Vozili smo: (novi) BMW serije 1

17. 8. 2011
Deli

Drugi BMW 1 dokazuje, kako resno so se pri BMW lotili svojega manjšega modela. V vseh pogledih je dozorel in odrasel, povsem prepričljiv.

Najmanjši BMW bo septembra začel svojo drugo kariero, prihaja namreč drugi rod avtomobila, za katerega smo pred leti, ob njegovem rojstvu, radi rekli, da ima kar nekaj pomanjkljivosti, največja pa se je zdela ta, da je bil prvi petvratni kupe, saj za voznikovim sedežem ni bilo dovolj prostora za še kakega odraslega potnika, pa tudi vstop skozi mini vrata na zadnjo klop je bil otežen.

Seveda ima novi BMW 1 tudi v drugi sedežni vrsti zdaj dovolj prostora (plus 2,1 cm za kolena). Pa tudi nenavadni vzboklini kot oblikovalski trik na bokih avtomobila je novi šef oblikovalstva pri BMW, Adrian van Hooydonk, odstranil in nastala je prijetna oblika, povsem v skladu z družinskimi linijami. Medtem ko sprednji del spominja na druge BMW-je (z nekoliko drugačno geometrijo luči), je zadek zdaj bolj tekoče vključen v obliko (kot je bil pri predhodniku) in zares spominja na kupejevski 'shooting brake', pojem iz starega angleškega oblikovalskega jezika. Linije zadaj so umirjene, zlasti oba vodoravna poudarjena robova tik pod zadnjim steklom in v odbijaču. Skratka, nova Enka bo večinoma ugajala.

Pohvalna je tudi notranjost, čeprav morebiti to velja zgolj za odlično opremljene primerke, kakršni so bili na voljo na prvem preizkusu, osnovno opremljenih primerkov pa si ni bilo mogoče ogledati in preveriti, v kolikšni meri bodo osiromašeni v primerjavi z dobro opremljenimi. V vsakem pa bo širok in dobro opazen devetpalčni zaslon, ki spominja na sodoben pametni telefon. Pregledni so tudi merilniki, seveda tudi ti tipično BMW-jevski.

Snovalci poudarjajo, da je kokpit zasnovan tako, da so merilniki in upravljavski gumbi obrnjeni bolj proti vozniku, a je vse skupaj manj poudarjeno, kot je bilo pri nekaterih prejšnjih BMW-jevih modelih, osrednji zaslon pa je postavljen povsem prečno in omogoča tudi nadzor z desne strani avtomobila.

BMW pravi, da bo prihodnost v avtomobilih takšna, da bomo vse bolj povezani z okoljem prek spleta, zato prav tu ponuja zanimive stvari, združene v oznaki Connected Drive, a bodo te za zdaj na voljo le za uporabo na večjih trgih (nemškem, avstrijskem, ameriškem itd.). Seveda pa pod pojmom Connected Drive pri BMW razumejo tudi številne podporne sisteme, ki nimajo povezave z virtualnim zunanjim svetom, so pa toliko bolj uporabni med vožnjo.

Preizkusili smo lahko neposredno povezavo s centrom za prometne informacije, ki so na sredinskem zaslonu na voljo ves čas ter se obnavljajo in dopolnjujejo. Ob navigacijskem zemljevidu je na voljo, seveda, tudi internetna povezava prek Googla do njihovih zemljevidov in lokalnih informacij, ki bi jih morebiti potrebovali. Kaj več že zaradi vožnje ni bilo možno (samostojno internetno brskanje je mogoče uporabljati le, ko avto miruje).

Enka je seveda opremljena tudi z različnimi dodatki, ki jih pri BMW razvrščajo v rubriko Efficient Dynamics. Zdaj je na primer pri tem modelu v okviru drugih nastavitev in funkcij (motornih, volanskih) na voljo prilagodljivo podvozje, ki ga lahko prilagajamo s posebnim gumbom (pri BMW mu pravijo stikalo za vozniška doživetja). V povezavi s številnimi drugimi funkcijami je na voljo tudi program eco pro, ki celotno delovanje podpornih sistemov optimizira za gospodarnejšo vožnjo in manjšo porabo.

Zelo dober vtis je naredil tudi dodaten podporni program volanskega mehanizma, kjer sicer serijsko elektromehansko volansko servopodporo lahko dopolni še servotronic, pomoč, ki se v svojem delovanju prilagaja glede na hitrost avtomobila, dodatno pa je mogoče dobiti prilagodljivo športno volansko podporo, ki zmanjšuje število vrtljajev volanskega obroča pri močnem zavijanju.

Pri novem BMW-ju si bodo kupci lahko izbrali pet motornih različic, a gre pravzaprav za dva motorja z različnimi zmogljivostmi. Bencinski ima 1,6 litra delovne prostornine, dizelski pa dvolitrsko prostornino. Pri vseh je zdaj BMW dodal svojo tehnološko rešitev z oznako TwinPower Turbo. Za polnjenje valjev tako skrbi dvojno (turbo-) puhalo, gorivo pri bencinskih in dizelskih motorjih prek skupnega voda prihaja v delovni prostor z neposrednim vbrizgom, za primerno odpiranje ventilov pa skrbijo valvetronic in prilagodljivi odmikači obeh odmičnih gredi (doppel-vanos).

Vsa ta tehnologija je povzeta po uspešnem motorju iz dosedanjega 135i. Motorji so torej vsi po vrsti sodobni in tudi dovolj zmogljivi, čeprav ima voznik včasih občutek, da bo BMW v prihodnosti dodal še kakšen zmogljivejši motor. Bo to šestvaljnik? Za zdaj trdijo, da ne, a kdo ve, saj je tudi James Bond trdil, da nikoli ne smeš dokončno reči ne! Za kasnejši predstavitveni termin BMW napoveduje še različico 116d Efficient Dynamics Edition, kjer bosta poraba goriva in izpust CO2 še manjša: 3,8 litra goriva na 100 km oziroma 99 g CO2 na km.

Izkušnje s prve vožnje veljajo za obe najmočnejši različici, torej bencinskega 118i in dizelskega 120d. Prvi je bil opremljen z novo linijo opreme BMW Sport Line, drugi z BMW Urban Line. Pri obeh gre za kombinacijo številnih dokupljivih delov opreme, na zunaj sta vidni po barvi zunanjih vzvratnih ogledal, ki so pri Urban Line bela, v enaki barvi pa so lahko tudi platišča iz lahke litine ter nekaj okraskov v notranjosti. BMW sicer ponuja še številne možnosti individualizacije opreme, kar pa vsekakor ni preveč prizanesljivo do kupčeve denarnice.

Tudi lego na cesti in siceršnje vozno udobje smo lahko preizkusili. Bolj športno podvozje pri BMW Sport Line ni tako trdo, da bi zaradi tega iz voznikovega zobovja padla kakšna zalivka, pravzaprav je po občutku celo udobnejše kot podvozje iz Urban Line. Še najsprejemljivejše pa se je zdelo tisto, ki ga dobimo za doplačilo in se uvršča na seznam različnih dobrot, ki jih BMW imenuje Efficient Dynamics. Gre za prilagodljivo vzmetenje in blaženje, ki ga izberemo z že omenjenim stikalom za vozniška doživetja. Tu lahko najdemo razmeram primerno nastavitev.

Lega na cesti je zelo dobra, dinamičnost primerna ugledu. Navsezadnje za to skrbi precej spremenjeno podvozje, saj je za 30 mm podaljšana medosna razdalja, medkolesje pa za 51 mm spredaj in za 72 mm zadaj. Skupaj z nekoliko drugačnimi (več­jimi) kolesnimi obroči to seveda poskrbi za veliko bolj dinamičen občutek med vožnjo pri novi Enki.

Gre skratka za precejšen korak naprej, ki ga bodo prijatelji znamke BMW zagotovo znali ceniti.

Vse različice od 19. septembra
Pri nas bo BMW 1 na prodaj od 19. septembra, istočasno kot v Nemčiji. Cene posameznih modelov pa so: BMW 116i 24.700 evrov, BMW 118i 27.400 evrov, BMW 116d 25.000 evrov, BMW 118d 26.700 evrov in BMW 120d 29.000 evrov.

bese­di­lo: Tomaž Porekar, foto: tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja