Vozili smo: Opel Corsa OPC: Najugodnejši dirkalnik? - Vozili smo - Avto Magazin

Vozili smo: Opel Corsa OPC: Najugodnejši dirkalnik?

Čeprav se Corsa OPC s svojimi nekaj več kot štirimi metri v dolžino uvršča v nižji srednji razred, pa s poskočnimi 207 'konji' preti tudi marsikateremu večjemu stroju.

Vozili smo: Opel Corsa OPC: Najugodnejši dirkalnik? (foto: GM) GM
10. 7. 2015

Corsa je že desetletja eden bolje prodajanih Oplovih modelov. Leta 1988 so jo prvič ponudili tudi v različici GSi, z njo pa majhen in zmogljiv avtomobil. Po nekaj več kot desetih letih so pri Oplu najzmogljivejše modele prepustili v obdelavo njihovemu športnemu oddelku OPC (Opel performance center). Kot prva je nastala Astra OPC, skozi leta pa so ji nato sledili tudi drugi Oplovi modeli.

Od vsega začetka večino OPC-jevih modelov zaznamujejo ekskluzivna OPC-barva, posebna platišča in športni videz. Z novo najmanjšo predstavnico ni nič drugače. Prvič se je širši javnosti predstavila na letošnjem ženevskem avtomobilskem salonu in takoj postala češnja na vrhu Corsine torte, ki pa sploh ni tako zelo majhna, saj se je za Corso zadnje generacije odločilo že več kot 180 tisoč kupcev. Jasno, Corsa OPC ne bo pomembno povečala prodajnih številk, bo pa zadovoljila peščico kupcev, ki prisegajo na majhne in hitre avtomobile. Ti bodo ob vsem, kar hitra malčica ponuja, navdušeni tudi nad njeno ceno. Nova Corsa OPC je namreč od svoje predhodnice celo cenejša v skoraj vseh državah, kjer jo prodajajo. S kar nekaj tisočakov nižjo ceno kot v Nemčiji pa bo slovenskim kupcem na voljo že za 18.890 evrov.

Novo Corso OPC so razvili v Eisenachu, preizkušali in razvijali pa so jo, kot se za pravi športni avtomobil spodobi, kar na slovitem Nürburgringu. Pri Oplu pravijo, da Corsa OPC združuje oziroma ponuja brezkompromisne športne zmogljivosti in vsakdanjo uporabnost. Postavlja se s tipično podobo OPC-jev, ki poleg posebne modre barve (na voljo je še pet drugih) ponuja še vpadljiv prednji del z velikimi zračnimi odprtinami, 17-palčna lita platišča, športne obrobe, Remusov izpuh in velik spojler na prtljažnik vratih. Zadnji je na voljo v dveh različicah, tako kot skoraj ves avto, saj si zahtevnejši vozniki lahko omislijo (in doplačajo) še posebni paket opreme OPC Performance Pack, ki poleg že omenjenega večjega spojlerja (ki ni zgolj za okras, ampak poskrbi tudi za večji podtlak avtomobila pri večjih hitrostih) prinaša tudi 18-palčna lita platišča, mehansko večploščno zaporo diferenciala in zmogljivejši Brembov zavorni sistem.

Tudi v notranjosti ponuja Corsa OPC športno podobo. Recarova prednja sedeža s svojo školjkasto obliko nista zgolj za okras in lepo objameta telo ter zagotavljata nadpovprečno bočno podporo. V usnje oblečen (in na željo voznika tudi ogrevan) volanski obroč z ravni delom na spodnji strani je dovolj debel, da lepo sede v roki, športni vtis izdatno poudarijo še aluminijaste stopalke. Seveda pa živimo v času, ko brez telefonov in sodobne večpredstavnosti ne gre več. Tako tudi Corsa OPC ponuja Oplov sistem IntelliLink s sedempalčnim barvnim zaslonom z upravljanjem na dotik, posledično so vozniku in potnikom na voljo tudi različne aplikacije s pametnih telefonov (navigacija, spletni radio, bluetooth ...).

In vožnja? Če je govor o športnem avtomobilu, mora biti najprej motor dovolj zmogljiv. Ta v Corsi prostorninsko ni nič posebnega, a 1,6-litrski bencinski motor ob pomoči turbopuhala po novem ponuja zelo spodobnih 207 'konjev' (15 več kot v predhodnici) in 245 oziroma 280 njutonmetrov (overboost). To je dovolj, da športnica od 0 do 100 kilometrov na uro pospeši v manj kot sedmih sekundah, pospeševanje pa se ustavi pri zelo spodobnih 230 kilometrih na uro. V primerjavi s prejšnjo Corso OPC je novinka kar pol sekunde hitrejša pri pospeševanju do 100, za pet kilometrov na uro pa je večja tudi njena največja hitrost.

Skoraj enako pomembno je podvozje. Da bi ponudili kar najboljšo rešitev, so se Oplovi inženirji povezali s strokovnjaki družbe Koni in razvili vzmetenje, pri katerem tehnologija FSD (frequency selective damping) omogoča prilagoditev moči blaženja frekvenci nihanja vozila. V primerjavi z običajno Corso je podvozje za centimeter bliže tlom, izdatno prilagojen je tudi sistem ESP, ki ga je mogoče tudi povsem izključiti. Če je avto opremljen še s paketom Performance, pa za čim boljši prenos moči na asfalt skrbi tudi mehanska zapora diferenciala. Ta se najbolj izkaže pri vožnji v ovinkih, polni plin lahko dodamo veliko prej kot sicer. Malo manj udobna je Corsa OPC pri počasni mestni vožnji, tudi neravnine in luknjasta podlaga ji niso ljube. A ne nazadnje Corsa OPC taki vožnji niti ni namenjena, pa tudi motor zadiha šele v višjih vrtljajih. Zato naj velja, da mora biti voznik odločen, nedolžen in majhen avtomobilček pa se takrat spremeni v čisto pravi cestni dirkalnik, ki se zagotovo ne bi ustrašil niti zaprtega dirkališča.

Besedilo Sebastjan Plevnjak foto tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Diskretni športni videz, prej eleganten kot brutalno športen.

  • Motorji

    Motor je jasno samo eden, a zdaj še močnejši in tudi nad pogonom se ne gre pritoževati.

  • Notranjost in oprema

    Navdušita predvsem prednja sedeža, morda bi lahko bili bolj športni merilniki.

  • Cena

    Zelo ugodnih 207 ‘konjev’.

Prva ocena

Opel Corsa OPC je spodoben avtomobilček, ki bo trn v peti konkurentom ne samo zaradi ugodne cene, ampak tudi zaradi Corse same.

Podatki

Model: Corsa OPC

Motor (zasnova): turbobencinski, štirivaljni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.598
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 152/207 pri 5800
Največji navor (Nm pri 1/min.): 245 (280 Overboost) pri 1.900
Menjalnik, pogon: R6, S
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.510
Dolžina x širina x višina (mm): 4.021 x 1.944 x 1.479
Prtljažnik (l): 285
Masa praznega vozila (kg): 1.293
Največja hitrost: 230
Pospešek (0-100km/h): 6,4
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 7,5
Izpust CO2(g/km): 174

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri