Vozili smo: Opel Corsa

4. 12. 2014 | Dušan Lukič
Deli

Podatek je zanimiv: v 32-letni zgodovini so Oplovo Corso doslej predstavili v štirih generacijah (če seveda ne štejemo prenov). Osem let za generacijo torej, kar je kar dobro povprečje.

Ob tem niso bile slabe niti prodajne številke: 12,4 milijona Cors so doslej prodali. To seveda ni številka, ki bi se lahko kosala z največjimi avtomobilskimi prodajnimi uspešnicami (ker seveda ni presenetljivo, saj je Corsa avto, ki se prodaja večinoma le v Evropi), a je kljub temu številka, ki dokazuje, da je bila Corsa od nekdaj dober in všečen avto. Zdaj je na vrsti peta generacija.

Oblikovno nova Corsa seveda ni presenečenje: nos je takšen, kot ga poznamo že z malčka Adama (seveda prilagojen Corsinim proporcem), zadek je ohranil osnovne poteze predhodnice, nadgrajene s športno gubo na bokih in ob zadnjih lučeh.

Svežino nova Corsa prinaša tudi v notranjosti: gumbov je veliko manj kot v predhodnici, barvni LCD pa je občutljiv za dotik in seveda služi tudi povezljivosti z mobilniki. Tu Opel sicer še vedno vztraja pri svojem sistemu IntelliLink, ki po uporabnosti in dodelanosti ni dorasel sistemoma, ki napovedujeta prevlado v prihodnosti: AndroidAuto in Apple CarPlay.

V sodobnem majhnem avtomobilu pa ne smejo manjkati številni (serijski ali doplačilni) asistenčni sistemi. Poleg pomočnika za samodejno parkiranje so tu še aktivni biksenonski žarometi, nadzor mrtvih kotov, omejevalnik hitrosti, prepoznavanje prometnih znakov, sistem za preprečevanje neželenega zapuščanja voznega pasu, opozorilnik za premajhno varnostno razdaljo, smo pa na seznamu pogrešali vsaj funkcijo samodejnega zaviranja pri mestnih hitrostih.

Poleg že znanih 1,3-litrskih turbodizlov s 75 ali 95 'konji' (oba sta seveda na novo obdelana) si bodo kupci nove Corse lahko omislili litrska bencinska trivaljnika z 90 ali 115 'konji'. Zadnjega so predstavili pred dobrim mesecem v modelu Adam Rocks, odlikuje pa ga (poleg zmogljivosti) tudi zelo miren in tih tek, kar običajno ni ravno odlika trivaljnikov. Oba litrska trivaljnika imata sistem start-stop ter popolnoma novi šeststopenjski ročni menjalnik M1X.

Poleg litrskih bencincev je tu še 1,4-litrski turbo s 100 'konji' in kar 200 njutonmetri navora. Na štirivaljni strani sta tu še že znana 1,2- in 1,4-litrska motorja s 70 in 90 'konji', zadnjega je mogoče kombinirati tudi z novim šeststopenjskim samodejnim menjalnikom (ali z robotiziranim petstopenjskim ročnim z oznako Easytronic 3.0). Serijsko imata oba le petstopenjski ročni menjalnik.

Pri obeh dizlih je poudarek na varčnosti: imata novo turbinsko puhalo in sistem start-stop (in na žalost le petstopenjski ročni menjalnik), normna poraba pa je ugodno nizka: le 3,3 litra (pri močnejšem motorju v trivratni različici).

Corsa bo na trg prišla tako v pet- kot v trivratni različici, kupci pa bodo lahko izbirali med klasičnim vzmetenjem z oznako Comfort ali športnejšim z oznako Sport. Zadnje je serijsko pri Corsah s 17-palčnimi platišči, pri 16-palčnih je na voljo za doplačilo. Corsa s tem podvozjem ni nič nižja, so pa nastavitve čvrstejše, volan pa bolj neposreden.

Tako tri- kot petvratna Corsa imata enake zunanje mere (razen višine, petvratna je za dva milimetra višja), petvratna pa ima v osnovi za pet litrov večji osnovni prtljažnik (285 l). Tega je z zlaganjem zadnjih sedežev mogoče povečati na 1.090 litrov pri trivratni in 1.120 litrov pri petvratni različici.

Corsa v Slovenijo prihaja decembra, cenovno pa od predhodnice ne bo veliko odstopala. Oprema je sicer nekoliko bogatejša, poslovil pa se je tudi stari osnovni litrski motor, a bodo cena verjetno kljub temu ostala tik pod desetimi tisočaki.

Besedilo: Dušan Lukič, foto: tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja