Vozili smo: Nissan Juke

Vedno se najdejo avtomobili, ki so nam všeč takoj in taki, ki nam niso nikoli. Pogosto je razlog izrazito odstopajoča oblika, in v to kategorijo brez težav umestimo Nissanovega Juka.

14. 7. 2014

Tega so se zavedali tudi pri Nissanu, ko so leta 2010 predstavili model Juke. Vneseni zaradi odlične prodaje večjega Qashqaija, se niti niso preveč vznemirjali zaradi ne ravno dobrih obetov prodaje, a ko ti gre, ti pač gre in po neverjetno uspešnem Qashqaiju se je odlično prijel tudi Juke. V samo štirih letih se je zanj odločilo več kot pol milijona kupcev, od tega več kot 100.000 zgolj v Veliki Britaniji, kar pa seveda ni čudno, če vemo, da Nissan Juka izdeluje prav v angleškem Sunderlandu. Pri tem je zanimivo, da se je za Juka odločilo zelo veliko novih kupcev, torej takih, ki so se za to znamko odločili prvič.

In ker se seveda tekmovalnega konja ne menja, kaj takega niso storili niti pri Nissanu. Vedo, da bi s tem izničili njegovo edinstvenost, pa če vam je všeč ali ne. Oblikovnih sprememb je zato malo. Drugačne so luči, ki so zdaj bolj hišno oblikovane, torej tako kot pri 370Z, novemu Qashqaiju in Muranu in poudarjajo Nissanovo značilno obliko bumeranga ter vključujejo tudi diodne luči. Žarometi so lahko tudi ksenonski, novost pa so tudi barvni pokrovi oziroma obrobe. Drugačna, spet v stilu hišnega oblikovanja je prednja maska, torej v obliki črke V, prenovljen in robustnejši pa je tudi spodnji del odbijača. V vzvratna ogledala (ki so lahko zdaj enake barve kot obrobe žarometov in nekateri detajli na odbijaču in platiščih) so vgrajeni LED smerniki, če pa je vozilo opremljeno s sistemom za nadzor okolice, so v ogledala vgrajene tudi kamere. Nekaj sprememb je doletelo tudi zadek, odbijač je agresivnejši, nove so tudi LED luči, spet v obliki bumeranga. Med novosti, ki jih je prinesla prenova moramo prišteti še nova 17- in 18-palčna aluminijasta platišča (osnovna so sicer 16-palčna jeklena), ki so lahko opremljena že s prej omenjenimi barvnimi dodatki. Prenovljenemu Juku so dodali tri nove barve karoserije (posebni odtenki rumene, modre in rdeče) in je tako zdaj na voljo v desetih različnih barvah.

Rahlo prenovljena je tudi notranjost. Pri izvedenkah z boljšimi paketi opreme si bodo lahko kupci tudi v notranjosti omislili posebne barvne dodatke na sredinski konzoli, vratih, zračnikih, drugačne barvne šive pa tudi na sedežih, prestavni ročici in zgornjem delu armaturne plošče.

Poseben poudarek so Nissanovi oblikovalci namenili prenovi Jukovega prtljažnika. Ta pri različici z dvokolesnim pogonom ponuja kar 40 odstotkov več prostornosti, s čimer zdaj Juke s 354 litri prtljažne prostornine celo vodi v svojem razredu.

Tako kot vsi zadnji Nissanovi modeli, je tudi Juke po novem opremljen z najnovejšo generacijo sistema NissanConnect. 5,8-palčni barvni zaslon je občutljiv na dotik, sistem pa se seveda zna povezati s pametnimi telefoni, posledično pa so na voljo številne 'internetne' aplikacije. Navigacija po novem ponuja možnost spletnega iskanja z Googlom, posledično so na voljo informacije o bencinskih črpalkah, hotelih, restavracijah in še marsičem. Ni pa Juke opremljen z zgolj novimi zabavnimi sistemi, izboljšana je tudi ponudba varnostnih sistemov. Tako je tudi v Juku mesto našel Nissanov 'varnostni ščit', ki prinaša opozorilo za nenamerno spremembo voznega pasu, opozorilo pred vozili v mrtvem kotu, a tudi sistem za nadzor okolice iz ptičje perspektive, ki seveda deluje med postopkom parkiranja.

Dopolnjena je tudi motorna paleta. Ostajajo 1,6-litrska bencinska motorja z močema 94 in 117 'konj' (slednji zgolj v kombinaciji s samodejnim menjalnikom), ter 1,5-litrski dizelski s 110 'konji'. Prenovljen je najmočnejši bencinski motor DIG-T s 190 'konji' ki po novem porabi kar liter in pol manj bencina za 100 prevoženih kilometrov. Na voljo bo z ročnim menjalnikom, v kombinaciji s štirikolesnim pogonom pa bo na voljo s prenovljenim brezstopenjskim samodejnim menjalnikom XTronic.

Novost pa je 1,2-litrski bencinski štirivaljnik (115 'konj', 190 Nm), ki nadomešča 1,6-litrski bencinski motor (117 'konj') v kombinaciji z ročnim menjalnikom. Od predhodnika je prostorninsko manjši in lažji, opremljen pa je tudi s sistemom Start/Stop. V praksi se motor presenetljivo dobro izkaže in zdi se, da je za povsem običajno vožnjo povsem zadosten. Drugo vprašanje pa je, kako se bo motor 'vrtel', ko bo v Juka sedlo pet ljudi in napolnilo povečan prtljažnik.

Prenovljeni Nissan Juke bo v Sloveniji predvidoma na voljo Julija, cene pa se bistveno naj ne bi spremenile.

Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto tovarna

Podatki

Model: 1.2

Motor (zasnova): 4-valjni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.197
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 85 (115) pri 4.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 190 pri 2.000
Menjalnik, pogon: R6, spredaj,
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.530
Dolžina x širina x višina (mm): 4.135 x 1.765 x 1.565
Prtljažnik (l): 354-1.189
Masa praznega vozila (kg): 1.236
Največja hitrost: 178
Pospešek (0-100km/h): 10,8
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,6
Izpust CO2(g/km): 129

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri