Vozili smo: Opel Cascada

Včasih je bila Astra Cabrio, potem je bila Astra TwinTop. Odslej je Cascada.

14. 5. 2013

Pri spremembah imen (in pozicioniranja) modelov gre velikokrat le za marketinške trike, a tokrat je videti, da imajo pri Oplu dober razlog, da je Cascada, in ne Astra Cabrio (ali kaj podobnega z Astro v imenu). Cascada je namreč glede na predhodnico, Astro TwinTop, za 23 centimetrov daljša, to pa jo iz družbe avtomobilov, kot so Megane CC, VW Eos ali Peugeot 308, prestavlja k večjim kabrioletom. Cascada je namreč dolžinsko večja od Audija A5 Cabrio in velika približno toliko kot novi kabriolet Mercedesovega razreda E. A ker bo cenovno umeščena vštric z 'bivšimi konkurenti', ne pa z enako velikimi premium tekmeci (od teh je cenejša za tretjino), je jasno, zakaj pri Oplu niso hoteli, da bi Cascada ostala Astra.

Prvi kilometri, ki smo jih s Cascado prevozili po zaledju Azurne obale, kažejo, da je ta seveda v tesnem sorodstvu z Astro. Nastala je namreč na enaki platformi, le da je dovolj večja, da dolg zadek, ki je potreben, da se električno pomična platnena streha (to lahko premikate pri hitrostih do 50 kilometrov na uro, za dvig ali spust pa je potrebnih 17 sekund) popolnoma skrije in da hkrati ostane dovolj prtljažnika, ne pomeni, da je kabina utesnjena. Zadaj je namreč dolžinsko dovolj prostora tudi za odrasle, le v širino je seveda (zaradi mehanizma strehe) prostora nekaj manj – zato je Cascada štirisedežnik.

Mimogrede: ne le da je mogoče naslonjali zadnjih sedežev zložiti in tako povečati prtljažnik (do 780 litrov, kar pomeni, da lahko v Cascadi prevažate do 1,85 metra dolge predmete), za njunima naslonjaloma se skriva tudi vetrna mreža, ki je zelo preprosta za uporabo in opazno zmanjša moč vetra v kabini.

Aerodinamika je takšna, da pri hitrostih do 60 kilometrov na uro tudi ob spuščenih stranskih steklih v notranjosti ni preveč piša, ob nameščeni vetrni mreži za prednjima sedežema in dvignjenih steklih pa se je mogoče voziti tudi pri avtocestnih hitrostih – in se ob tem nemoteno pogovarjati s sopotnikom ali poslušati glasbo. Ko je streha dvignjena, hrupa ni opazno več kot v avtomobilu s klasično streho. Streha je sicer precej lažja od tiste pri Astri TwinTop (za celih 65 odstotkov, saj tehta le 50 kilogramov). Ostanek notranjosti je primerljiv z (recimo) Insignio (ali pa malo boljšo Astro), tako oblikovno kot ergonomsko. Malce izstopa le preglednost, žal negativno. Vozniku pogled levo naprej močno omejuje debel prvi strešni stebriček, zadnje okno pa je tako ozko (po višini) in oddaljeno, da se komaj vidi, kaj se dogaja zadaj.

Pomembna novost, ki smo jo lahko preizkusili v novi Cascadi, je popolnoma novi 1,6-litrski turbobencinec z oznako Ecotec SIDI (kar pomeni Spark Ignition Direct Injection). V prvi različici, v kateri je nastal, zmore 125 kilovatov oziroma 170 'konjev'. V praksi se motor, ki ima klasično enojno, 'single scroll' turbopuhalo, izkaže za zelo uglajenega in prožnega. Brez upiranja vleče iz najnižjih vrtljajev (največji navor 280 Nm je na voljo že pri 1.650 vrtljajih), hkrati pa je dovolj ugodna tudi njegova poraba. Pri Oplu pravijo, da bo ta motor dobil še zmogljivejše različice – navsezadnje bo namenjen tudi manjšim modelom z oznako OPC.

Poleg novega 1,6-litrskega turbobencinca lahko Cascado poganja še 1,4-litrski turbo (s 120 ali 140 'konji'), lahko pa se odločite poslušati in vohati dizla – dvolitrskega s 165 'konji' ali (v drugi polovici letošnjega leta) dvoturbinskega s 195 'konji'.

Nova Cascada bo na slovenske ceste zapeljala še pred poletjem (verjetno v začetku junija), ugibamo pa lahko, da bo njena cena dokaj podobna že objavljenim nemškim cenam – torej od 26 ali 27 tisočakov.

besedilo Dušan Lukič, foto tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Uravnotežena oblika, ki dobro skriva dolžino Cascade, je eden njenih adutov.

  • Motorji

    Ko bo 1,6-litrski turbo dobil še močnejšo različico in ko bo samodejni menjalnik na voljo pri šibkejši, si bo Cascada tu zaslužila pet zvezdic.

  • Notranjost in oprema

    Prostora je dovolj, občutka prestiža tudi, streha je eden boljših mehkih primerkov na trgu ta hip, še zlasti v tem razredu.

  • Cena

    Če bo obveljalo, da se slovenske cene ne bodo veliko razlikovale od nemških, bo Cascada tudi cenovno dobro umeščena.

Prva ocena

Prvi prevoženi kilometri so pokazali, da Cascada nima izrazitih slabih lastnosti, hkrati pa se lahko pohvali z dopadljivo obliko, tehniko, ki jo že poznamo iz drugih Oplovih modelov (z elektronsko nadziranim podvozjem vred), in dobro naštudirano aerodinamiko. Moti le slaba preglednost z dvignjeno streho.

Podatki

Model: 2.0 BiTurbo CDTI

Motor (zasnova): 1.956
Gibna prostornina (cm3): 143/195 pri 4.000
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 400 pri 1.750
Največji navor (Nm pri 1/min.): R6, S
Masa praznega vozila (kg): 1.816
Največja hitrost: 230
Pospešek (0-100km/h): 9,4
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,2
Izpust CO2(g/km): 138

Model: 2.0 CDTI ecoFLEX

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni, turbodizel
Gibna prostornina (cm3): 1.956
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 121/165 pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 380 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R6 ali S6, S
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge HiPerStrut, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema
Medosna razdalja (mm): 2.695
Dolžina x širina x višina (mm): 4.696 × 1.839 × 1.443
Prtljažnik (l): 280/380
Masa praznega vozila (kg): 1.816
Največja hitrost: 218 (212)
Pospešek (0-100km/h): 10,3 (10,4)
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,2 (6,2)
Izpust CO2(g/km): 138 (163)

Model: 1.6 SIDI Turbo

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni
Gibna prostornina (cm3): 1.598
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 125/170 pri 6.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 280 pri 1.650
Menjalnik, pogon: R6 ali S6, S
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge HiPerStrut, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema
Medosna razdalja (mm): 2.695
Dolžina x širina x višina (mm): 4.696 × 1.839 × 1.443
Prtljažnik (l): 280/380
Masa praznega vozila (kg): 1.733
Največja hitrost: 222 (217)
Pospešek (0-100km/h): 9,6 (9,9)
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,3 (7,2)
Izpust CO2(g/km): 148 (168)

Model: 1.4 Turno ecoFLEX

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni
Gibna prostornina (cm3): 1.362
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 103/140 pri 4.900
Največji navor (Nm pri 1/min.): 220 pri 1.850
Menjalnik, pogon: R6, S
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge HiPerStrut, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema
Medosna razdalja (mm): 2.695
Dolžina x širina x višina (mm): 4.696 × 1.839 × 1.443
Prtljažnik (l): 280/380
Masa praznega vozila (kg): 1.701
Največja hitrost: 207
Pospešek (0-100km/h): 10,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,3
Izpust CO2(g/km): 148

Model: 1.4 Turbo

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni
Gibna prostornina (cm3): 1.362
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 88/120 pri 4.200
Največji navor (Nm pri 1/min.): 220 pri 1.850
Menjalnik, pogon: R6, S
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge HiPerStrut, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema
Medosna razdalja (mm): 2.695
Dolžina x širina x višina (mm): 4.696 × 1.839 × 1.443
Prtljažnik (l): 280/380
Masa praznega vozila (kg): 1.701
Največja hitrost: 195
Pospešek (0-100km/h): 11,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,5
Izpust CO2(g/km): 153

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri