v drugem krogu pomeni, da je res dober izdelek, pa še zvok motorja je ... ufff ... Nissanovci, jaz bi še!

Nisem pa jim oprostil, da v 370Z, ki jih uporabljajo za učenje driftanja na dirkališču Silverstone, nismo smeli izklopiti stabilnostne elektronike. In če v avtomobilu, ki bi mu zaradi manjše mase, varnostne kletke, dirkaških sedežev in štiritočkovnih varnostnih pasov rekli kar mini dirkalnik, ne smeš preizkusiti zabave zadnjega pogona in odzivnosti podvozja, lahko trdimo, da so nas peljali žejne čez morje. Pa da ne boste mislili, da nismo (po balkansko) poskusili na skrivaj izklopiti nadležno elektroniko, a so nas zasačili in pošteno okregali. Nissanovci, tega ne bi več.

besedilo Aljoša Mrak, foto tovarna

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"